Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„1006 km lenktynės“ Palangoje keičia pavadinimą ir filosofiją: atpratins kaitintis pliaže

Liepos 18–21 dienomis Palangoje vyksiantis didžiausias Baltijos regione automobilių sporto renginys – tradicinės, jau devynioliktosios jų istorijoje ilgų nuotolių lenktynės turės naują – „Aurum 1006 km lenktynių“ – pavadinimą.
1006 km lenktynės Palangoje gavo naują vardą
1006 km lenktynės Palangoje gavo naują vardą / Vytauto Pilkausko nuotr.

Pasirašė sutartį 5 metams

Tai paskelbta trečiadienį, balandžio 18-ąją, įvykusioje lenktynių spaudos konferencijoje. Čia nuo pat pirmojo lietuviškojo automobilių maratono jį rengiančios bendrovės „Promo events“ direktorius Darius Jonušis ir UAB „Iceco ledai“ vadovas Mantas Šalauskas pasirašė penkerių metų tarpusavio bendradarbiavimo sutartį.

„Džiaugiuosi, kad didžiausias automobilių sporto renginys vyksta jau devynioliktus metus, o lenktynės kaskart randa naujus rėmėjus“, – sveikindamas naują partnerystės sutartį spaudos konferencijoje kalbėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas.

LASF prezidentas R.Austinskas pasidžiaugė sklandžiai vykstančiais pasirengimo darbais devynioliktosioms, be jokių pertraukų nuo pat 2000-ųjų rengiamoms maratoninėms automobilių lenktynėms, ir šalies bei užsienio sportininkų dėmesiu joms.

Kas naujo 1006 km lenktynėse

D.Jonušis taip pat pranešė, kad šiais metais lenktynėse nebedalyvaus Algirdų komandos automobilis-prototipas „Aquila CR1“, kurią tauta vadindavo tiesiog „Akvile“.

Taip nutiko dėl to, kad, siekdami maksimalaus saugumo, 1006 km lenktynių organizatoriai keičia reglamentą ir nuo 2020 m. leis lenktynėse dalyvauti tik kėbuliniams automobiliams. O „Akvilei“, kuri yra labiau nei kiti automobiliai prigludusi prie žemės, tokioje laikinoje trasoje su atitvarais varžytis nėra saugu.

„Aquila CR1“
„Aquila CR1“

Tai taip pat reiškia, kad „Geros dovanos“ automobilis „Lotus“ turėtų paskutinį kartą šiose lenktynėse dalyvauti šiemet arba kitais metais.

„Gera dovana Emex racing“ komandos „Lotus Exige“
„Gera dovana Emex racing“ komandos „Lotus Exige“

Ar važiuos 16-mečiai?

Asmeninio albumo nuotr./Justas Jonušis.
Asmeninio albumo nuotr./Justas Jonušis.

Diskusijų kilo ir dėl jaunų vairuotojų dalyvavimo – ar galėtų lenktynėse važiuoti 16-mečiai, turintys FIA licenciją? Nes pernai lenktynėse nebuvo leista startuoti kartingų lenktynėse važiuojančiam Gustui Grinbergui.

Pats Darius Jonušis neleido lenktynėse dalyvauti ir savo sūnui – Justui Jonušiui. Nes, anot lenktynių organizatoriaus, „Aurum 1006 km“ lenktynių dalyviai privalo turėti pakankamai žiedinių lenktynių patirties – vien kartingų, tegul ir tarptautinėse varžybose, nepakanka. taigi bus vertinamas ne vien amžius, bet ir patirtis važiuojant žiede.

Asmeninio archyvo nuotr./Gustas Grinbergas
Asmeninio archyvo nuotr./Gustas Grinbergas

Padėkojęs naujajam varžybų partneriui, kurio vardu – „Aurum 1006 km lenktynės“ – nuo šiol vadinamas Palangos maratonas, ir LASF prezidentui už organizatorių pastangų įvertinimą, „Promo events“ bendrovės direktorius D.Jonušis patikino, jog vasaros maratonui didžiausiame šalies kurorte rengiamasi pagal numatytą planą, o šiemetinės lenktynės pastebimai skirsis nuo iki šiol vykusių.

„Galbūt dar ankstoka užgesinti intrigą ir atskleisti visus organizacinius niuansus, tačiau noriu pabrėžti, jog keičiasi ne tik lenktynių pavadinimas. Keisis kai kurios renginio detalės bei turinys“, – sakė D.Jonušis.

Šiais metais startuoja atskira „TCR Baltic Trophy“ įskaita. Šioje serijoje dalyvaujančių lenktynininkų rezultatai bus fiksuojami tik „Aurum 1006 km lenktynių“ metu, o apdovanojamųjų sąrašą, natūralu, papildys ir „TCR Baltic Trophy“ apdovanojimas.

Žiūrovų zona virs kempingu

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./15min.lt kemperis tapo atgaiva saulėje kepusiems žiūrovams.
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./15min.lt kemperis tapo atgaiva saulėje kepusiems žiūrovams.

Žiūrovams bus siūloma bent trims dienoms tiesiog persikelti į kitą – lenktynių pasaulį. Pirmą kartą jie bus kviečiami apsigyventi šalia lenktynių trasos įrengtame palapinių miestelyje, kuris, nutilus galingiems bolidų varikliams, nušvis naktinio kino ekranais.

Priartėti arba geriau pajusti lenktynių dvasią žiūrovams padės ne tik plačiau atverti renginio užkulisiai, bet ir galimybė nuolat būti įvykių šurmulyje, pralėkti su vėjeliu lenktynių trasa, patirti kvapą gniaužiančius šonaslydžio malonumus ar „pagazuoti“ kartu su traukos lenktynių dalyviais.

Pirmą kartą baltarusiai

Iki maratoninių lenktynių likus dar trims mėnesiams, norą jose varžytis pareiškė dvidešimt penkios komandos, dabar tvarkančios visus būtinus registracijos formalumus.

Pasak organizatorių, tai maždaug įprastas, per keletą paskutiniųjų metų nusistovėjęs tempas. Todėl galima prognozuoti, jog ir šiemet Palangoje varžysis apie pusšimtį komandų.

Paraiškas jau pateikusiųjų sąraše – dauguma žiūrovams ir varžovams gerai pažįstamų komandų, dalyvavusių daugelyje Palangoje vykusių lenktynių.

Yra ir debiutantų. Maloniai nustebino kaimynai baltarusiai, į Palangą deleguojantys „RCM Motorsport“ komandą, kurios lenktynininkai Jegoras Jermakovičius, Dmitrijus Nikazačenka ir Vitalijus Kazakevičius į 1006 km lenktynių trasą išvairuos „Alfa Romeo 15155“ automobilį.

„Iki didžiųjų lenktynių starto liko lygiai trys mėnesiai, todėl neabejoju, kad sportininkų gretas dar papildys daug patyrusių ir greitų, pagarbos vertų varžovų, o lenktynių techninį parką – nauji ir galingi automobiliai“, – spaudos konferencijos dalyvius patikino varžybų organizatorius D.Jonušis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?