„Mūsų strategija tokia, kad laukia dveji metai iššūkių ir, greičiausiai, dar metai po to. Labai daug dedamųjų ir negalime būti tikri, kas mūsų laukia“, – prisipažįsta „General Financing team Pitlane“ komandos lenktynininkas, ralyje kelerius metus iš eilės startuojantis su šturmanu Sebastianu Rozwadowskiu.
Gamykloms – proga atsiplėšti
Anot B.Vanago, ateinančių metų Dakaro ralis geografiškai labiausiai primins 2013-ųjų metų ralį, kuriame jam šturmanavo Saulius Jurgelėnas.
„Jame turėjome įvairių patirčių, kurių, tikiuosi, nekartosime šiemet“, – šyptelėjo sportininkas.
Ateinantis ralis – oficialiai paskutinis „Peugeot“ komandai. 15min skaitytojas Egidijus Daniulis pastebėjo, kad 2019-aisiais žadami dideli techniniai pokyčiai – viena pagrindinių pasitraukimo priežasčių, ir pasiteiravo, ar šie techniniai pokyčiai žada perversmą lietuviams. Visgi B.Vanagas pabrėžė, jog, jo nuomone – vargu ar techniniai reglamento pasikeitimai pagrindinė pasitraukimo priežastis.
„Peugeot“ komanda turėjo savo tikslus, juos pasiekė ir tikrai būtų įgalūs pasiekti tokį rezultatą ir dar po metų. Visgi jie jau paskelbė, kad koncentruojasi į Le Mano lenktynes, – pastebėjo B.Vanagas. – Tačiau taip, techniniai reikalavimai kinta. Automobiliai mūsų klasėje gali būti lengvesni, turėti didesnę pakabos eigą. Ir abu sprendimai reikalauja kitų technologinių sprendimų, kurių tame pačiame automobilyje nepasidarysi. Todėl gamyklos turi pasigaminusios naujus automobilius, tad tokie pakeitimai leidžia gamyklų komandoms atsiplėšti.“
Automobilio tikslui pasiekti užteks
Buvusiame Dakaro ralyje B.Vanagas startavo turėdamas techniškai pajėgiausią automobilį. Ateinančiame ralyje sportininkas startuos taip pat su „Toyota Hilux“, kuris, nors ir turi tokį pat variklį, didžiausias skirtumas yra tas, kur montuojami automobilio ratai.
„Tai viena karta senesnis automobilis, nei turėjome prieš tai. Skirtumas yra revoliucinis kalbant apie automobilio svorio pasiskirstymą. Ratai, kurie sveria 70–80 kg, patraukti nuo galinės ašies į automobilio centro pusę. Visgi, manau, neparodėme savo potencialo su buvusiu automobiliu, ir automobilis nėra vienintelis veiksnys siekiant rezultato, savyje galima atrasti dar galimybių. Ir šio automobilio šiems metams tikslui siekti mums tikrai užteks“, – tikino B.Vanagas.
Dar vienas 15min skaitytojas Rimvydas Daniulis teiravosi, kas sudėtingiau važiuojant Dakaro ralyje: ilgi greičio ruožai ir trumpi pervažiavimai, ar trumpi greičio ruožai ir ilgi pervažiavimai. Vienareikšmiško atsakymo sportininkas į šį klausimą neturėjo, mat, pasak jo, viena vertus, greičio ruože važiuojama maksimaliai susikaupus ir susitelkus, antra vertus, pervažiavimuose svarbu akylai sekti greitį ir jo neviršyti, mat kitaip gresia nemenkos baudos.
„Pervažiavimuose yra du pagrindiniai greičiai: 70 km/val. ir 120 km/val. Automobilyje turime specialią įrangą ir ši skleidžia garsą tuomet, kai artėjama prie leistinos ribos. Pavyzdžiui, ties 118 km/val. ši pypsi, o ties 120 km/val. jau skleidžia nuolatinį garsą. Tad akceleratorių spaudžianti koja išlavinama tiek, kad įgundi važiuoti 117 km/val.“, – juokavo sportininkas.
Ieško kandidato, kurio akys degtų
Ne vienas pastebėjo, kad šiemet visi trys lietuviški automobiliais Dakare startuojantys ekipažai, į dykumų maratoną išsirengė vairuodami „Toyota Hilux“ automobilius. Atrodytų, šansas bendrai Lietuvos komandai, tačiau tai, pasak B.Vanago, pasiekiama ne taip lengvai. Pirmiausia dėl to, kad visos trys lietuvių komandos – privačios.
„Jeigu atsirastų iniciatyva, kuri surastų visiems trims ekipažams bendrą rėmėją, tuomet, taip – įmanoma viskas“, – kalbėjo sportininkas, lygindamas nacionalines įvairių sporto rūšių rinktines ir Dakaro ralio lenktynininkus.
Neretai kalbama ir apie tai, kad B.Vanagui bene geriausiai sekasi ieškant partnerių, pritraukiant finansavimą. 15min skaitytoja Justina Karalevičienė gyvos transliacijos metu pasiteiravo, galbūt tai reiškia, jog vieną dieną sportininkas imsis daryti tai, kas jam sekasi išties gerai, o važiavimą lenktynėse ir vairą patikės kam nors kitam?
„Esame svarstę šią idėją. Matyt, penketą metų su komanda ieškome potencialaus kandidato, kuriam galėtume padėti, ir kiekvieną kartą, kai išsižioju apie tai, gaunu dešimtis ar šimtus pasiūlymų, kad, štai, mes galime, padėkite mums. Bet kai pradedu kalbėtis, matau, kad tie žmonės tikrai geri įvairių sričių specialistai, bet jų akys dega ne tiek, kad galėtume prisidėti. Kol kas tokio individo, kuriam galėtume padėti, dar nesu suradęs“, – pabrėžė B.Vanagas.
Trečiadienį, gruodžio 20-ąją, 15min studijoje lankysis dar vienas Dakaro ralio ekipažas – Antanas Juknevičius ir jo šturmanas Darius Vaičiulis. Klausimus jiems galite jau dabar siųsti el.paštu gazas@15min.lt, taip pat ir tiesioginės transliacijos, kuri prasidės 11 valandą, metu.
„General Financing team Pitlane“ komandos stalinius Dakaro ralio kalendorius, pasirašytus Benedikto Vanago, laimėjo klausimus „Facebook“ socialiniame tinkle gyvos transliacijos metu bei elektroniniu paštu uždavę Rimvydas Daniulis, Justina Karalevičienė ir Egidijus Daniulis. Kviečiame laimėtojus šią savaitę su redakcija susisiekti el.paštu gazas@15min.lt