Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

1000 km lenktynių istorija: iki rekordo pristigo pusantros minutės

2006-aisiais „Facebook“ iš uždaro JAV universitetų socialinės medios portalo tapo atviras visiems pasaulio vartotojams. Tais pačiais metais ekranuose pasirodė ir viena prieštaringiausių komedijų – „Boratas“, o Britney Spears nusiskuto galvą. Lietuvoje šie metai buvo irgi itin pašėlę. Į Euroviziją išsiuntėme iškilių vyrų desantą, parvežusį garbingą šeštąją vietą ir pralinksminusį Europą savo daina „We are the winners“, o vasarą jau septintą kartą rinkomės į „Horn Grand Prix 1003 km lenktynes“, rašoma pranešime.
„Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“
„Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“ / Organizatorių nuotr.

Iki rekordo pristigo pusantros minutės

2006-ųjų liepos 26-29 dienomis Palangoje vykusios „Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“, regis, tenkino net išrankiausių automobilių sporto gurmanų skonį.

Ir varžytuvių dinamika bei dramatizmu, ir dalyvių bei žiūrovų masiškumu, ir kvapą gniaužiančių įvykių trasoje gausa, ir nenuspėjama lenktynių, sustabdytų išsekus laiko limitui, baigtimi, ir visų kitų akcijų bei atrakcijų viliotiniu, į savo verpetą įtraukusiu net ir mažiau besidominčius automobilių sportu.

Padidinti žiūrovų gretas pasišovė ir viena lenktynių partnerių, bendrovė „FlyLAL“, pasiūliusi nemenką nuolaidą specialiam skrydžiui iš Vilniaus į Palangą bei grįžimui atgal. Tai suteikė galimybę automobilių sporto gerbėjams visą dieną praleisti Palangoje ir čia vykstančiose lenktynėse bei jas vainikuosiančiame koncerte, o jau sekmadienio ryte be problemų sugrįžti į Vilnių.

Organizatorių nuotr./„Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“
Organizatorių nuotr./„Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“

Neįvykęs dublis

Ne tik varžybas aplankę žiūrovai mena, jog dėl avarijų ir dažnų saugos automobilio fazių trasoje „Horn Grand Prix 1003 km lenktynių“ laimėtojai 2006 m nuvažiavo tik 955 kilometrus vietoje privalomų įveikti 1003.

Varžybos sustabdytos išsekus maksimaliam, renginio nuostatuose numatytam 10 val. lenktyniavimo limitui.

Tai buvo bene vienintelis bruožas, siejęs 2006-aisiais ir metais anksčiau Palangoje vykusias lenktynes, tačiau jei iki „pilno“ jų finišo prieš metus stigo tik 10 km., tai 2006-aisiais – penkis kartus daugiau.

Tačiau tai nėmaž nesumenkino su „Porsche 996 GT3“ jas laimėjusių Aurelijaus Rusteikos, Giedriaus Tomo Jarmalavičiaus, Arūno Bartusevičiaus ir Jono Gelžinio bei visos „Topo Centro“ nugalėtojų komandos nuopelnų.

Ši pergalė – itin brangi nugalėtojams ir gana netikėta automobilių sporto gerbėjams. Mat daugelis jų netikėjo, kad treniruočių pradžioje gana skaudžią avariją patyrusią „Topo centro“ „Porsche 996 GT3“ kovinę mašiną per naktį bus įmanoma parengti lenktynėms, o visiems ekipos sportininkams užteks valios ir ryžto siekiant pergalingo finišo.

„Nedaug stigo, kad šios lenktynės pasibaigtų dar vienu rekordu. Mat iki tol dar nė vienai komandai nebuvo pavykę laimėti lenktynių du kartus iš eilės. O 2006-aisiais tik pusantros minutės su trupučiu pritrūko, kad tokią eilutę į šių varžybų metraštį įrašytų prieš metus vykusių lenktynių nugalėtojai – „Snaigės-Kautros“ komanda“, - 2006 m lenktynes prisimena pagrindinis jų organizatorius, „Promo events“ direktorius Darius Jonušis.

Tačiau apmaudus pusašio gedimas palaidojo Egidijaus Dapšo ir brolių Nemuno bei Nerijaus Dagilių viltis vėl užkopti ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio. Jiems atiteko antroji vieta ir LASF taurė už greičiausiai lenktynėse įveiktą vieną ratą (1 min. 24,574 sek.).

Trečiąja absoliučios įskaitos vieta džiaugėsi „Adampolis-Racing Team“ antroji komanda, vairavusi „Luego Kit Car“.

Tretiesiems, skirtingai nei antriesiems prizininkams pasisekė, nes ilgai trečiąją poziciją išlaikiusios Lietuvos BMW klubo ekipos „BMW 328 Coupe“ sustojo, kai finišas jau buvo ranka pasiekiamas. Tačiau tai nesumenkino trečiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmusių Dariaus ir Tomo Šipkauskų bei Šarūno Palioko nuopelnų.

Įkvėpė pirmoji pergalė

Skirtingai susiklostė 2006 m maratonines lenktynes laimėjusios komandos narių likimai. Pirmieji trys ir toliau sėkmingai tęsia pradėtą verslą, o tuomet tik aštuoniolikmetis J.Gelžinis tapo savotišku 1000 km lenktynių Palangoje talismanu.

Šiandien Jonas – tituluočiausias maratoninių lenktynių dalyvis, Palangoje iškovojęs net septynias pergales, keturias iš jų – paeiliui. Pasiekti tiek dar nėra pavykę nė vienam lenktynes Palangoje laimėjusiam sportininkui.

Ne veltui daugelis sporto gerbėjų ir dabar prieš varžybas prognozuoja, jog laimės ta komanda, kurioje važiuos Gelžinis...

Organizatorių nuotr./„Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“
Organizatorių nuotr./„Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“

„Pirmoji pergalė – išties įsimintina, - sakė nekarūnuotas lietuviškojo automobilių maratono karalius. – Juolab, aštuoniolikmečiui jaunuoliui. Todėl esu labai dėkingas tos komandos vadovams ir kolegoms, patikėjusiems mano sugebėjimais, o pirmoji mano aukštuma suteikė pasitikėjimo ir atvėrė kelius ir į užsienio arenas, kuriose teko rungtyniauti ne vieną sezoną“.

J.Gelžinis 2006 m debiutavo Palangoje neturėdamas didesnės žiedinių lenktynių patirties, žinoma, jei neturėsime omenyje jo puikių pasiekimų kartingo sporte. Tačiau jau prisilietęs prie tąsyk iš Švedijos lenktynėms atgabento „Porsche“ vairo jis suko labai greitus ratus, lenkdamas ekipos draugus ir taip pelnydamas jų pasitikėjimą.

Automobiliai dužo ir degė

2006 m. prie starto linijos išsirikiavo 45 komandos, o lenktynių spaudos centre akredituota 80 žurnalistų. Lyginant su ankstesnėmis lenktynėmis, tai buvo savotiški rekordai, organizatorių džiaugsmui ilgai neišsilaikę.

Pirmoji nesėkmė lenktynėse ištiko favorite laikytą „Kauno grūdų“ ekipą ir tituluočiausią tuomet šių lenktynių dalyvį, keturiskart laimėjusį Palangos maratoną Vytautą Venskūną. Sugedus stabdžiams „Porsche 911 GT3“ atsitrenkė į apsauginius betoninius trasos barjerus.

Analogiška nesėkmė lydėjo ir „Porsche 82“ komandos narį Titą Sereiką, kurio „Porsche 996 GT3“ irgi sustabdė betoniniai atitvarai.

Beveik įpusėjus lenktynėms skaudžiausią avariją patyrė „Audėjo-Verslo sprendimų“ ekipos narys Aurelijus Simaška. Antroje pozicijoje važiavęs 1999 metų Europos kroso čempionas dėl perkaitusių stabdžių posūkyje nesuvaldė „Audi RS4“ ir atsitrenkė į apsaugos sienelę.

Sportininkui Klaipėdos Raudonojo Kryžiaus ligoninėje buvo diagnozuoti nosies ir kairės kojos pėdos sužalojimai.

Lenktynių įtampos neatlaikė ir „Hoptransa-Runika-Toveros sporto“ „Porsche 944 Turbo S“, kuris, lūžus pusašiui, užsiliepsnojo apsukęs beveik 200 ratų.

Paliko vyrus už nugaros

Be nuotykių, žinoma, apsieina retos automobilių sporto varžybos. Septintąsias „Horn Grand Prix 1003 km lenktynes“ garsino ir pramogos, paviliojusios iki tol dar neregėtą būrį žiūrovų.

Itin didelė jų minia apsupo Klaipėdos link besidriekiančią trasos dalį, kurioje surengtos šalies „drag“ čempionato etapo lenktynės, vykusios klasikinėje, 1/4 mylios ilgio atkarpoje. Vairuodamas specialiai parengtą „Volkswagen Corado“, čia madas diktavo vilnietis Ježis Chmelevskis, trasoje sugaišęs vos 10,688 sek., o finišo liniją kirtęs 217 km/val. greičiu.

Žiūrovai negailėjo nei dėmesio, nei aplodismentų ir žvaigždžių traukos lenktynių dalyviams – televizijos bei pramogų pasaulio atstovams, pasiryžusiems gebėjimus įrodyti trasoje.

Visus, tarp jų ir save neblogais lenktynininkais belaikančius vyrus, čia nurungė merginų grupės „69 danguje“ narė Nijolė Pareigytė, kartu su kolegėmis atlikusi ir specialiai šioms lenktynėms sukurtą himną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos