„Automobiliui praėję dveji metai nebuvo sėkmingi, tad tikimės šiemet finišuoti. O mūsų tikslas, kaip ir turi būti sporte, yra aukščiausias laiptelis“, – optimistiškai kalbėjo D.Jocius, praėjusiais metais taip pat sėdėjęs prie „Aquila CR1“ vairo.
Konkurencija šiemet didžiulė
„Šiose lenktynėse ne visada nugali greičiausias automobilis – čia daug lemia ištvermė. Šiemet 1000 km lenktynėse yra kaip niekad daug greitų automobilių. Manau, per 15 metų dar nebuvo tokio skirtingo autoparko. Anksčiau yra buvę „Ferrari“, „Spyker“ modelių, tačiau jie buvo vienetiniai. Šiemet tokio tipo automobilių – ne vienas ir ne du, kiekvienas jų gali laimėti ir daugiausia čia lems automobilio patikimumas“, – pasakojo daugiausiai komandoje žiedinių lenktynių patirties turintis R.Čapkauskas.
15-ose 1000 km lenktynėse dalyvauja ne viena stipri komanda. Čia atvyks praėjusių metų nugalėtojai Benediktas Vanagas ir Nerijus bei Nemunas Dagiliai, vairuosiantys „Porsche 911 GT3 Cup“ automobilį. Šiemet jie į komandą pakvietė ir patyrusį lenktynininką iš Olandijos Sebastiaaną Bleekemoleną.
Lenktynėse bus ir du rėminės konstrukcijos „BMW Silhouette“ modeliai, du „Radical“ prototipai, kurie negali lygintis greičiu tiesiojoje, tačiau pasižymi išverme ir greitu posūkių įveikimu.
Automobilis paruoštas ištvermei
„BarBar'a Bauer team by Algirdai“ pasivadinusi komanda važiuos „Aquila CR1“ automobiliu. Į Lietuvą išskirtinį modelį 2012-aisiais atgabenusi „Algirdai“ kompanija su R.Čapkausku priešakyje jau trečius metus bandys šturmuoti lenktynių trasa tampančią Palangos aplinkkelio atkarpą. Pirmi du kartai nebuvo sėkmingi – „Akvile“ pramintas automobilis vis patirdavo techninių nesklandumų, kurių tvarkymas lenktynių metu užtrukdavo ne vieną valandą.
Kad ir kaip automobilis būtų žinomas, kiekvienas jo varžtelis pačiupinėtas, tačiau patikimumo garantuoti negalima. Juk ir Le Mano lenktynėse „Audi“ sugenda
Lenktynininkai pasakojo, kad šiems metams „Aquila CR1“ yra geriau paruošta ištvermės lenktynėms.
„Šiais metais visos investicijos buvo skirtos siekiant automobilio patikimumo“, – teigė D.Jocius.
„Automobilis yra naujai perrinktas, pagrindiniai agregatai – nauji. Variklis, elektros instaliacija padaryta olandų kompanijos KMS. Jie gamina BMW variklius ir su jų kūriniais važiuoja pusė pasaulio“, – plačiau papasakojo R.Čapkauskas. Transmisija ir pakaba kuriama paties lenktynininko dirbtuvėse.
„Aquila CR1“ dabar įmontuotas 4,0 l darbinio tūrio V8 variklis iš BMW M5. Jo galia – 480 AG, automobilio svoris – 1100 kg, o degalų bako talpa – 80 litrų. Sportininkas pridūrė, kad „Aquila CR1“ stabdžiai yra patobulinti, lyginant su praėjusiais metais.
„Kad ir kaip automobilis būtų žinomas, kiekvienas jo varžtelis pačiupinėtas, tačiau patikimumo garantuoti negalima. Juk ir Le Mano lenktynėse „Audi“ sugenda“, – pavyzdį pateikė R.Čapkauskas.
Trasos atnaujinimas naudingas tik teoriškai
„Esu 12 metų dalyvavęs trečios formulės čempionatuose, tad gerai išmanau dangos specifiką ir sukibimą“, – teigė R.Čapkauskas.
Jo manymu, trasos danga Palangoje bus labai slidi. Prieš pat lenktynių savaitgalį bus baigta Palangos aplinkkelio atkarpa, kurioje vyksta 1000 km lenktynės, tad sportininkai gali būti pirmieji, išbandę naująjį asfaltą.
Tik paklotas asfaltas paviršiuje turi daug smalos, kuri yra slidi ir jos pašalinti neįmanoma važinėjant vieną dieną. Tam reikia savaičių.
Lenktynininkas mano, kad nemažai painiavos įneštų lietus. Jeigu danga yra sausa, tuomet mažiausiai slidžios vietos yra lenktyninėje trajektorijoje, kuri yra padengta padangų guma. Tačiau palijus, tampa priešingai – guma padengta trajektorija tampa pačia slidžiausia vieta trasoje.