14 Dakaro vienišių Saudo Arabijoje – kai visas ralis telpa į kelioninę dėžę

Praėjusiais metais Peru vykusiame Dakaro ralyje net 5000 tūkst. kilometrų „iGo2Dakar“ komanda sekė paskui Lietuvos sportininkus, iš kurių vienas lenktyniavo ypatingoje ir bene nutrūktgalviškiausioje klasėje: motociklininkas Balys Bardauskas tuomet važiavo tarp „vienišių“, kurių įskaita oficialiai vadinasi „Original by Motul“, rašoma pranešime.
Dakaro vienišių klasė
Dakaro vienišių klasė / iGo2Dakar nuotr.

Naujausia informacija iš Saudo Arabijos – 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje ir specialiame 15min Dakaro ralio polapyje.

Besidomintys Dakaru gali būti girdėję ir kitą šios klasės pavadinimą – „Malle moto“. Išvertus iš prancūzų kalbos, žodis „Malle“ reiškia kelioninę dėžę ar lagaminą, o būtent tai puikiai atspindi šios klasės esmę ir, kaip kai kam gali pasirodyti, romantiką. Motociklininkai, pasirinkę Dakaro ralį įveikti šioje įskaitoje, negali sulaukti niekieno pagalbos, o visus savo daiktus, išskyrus motociklą, turi sutalpinti į vieną 80 litrų talpos dėžę.

„Pagrindinis šios klasės išskirtinumas yra tas, kad dalyviai negali sulaukti jokios pagalbos iš aplinkinių. Važiuojantys šioje klasėje negali turėti jokios techninės komandos, važiuojančios kartu. Šios klasės dalyviai negali vežtis net savo žiniasklaidos atstovų kartu“, – apie „Original by Motul“ įskaitos ypatumus pasakojo „iGo2Dakar“ kūrėjas Mindaugas Plukys.

Tik tiek, kiek davė organizatoriai

Viskas, kuo gali pasinaudoti „Original by Motul“ įskaitos sportininkas Dakaro metu, telpa į labai trumpą sąrašą. Organizatoriai įsipareigoja kiekvieną dieną pergabenti visų „vienišių“ dėžes, miegmaišius ir palapines bei ratų ir padangų komplektą iš vieno bivako į kitą.

Kiekvienoje stovykloje visi motociklininkai gauna po darbo vietą motociklo remontui, jei tokio prireiks. Organizatoriai taip pat įsipareigoja pasirūpinti, kad visi turėtų motociklo kėliklius, kilimėlius, skirtus pasitiesti po motociklu, ir įrankių komplektą. Dalyviai taip pat gali naudotis kompresoriais ir generatoriais. Motociklininkai, žinoma, gali gauti ir visą sportinę informaciją, bet prie jų motociklų niekas kitas, išskyrus juos pačius, liestis negali.

Darbo daug — poilsio mažai

Dalyviai turi ne tik mokėti gerai valdyti motociklą ir orientuotis dykumose naudojantis kelio knyga, bet ir puikiai išmanyti techninę motociklo dalį.

„Sunku. Žinoma sunku. Pirmą kartą esu šioje klasėje. Ir, kiek žinau, moterų čia išvis retai pasitaiko. Važiavo dar mergina iš Ispanijos, bet vakar baigė lenktynes, tai likau viena“, – 2019 metų Dakare, po vieno iš greičio ruožų remontuodama savo motociklą, „iGo2Dakar“ pasakojo motociklininkė Anastasija Nifontova.

2019 metai buvo pirmi, kai „vienišių“ įskaitoje startavo net dvi moterys. A. Nifontova turi sukaupusi daugiau nei 20 metų ralio reidų patirties, o jos konkurentė iš Ispanijos – Sara Garcia – pernai Dakare startavo pirmą kartą. Ispanė yra įgijusi mechanikos inžinierės išsilavinimą bei išsikovojusi ne vieną titulą kituose, mažesniuose raliuose, tad iššūkiui, bent jau teoriškai, taip pat buvo pasiruošusi.

Nors pasiruošimas gali atrodyti pakankamas, Dakaras žmonėms pateikia itin sudėtingų išbandymų. Kiekvienas motociklo gedimas dalyviams reiškia, kad teks remontuotis ir mažiau laiko liks miegui, o kitos dienos greičio ruožas nuo to taps dar sunkiau įveikiamas, dėl ko dar daugiau padidės klaidų tikimybė jame.

„Kasdien fotografuojant sportininkus matau juos ne tik greičio ruože, bet ir bivake. Praėjusiais metais stebint Balį, jo veide ir akyse kiekvieną dieną matėsi vis didesnis išsekimas. Pirmąją dieną ir bėgant Dakaro paskutiniams šimtams kilometrų, tai buvo du skirtingi žmonės. Ir toje klasėje beveik visi tokie. Sako, kad kiekvienam savas Dakaras, bet šita klasė tą Dakarą „pasiima pilnais glėbiais“, – apie „Original by Motul“ klasės motociklininkus pasakojo „iGo2Dakar“ fotografas Andrius Laucius.

Keturiolika vienišių Saudo Arabijoje

Saudo Arabijoje „Original by Motul“ klasėje startuos net keturiolika motociklininkų. Po 2019 metais nebaigto Dakaro, tarp jų antrą kartą startuos ir ispanė S. Garcia. Suprantama, kad šioje klasėje startuojantys motociklininkai tikrai nesitaiko į bendros įskaitos greičiausiųjų gretas. Tai greičiau iššūkis sau, o sėkmingai pasiekta finišo linija – geriausias rezultatas.

2019 metais Peru vykusiame Dakare Balys Bardauskas nelengvai, bet sėkmingai važiavo iki pat paskutinės dienos. Skaičiuojant paskutinius ralio kilometrus, jis turėjo trauktis iš kovos. Kelyje pasitaikė didžiulė kopa, kuri, pasak motociklininko, nebuvo pažymėta kelio knygoje. Nespėjęs laiku sustabdyti ir nukritęs nuo jos, lietuvis susilaužė abi rankas. Nors B. Bardauskas dar bandė važiuoti, po kelių šimtų metrų suprato, kad Dakaro finišas jam buvo šiek tiek arčiau nei parašyta kelio knygoje.

2020-ųjų metų Dakaro ralyje aukščiausią startinę poziciją (44 startinis numeris) iš „Original by Motul“ sportininkų gavo Emanuelis Gyenesas, kuriam tai bus jau dešimtas Dakaras. Aukščiausią poziciją bendroje įskaitoje sportininkas buvo pasiekęs 2016 metais – finišavo 14-tas. Antras, gavęs 52 startinį numerį, važiuos čekas Petras Vlcekas, kuriam tai bus ketvirtas Dakaras.

„Noriu pažiūrėti, ar pavyks finišuoti Dakare važiuojant tokiu būdu“, – ralio organizatoriams sakė motociklininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos