Lietuviai pasirinko varžytis „4x4 Tour” grupėje, kurioje laukia patys didžiausi iššūkiai, o didelė dalis dalyvių net nesugeba įveikti šios trasos. Todėl čia varžomasi ne laikui, o svarbiausia – mašinos parengimas. Per 17 dienų bus patikrinta, kaip tinkamai buvo paruoštas 1992-ųjų metų „Nissan Patrol“. Būtent šiuo automobiliu bus siekiama įveikti buvusią Dakaro trasą, kuri tęsis daugiau nei 8000 km. 15min rubrikoje Gazas.lt galėsite stebėti tiek pasirengimą, tiek dalyvių išgyvenimus lenktynių metu.
Kodėl „Budapest-Bamako Rally“ – didžiausias nuotykis automobilių gerbėjams
Kaip teigia lenktynių organizatoriai, „Budapest-Bamako Rally“ - tai paskutinis tikras nuotykis pasaulyje. Jei esate autosporto gerbėjas – negalėsite nesutikti. Dėl pavojų Afrikoje dingus profesionaliems Dakaro lenktynininkams, čia patraukė adrenalino ištroškę automobilių fanatikai. Nuo 2005-ųjų organizuojamose lenktynėse leidžiamasi į ilgą ir alinančią kelionę tam, kad lenktynininkai patirtų, ką reikia atlaikyti norint įveikti Afrikos karštį, drėgmę bei kitus čia laukiančius pavojus. Kiekvienais metais daug dalyvių nesugeba įveikti trasos ar ją įveikti laiku. Praėjusiais metais lenktynės buvo pažymėtos ir gyvybes nusinešusia avarija.
„Lenktynininkus taip pat atgraso ir nerami situacija Afrikos šalyse – nutinkantys teroro išpuoliai, istorijos apie turistus paimamus įkaitais. Iš buvusių dalyvių teko girdėti ir apie korumpuotus pareigūnus, kurie užsiima keliautojų reketu“ – teigė idėjos iniciatorius Darius Vilimas.
Tačiau tai neatbaidė „RZGroup.lt Tour Africa“ ekipažo, kuris yra sudarytas iš buvusių Lietuvos autosporto meistrų Viliaus Rožuko ir Dariaus Vilimo, karjerą tęsiančio Igorio Ivanovo ir automobilius puikiai išmanančio Arūno Meškinio. Afrikos iššūkiams atlaikyti vyrai pasikinkė 1992-ųjų metų „Nissan Patrol“, kurį kruopščiai ruošia šioms lenktynėms.
„Šiame etape skiriame didelį dėmesį automobilio perrinkimui ir šiuo įdomiu procesu dalinamės su savo sekėjais socialiniuose tinkluose, - pasakojo D. Vilimas. – Taip pat daug kas klausia, kodėl pasirinkome būtent šį modelį, atsakymas – tai vienas iš paprasčiausiai surenkamų ir tvarkomų automobilių, kurį esant gedimams nebūtų sunku ardyti ir pasiekti problemines vietas.“
Traukia iššūkiai
Tiek sportininkų artimiesiems, tiek autosporto fanams kyla daug klausimų, kodėl karjerą baigę D. Vilimas ir V. Rožukas nusprendė vėl ieškoti naujų su automobiliais susijusiu iššūkių.
„Esame iš lenktynių pasaulio ir apie Dakarą esame girdėję be galo daug. Atsiradusi proga bei organizatorių pažadas, kad 2020-ųjų „Budapest-Bamako Rally“ bus sudėtingiausias lenktynių istorijoje lėmė, kad Dariaus „tarp kitko“ pasiūlyta idėja važiuoti šiose lenktynėse greitai tapo rimtu sprendimu, kurio kulminacijos laukiame su milžinišku nekantrumu“, - teigė V. Rožukas, kuris būdamas 16 metų tapo jauniausiu Lietuvos istorijoje autosporto meistru.
Šių lenktynių pobūdis kiek skiriasi nuo to, ką yra įpratę matyti autosporto gerbėjai. Būtent tai ir tapo papildoma paskata – atsiradusi priežastis perrinkinėti ir „ant kojų pastatyti“ seną automobilį, susidurti su automobilių fanatikais iš viso pasaulio, galų gale, patirti, ką reiškia gyventi kitame žemyne.
„Suprantame, kad tai nėra tikrasis Dakaras, tačiau būtent prieinamumas paprastam autosporto gerbėjui, galimybė pasidalinti, kaip galime seną automobilį paversti tinkamu sunkiausioms sąlygoms neturėdami šimtatūkstantinių biudžetų yra tai, kas pasirodė įdomu. mums ir neabejojame, sudomins senuosius ir naujuosius Dakaro lentkynių fanus. Na, o bene svarbiausiu ir galutiniu faktoriumi lėmusiu mūsų sprendimą buvo būtent galimybė prisidėti ir prie organizatorių vykdomos labdaros“, - pasakojo V. Rožukas, kuris 2007-aisiais tapo pirmuoju lietuviu patekusiu į FIA "Junior World Rally Championship".
Didžiausios labdaros lenktynės
„Budapest-Bamako Rally“ yra didžiausios pasaulyje labdaros lenktynės. Dėka organizatorių ir dalyvių yra stipriai prisidedama prie Afrikos žmonių gerovės. Kasmet yra surenkami šimtatūkstantiniai paramos biudžetai, kurie panaudojami kilniems tikslams.
„Nesame abejingi Afrikos žmonių patiriamoms problemoms, tad reali galimybė padėti ir pabendrauti su šiais žmonėmis tapo didele papildoma motyvacija“, – teigia Vilius.
Organizatorių ir dalyvių dėka Afrikoje buvo įrengta nauja ligoninė, išdalintos specialios priemonės apsaugai nuo uodų ir jų sukeliamos maliarijos bei daugybė kitų priemonių, kuriomis siekiama padėti afrikiečiams.
„Dėkojame savo pagrindiniam rėmėjui RZGroup.lt draudimo brokeriams, kurie patikėjo mumis bei davė tikėjimo, kad galime surasti ir daugiau žmonių, kurie norės prisidėti prie šios gerumo misijos. Džiaugiamės galintys suteikti galimybę prisidėti prie Afrikos žmonių gerovės vienydami žmones per bendrą pomėgį – autosportą,“ – sakė V. Rožukas.
Lenktynininkai kartu su savo rėmėjais ne tik prisidės finansiškai, bet ir gabens papildomą krovinį. O, pasiekus finišą, lenktynėms parengtas automobilis bus paaukotas labdarai.
„Dedame dideles pastangas, kad mūsų Nissan Patrol taptų „neužmušamu“ ir, kad jis atlaikytų ne tik lenktynes, bet ir vėliau padėtų tiems, kam reikalinga patikima ir erdvi transporto priemonė,“ – teigė D. Vilimas.
„RZGroup.lt Tour Africa“ suvienys Dakaro fanus
„Budapest-Bamako Rally“ vyks sausio 30 – vasario 16 dienomis ir pritrauks visų, kuriems Dakaras ir lenktynės įaugęs į kraują, dėmesį. Šiuo metu vyksta komandos automobilio paruošiamieji darbai, o vėliau bus galima gyvai išvysti automobilį bei pabendrauti su komandos atstovais įvairiose parodose.
Išskirtines naujienas bei pasirengimą lenktynėms padės sekti 15min rubrika Gazas.lt.
Taip pat naujienas galėsite sekti ir „RZGroup.lt Tour Africa“ Facebook paskyroje..