Pasistengę surinkti į vieną vietą daugumą mitų, „Winter Rallyׅ“, vyksiančio sausio 27 d., kviečia su jais susipažinti.
1. „Winter Rally“ dieną sniegas yra būtinas
Iš tiesų, žiemos raliui sniegas ne tiek svarbus. Per visą ralio istoriją buvo tiek metro gylio sniego pusnių, tiek ir atvejų, kai automobiliai skriejo tik apledėjusiu žvyrkeliu. Nors sniegas suteikia raliui unikalią atmosferą, pagrindinis kriterijus – kelio paviršiaus tinkamumas lenktynėms. Tam, kad jis atlaikytų šimtą ir daugiau lenktyninių automobilių pravažiavimų, jis turi būti sušalęs bent 15 cm, matuojant nuo kelio paviršiaus gilyn.
2. Orų prognozės patikimos likus mėnesiui iki renginio
Organizatoriams analizuojant paskutinių metų orų prognozes, kuomet kas dieną buvo fiksuojamos oro temperatūros, patvirtintas akivaizdus faktas: ilgesnės nei kelių dienų orų prognozės dažnai apsisuka 180 laipsnių kampu ir vietoje žadėtos šilumos paspaudžia didelis šaltis. Negana to, dauguma meteorologų sutaria, kad mėnesio ilgumo orų prognozės paprastai nėra pagrįstos jokiais moksliniais faktais.
3. Alkoholiniai gėrimai padeda nesušalti
Tai vienas didžiausių mitų, kuriuo tikima dėl apgaulingų pojūčių. Iš tiesų, alkoholis praplečia kraujagysles ir leidžia į odos paviršių patekti daugiau kraujo. Tai sukelia šilumos pojūtį, tačiau turi šalutinį efektą – sumažina bendrą kūno temperatūrą. Jei norite nesušalti – be šiltos aprangos ir batų su savimi verta turėti ir šiltos arbatos, sultinio ar karšto šokolado.
4. Žiemos ralyje dėl slidaus paviršiaus automobiliai važiuoja lėčiau
Žiemos ralyje dėl padangų, kurių kiekvienoje yra iki 384 dyglių, suteikiamas lenktynininkams toks sukibimas su kelio danga, kad žiemą greitis, kuriuo važiuojama yra netgi didesni nei vasarą vykstančiuose raliuose. Dėl to neatsitiktinai organizatoriai parenka labiau vingiuotus ir techniškus greičio ruožus, tokiu būdu sumažindami bendrą vidutinį greitį ir suteikdami daugiau iššūkių lenktynininkams bei gražesnių renginių žiūrovams.
5. Ralis skatina kelyje elgtis nesaugiai
Visuomenėje populiarus mitas, kad autosportas apskritai neskatina eismo saugumo. Netgi greitai bei pavojingai vairuojantys lenktynininkai pašiepiamai dažnai vadinami „ralistais“. Tačiau tiesa yra visiškai priešinga – automobilių sportas kaip tik įrodo, kad norint greitai bei saugiai lenktyniauti trasoje, reikia daugybę metų tobulinti vairavimo įgūdžius. Negana to, sportininkai lenktyniavimo neperkelia į gatves, o dažnas iš jų yra saugaus eismo ambasadorius.
6. Žiemos ralį sunkiau stebėti nei vasarinį
Toks įspūdis gali susidaryti dėl to, kad žiemą įprastai būna mažiau eksploatuojamų šalutinių kelių, ypač miškingose vietovėse, anksti pašalininiam eismui uždaromi greičio ruožai, sudėtingesnės vairavimo sąlygos. Dėl šių priežasčių „Winter Rally“ metu bus įkurtas žiūrovų miestelis su visa reikiama infrastruktūra, kuriame bus patogiausia stebėti renginį visą dieną. Pertraukų metu, laiką galėsite praleisti gausybėje ten Jums sukurtų pramogų, poilsio ir maitinimo vietų.
7. Dviejų dienų ralis geresnis nei vienos
Iš tiesų, dauguma lenktynininkų pasisako už vieną dieną trunkantį ralį. Taip yra todėl, kad žiūrovai, kaip ir ekipažai bei jų mechanikai nepatiria papildomų išlaidų pragyvenimui. Tokiu būdu ralis pritraukia daugiau varžybų dalyvių iš Lietuvos, kas virsta nauda žiūrovams.
8. Ilgai šaltyje būti nesveika
Tinkamai apsirengus ir esant nedideliam vėjui (nebaisus ir iki -20 laipsnių pagal Celsijų siekiantis šaltis) išbūti jame nors ir visą dieną. Tačiau, jei tinkamai neapsirengėte ar juntama temperatūra yra mažesnė dėl stipresnio vėjo – vertėtų imtis atsargumo priemonių: pasišildyti prie ralio miestelyje besikūrenančio laužo arba, jei esate ne jame, savo automobilyje.
9. Žiemos ralyje vairuotojams lengviau, nes kelias nedulka kaip vasarą
Iš tiesų kelias dulka lygiai taip pat. Dulkės susimaišo su sniego ir ledo dulkėmis, tai vairuotojams apsunkina matomumą, nes tos dulkės blizga, o nusėdusios dulkės su sniegu koše padengia automobilį.
10. Žiemos ir vasaros etapai skiriasi tik tuo, jog žiemą yra sniego
Net jei nežiūrėsime į unikalią renginio atmosferą, tai yra stipriai besiskiriantis etapas nuo vykstančių vasarą. Lenktynių automobilis nėra specialiai ruošiamas žiemai ar vasarai, jame žiemą būna šalta, o vasarą kaip pirtyje, tai ne tik reikalauja fizinės ištvermės, bet ir papildomo susikaupimo. Matomumas žiemą ribotas dėl apsnigto kelio bei kelkraščių, sunkiau įvertinti geografinius pakitimus dėl baltos spalvos, kuri „paslepia“ dangos pasikeitimus ir pan. Tai reikalauja kur kas didesnės koncentracijos bei tikslios stenogramos ir, žinoma, nepriekaištingo vairuotojo bei šturmano darbo. Taip pat verta išskirti, kad taškai žiemos ralyje čempionate yra vertingesni ir skaičiuojami su 1,2 koeficientu, todėl aukštesnė pozicija čia yra vertingesnė.
„Winter Rally“ Utenos ir Molėtų apylinkėse vyks sausio 27 d. Festivalio svečiai galės stebėti Lietuvos ir užsienio šalių ralio meistrų kovas, linksmintis žiūrovų pramogų erdvėje. „Winter Rally“ vainikuos ralio apdovanojimai ir „Radistai Live Utena Show“ koncertas Utenos daugiafunkciniame sporto centre.