Visa informacija ir rezultatai – lenktynių polapyje
Suplanuotas 286 kilometrų atstumas gali būti oficialiai įrašytas kaip didžiausia Lietuvos lenktynių trasoje elektra varoma transporto priemone nuvažiuota distancija.
Tai jau ne pirmas kartas, kai V. Milius „Aurum 1006 km lenktynių“ savaitgalį su oficialių renginio rėmėjų automobiliu bando įveikti savo paties sugalvotą iššūkį. Pernai vairuodamas krosoverį „Kia XCeed“ žurnalistas šalies žemėlapyje nupiešė gigantišką Pietų Korėjos įmonės logotipą.
Netrūko ir ankstesnių bandymų pačioje lenktynių trasoje: įgūdžius jis demonstravo važiuodamas vien atbuline eiga, siekė mažiausių degalų sąnaudų su ne per labiausiai tam tikusia galinga sportine kupė.
Technologijų pažanga ir skaičių magija
Šiais metais V. Milius vairuos vieną pažangiausių naujos kartos elektromobilių „Kia EV6“. Šiame modelyje sumontuoti du 239 kW bendrą galią išvystantys elektros varikliai ir 77,4 kWh talpos baterija. Gamintojo duomenimis, tokių energijos atsargų šiai elektromobilio versijai užtenka iki 484 kilometrų atstumui nuvažiuoti.
Ant specialiai elektromobiliams skirtos platformos gaminamas EV6 išsiskiria 800 voltų įkrovimo sistema. Atliekant testus realiomis sąlygomis elektromobilio baterija nuo 10 iki 80 proc. buvo įkrauta vos per 18 minučių.
Rekordinis važiavimas prasidės penktadienį, liepos 15-ąją, iš karto po to, kai lenktynių trasoje baigsis treniruotės ir parodomieji sportinių automobilių važiavimai. Išbandymą lydės tikra skaičių magija. 1006 km lenktynių išvakarėse žurnalistas vairuos EV6 elektromobilį. Šeštadienį, išaušus liepos 16-osios rytui, jis turėtų būti įveikęs 106 trasos ratus. Simbolikoje keturi šešetai laikomi angelišku skaičiumi.
„Žvelgiant vien tik į techninę elektromobilio charakteristiką dvejonių, ar pavyks sukarti tokį atstumą, nekyla. Vis dėlto labai sunku pasakyti, koks bus vidutinis greitis, nes trasa – ne pati tinkamiausia viena ekonomiškai vairuoti. Reikės nuolatos greitėti ir vėl stabdyti, todėl pasiekti menkas energijos sąnaudas nėra realu“, – kalba V. Milius.
Stabdžius mygs tik tada, kai labai reikės
Anot žurnalisto, įtaka energijos sąnaudoms būtų labiau juntama vairuojant automobilį su vidaus degimo varikliu. Tuo metu itin efektyviai veikianti „Kia EV6“ elektromobilio regeneracijos įranga leis atgauti nemažą dalį stabdymo metu įprastai prarandamos energijos. Papildomą patogumą užtikrina ir plačios pasirinkto modelio technologijų valdymo galimybės.
„Vairuotojui suteikiama pakankamai daug laisvės spręsti pačiam, kokio regeneracinio stabdymo intensyvumo jis nori. Tai galima rasti anaiptol ne visuose elektromobiliuose. Galėsiu pats pasirinkti, kada tiksliai turi įsijungti regeneracinis stabdymas. Maigant už vairo įrengtas svirteles, įmanoma važiuoti kone nespaudžiant stabdžių“, – apie modernaus elektromobilio vairavimo specifiką pasakoja jis.
Žurnalistas pabrėžia, kad tai tikrai nebus bandymas įveikti visą atstumą naudojant kuo mažiau energijos. Vietoje to jis stengsis palaikyti kuo didesnį greitį, tačiau tempą reguliuos taip, kad galėtų nuvažiuoti visus 106 lenktynių trasos ratus. Orientacinis vidutinis greitis paaiškės tik įveikus pirmuosius kilometrus.
Įgyta patirtimi dalijasi su visais
2022-aisiais žurnalistas su „Kia e-Niro“ elektromobiliu Palangoje vykstančių 1006 km lenktynių išvakarėse per 22 valandas apvažiavo visą Lietuvą. V. Milius pastebi, kad EV6 yra gerokai dinamiškesnis ir sportiškesnis elektra varomas modelis, kuriam lenktynių trasa – labai tinkama aplinka.
„Kiekvienas toks važiavimas elektromobiliu suteikia naujos patirties, kuria vėliau galiu pasidalyti su kitais. Nemažai dalykų pirmiausia tenka išbandyti pačiam – kai kurie aspektai net patiems gamintojų atstovams dar nėra iki galo žinomi. Elektromobiliams ateinant į mūsų gyvenimą, tokie eksperimentai suteikia neįkainojamos patirties“, – reziumuoja naujausios rekordinio bandymo idėjos autorius.