Kitą savaitę Londone ir Berlyne startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G taškas“ – ši reklama jau sulaukė daug dėmesio vos pasirodžius jos projektui.
Vyriausybės kancleris nepatenkintas, kad reklamos pristatymo diena sutampa su Tarptautine orgazmo diena. „Tokia data ir sąsajos reklaminei kampanijai gali suteikti nepageidaujamą atspalvį“, – rašoma Vyriausybės kanceliarijos rašte.
„Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad 2018 m. rugsėjo 22–23 d. Lietuvoje lankysis Jo Šventenybė Popiežius Pranciškus. Popiežiaus vizito metu Vilniaus miestas save pristatys kaip Gailestingumo miestą. Norėtume priminti, kad šiuo metu pasaulyje dominuoja socialinė reklama, kuri skatina žmones prisidėti prie geresnio pasaulio kūrimo“, – merui rašė kancleris.
Jis siūlo „išdiskutuoti, kaip ši reklaminė miesto kampanija dera su ilgalaike Vilniaus miesto strategija, miesto vertybėmis, ir apsvarstyti jos tinkamumą pasaulinių tendencijų kontekste“. „Jei nuspręsite, kad kampaniją vykdyti vis dėlto tikslinga, prašytume nukelti jos įgyvendinimą po Popiežiaus Pranciškaus vizito 2018 m. rugsėjo 22–23 dienomis“, – rašoma Vyriausybės kanceliarijos rašte.
Kancleris A.Stončaitis: „Mes siūlom įvertint, ar būtent tuo momentu yra tikslinga“
Vyriausybės kancleris 15min teigė, kad šiuo metu atostogauja ir nenorėtų aiškinti raštų, tačiau vėliau leidosi į kalbas ir pabandė paaiškinti savo argumentus.
„Jeigu tiksliai cituosite, tai yra visiškai kas kita. Mes tikrai nefokusuojam kažkokių turinių, neginčijam jokių saviraiškų galimybių. Tik mes siūlom įvertint, ar būtent tuo momentu yra tikslinga“, – aiškino A.Stončaitis.
Paklaustas, kokios konkrečios vertybės kertasi su popiežiaus vizitu, A.Stončaitis primygtinai siūlė pažiūrėti į Vilniaus miesto savivaldybei jo nusiųstą raštą.
„Viskas kuo aiškiausiai išdėstyta. Kadangi tai sutampa su popiežiaus vizitu, visom reklamom, tai mes tik prašom įvertint galimybę ar negalima kitu laiku, pavyzdžiui. Bet jeigu nematys galimybės, tai nematys galimybės. Jokios prievartos, jokių, sakykim, kažkokių neigiamų emocijų mes nereiškiam“, – tikino Vyriausybės kancleris.
A.Stončaitis taip ir nesugebėjo paaiškinti, kas gali miesto reklamoje įžeisti popiežių. „Eina, visgi, priešingybės vertybės daugmaž išsakomos. Tuo metu tokios kaip priešingai alternatyvios galėtų kažkuriam laiko tarpe ir atsiskirti“, – sakė jis.
„Viskas išdėstyta rašte“, – kartojo A.Stončaitis. Paklaustas, kurioje vietoje išdėstytos konkrečios miesto vertybės, kancleris pyktelėjo ir pareiškė esąs atostogose, tad nieko nenorintis komentuoti.
„Mes nesakom, kad ne, negalima, ne, nereikia. Mes tik pasiūlėm Vilniaus miestui pažiūrėti, ar šitam laike“, – aiškino jis.
„Man atrodo miestas, merija, savivaldybė tas vertybes yra gana oficialiai paskelbusi“, – tikino Vyriausybės kancleris.
„Tos vertybės, matyt, yra išpublikuotos“, – sakė A.Stončaitis, taip ir nesugebėdamas įvardinti vertybių, kurios jį piktina siūlomoje miesto reklamoje.
„Jos (vertybės) yra suprantamos ir daugeliui žmonių priimtinos“, – tikino kancleris. „Jeigu jūs nematot skirtumo, tai jūs parašykit, kad jūs nematot skirtumo“, – pridūrė A.Stončaitis.
„Šiuo metu aš esu atostogaujantis asmuo“, – atkirto jis ir užbaigė pokalbį.
Nori pritraukti jaunimą
Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė BNS tikino, kad sieti Popiežiaus vizitą ir „G-spot“ reklaminę Vilniaus kampaniją yra „mažų mažiausia keista“. Ji aiškino, kad kampanija bus vykdoma Vokietijos ir Didžiosios Britanijos didmiesčiuose, ja siekiama patraukti jaunimo dėmesį ir tuomet pristatyti sostinės vertybes – kultūrinį gyvenimą, gamtą, aktyvias pramogas.
„Tuo metu Popiežiaus vizitas taipogi yra gera proga skleisti žinią apie Vilnių, pristatant piligrimams aktualią informaciją. Rengiantis popiežiaus vizitui paruošėme specialų Vilniaus piligriminį maršrutą, kurį aktyviai viešinsime, taip skatindami piligriminį turizmą Vilniuje“, – pabrėžė ji.
Anot I.Romanovskienės, tiek tikslinės auditorijos, tiek viešinimo laikotarpiai ir kanalai gerokai skiriasi: „G-spot“ kampanija pasibaigs beveik mėnesiu anksčiau už Popiežiaus vizitą Lietuvoje ir nukreipta į „visai kitas tikslines auditorijas“.
Savivaldybė atidėti kampanijos neplanuoja
Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis patvirtino, kad savivaldybė jau po įvykusios diskusijos gavo tokį A.Stončaičio raštą.
„Mes nusprendėme, kad ta reklama atitinka tą principą, kurį savo rašte akcentuoja Vyriausybės kancleris, jog „šiuo metu pasaulyje dominuoja socialinė reklama, kuri skatina žmones prisidėti prie geresnio pasaulio kūrimo“. Mes pritariame ir manome, kad šita reklama taipogi prisideda prie geresnio pasaulio kūrimo. Su informacija rašte susipažinome ir tiek“, – sakė P.Poderskis. Jo teigimu, reklamos kampanijos atidėti neplanuojama.
Administracijos direktorius taip pat atmetė Lietuvos Katalikų bažnyčios kritiką, kad „G taško“ reklama stiprina Vilniaus kaip sekso turizmo miesto įvaizdį.
„Manau, kad tai yra radikaliai klaidinga nuostata ir jiems reikėtų arba geriau susipažinti su pačia reklama, arba patiems atsakyti, kodėl jie tokius dalykus įžvelgia vienokioje ar kitokioje reklaminėje produkcijoje“, – P.Poderskį cituoja BNS.