Prieš kvalifikaciją sportininkai pastoviai žvilgčiojo į dangų – visą dieną švietusi saulė prieš pat kvalifikaciją pasislėpė ir dangus apsiniaukė. Prakiuręs dangus reikštų didelius pasikeitimus, kadangi esant šlapiai trasai būtų neįmanoma parodyti tokio paties vieno rato įveikimo laiko kaip esant sausam asfaltui. Tačiau oras staigmenų nepateikė ir kvalifikaciją visiems pavyko baigti neįjungus valytuvų.
Šiais metais buvo pagerintas šių lenktynių rekordas – net 14 automobilių vieną ratą įveikė greičiau nei per 1 min. 30 sek. Ankstesniais metais tokių tokį laiką parodžiusių dalyvių skaičius nesiekdavo dešimties. Tai – dar viena užuomina apie šių lenktynių perėjimą į kokybinę pusę – šiais metais Palangoje susirinko kaip niekad daug greitų automobilių.
Greičiausi – pagal prognozes
Po treniruočių buvo prognozuojama, kad dėl pirmų vietų turėtų kovoti „Aquila SR1“, „Porsche 911 GT3“ ir „BMW M3 Silhouette“ bolidai. Prognozės pasitvirtino – būtent šie trys bolidai užėmė pirmas trys vietas.
Antrą vietą kvalifikacijoje užėmė „Mojo Lounge“ komanda su „BMW M3 Silhouette“. 2010-ųjų „1000 km lenktynių“ nugalėtojai vieną trasos ratą įveikė per 1 min. 19,77 sek.
Penktadienio dieną kalbintas „Porsche 911 GT3“ vairuotojas Benediktas Vanagas buvo nusiteikęs optimistiškai: „Šiuo metu vieną ratą įveikiame maždaug per 1 min. 22 sekundes. Manau, kad šiuo bolidu galime važiuoti per 1 min. 19 sek.“ Optimistinės jo prognozės beveik išsipildė – „Porsche“ vieno rato įveikimo laikas 1 min. 20,443 sek.
Greičiausi ekipažai „1000 km lenktynių“ kvalifikacijoje:
Starto pozicija |
Komanda |
Automobilis |
Klasė |
Greičiausias ratas |
Skirtumas nuo lyderio |
1 |
BarBar'a-Bauer Team |
ALGIRDAI AQUILA SR1 |
X1 |
01:19.006 |
00:00.000 |
2 |
Mojo Lounge Racing |
BMW M3 Silhouette |
X1 |
01:19.770 |
+00:00.764 |
3 |
General Financing-Autopaslauga |
Porsche 911 GT3 |
GT |
01:20.443 |
+00:01.437 |
4 |
Finance group - GSR |
GSR Radical - SR5 |
X1 |
01:21.143 |
+00:02.137 |
5 |
INTER RAO Lietuva |
BMW M3 |
GT |
01:23.122 |
+00:04.116 |
6 |
TECHNORAMA-WELLMAN |
Honda Civic Type R |
A3000 |
01:24.859 |
+00:05.853 |
8 |
BRUM BRUM Sport |
BMW M3 |
GT |
01:27.360 |
+00:08.354 |
9 |
Autochemija TEAM |
Nissan 350Z |
A3000+ |
01:27.934 |
+00:08.928 |
7 |
Daumantu-Hoptrans |
Porsche 968 EBR |
X1 |
01:26.925 |
+00:07.919 |
10 |
Macrofinance Racing Team |
BMW M3 |
A3000+ |
01:38.732 |
+00:19.726 |
Du etapai
Kvalifikacija vyko dviem etapais. Pirmoje dalyje, trukusioje 40 minučių, važiavo visi 38 dalyviai, o antroje 15 minučių trukmės dalyje dalyvavo 10 greičiausią laiką parodžiusių dalyvių.
Į antrąjį etapą nepateko daug prieš varžybas favoritais vadintų automobilių. Vienas jų – „Lexus IS-F“, pernai finišavęs trečias, šiemet vos pateko į trisdešimtuką. Šio išskirtinio automobilio parodytas laikas – 1 min. 37,52 sek. BMW M3, kurio vienas vairuotojų yra triskart šiose varžybose nugalėjęs Jonas Gelžinis, taip pat neparodė savo galimybių ir liko 19 vietoje, vieną ratą įveikęs per 1 min. 30,958 sek.
Ne pačią smagiausią vietą užėmė „Alfa Romeo klubo“ atstovų „Alfa Romeo GT Diavolo Rosso“ – šis bolidas liko 11-as ir į antrą etapą nepateko. Nuo dešimtoje vietoje buvusio BMW M3 „Alfa Romeo“ atsiliko mažiau nei viena dešimtąja sekundės dalimi.
Lenktynininkai kvalifikacijos nesureikšmina
Viso keturioliktosiose „1000 km lenktynėse“ dalyvauja 38 ekipažai iš 7 valstybių. Dauguma treniruočių metu kalbintų sportininkų kalbėjo, kad kvalifikacijai didelės reikšmės neteikia. Vienintelis aukštos vietos šiame etape privalumas – mažiau nervų gadinimo pirmuose ratuose lenkiant lėtesnius varžovus.
„Kvalifikacijos rezultatų nesureikšminame, kadangi tai – ilgos lenktynės“, – sakė Dainius Matijošaitis. Viso sportininkai šeštadienį turės įveikti 1000 kilometrų, tad kvalifikacijoje užimta vieta netenka reikšmės jau po keliolikos ratų.
Kai kurie sportininkai išskyrė kitą aukštos vietos kvalifikacijoje privalumą – papildomą matomumą komandai. Kvalifikacijos nugalėtojai dalyvauja spaudos konferencijoje, o tai – papildoma reklama dalyviams ir ypatingai jų rėmėjams.