„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Aurum 1006 km lenktynės“: sudegęs „Porsche“, parblokštas komandos vadovas, „Circle K“ pergalė

Du rikiuotės formavimo ratai kepinant saulei ir kova dėl geresnės pozicijos pirmajame posūkyje. Taip prasidėjo lenktynės šeštadienio vidurdienį. Daugelis 15min kalbintų dalyvių prognozavo, kad jos tęsis mažiau nei 9 val. Bet klydo. Dėl avarijų ir gaisrų lenktynės buvo stabdomos kelias dešimtis kartų. Lenktynininkai turėjo nuvažiuoti 373 ratus.

Lenktynių rezultatai ir naujienos

Vien tik rezultatai (spauskite čia)

Lenktynių eiga

Finišas. Lenktynes laimėjo CIRCLE K MILES PLUS „Porsche“.

Likus 30 min.

Atlikęs baudą grįžta „Balpol“ Mercedes. Nerijus Dagilis iš karto sustojo pilti degalų. Tuo pasinaudojęs Julius Adomavičius išsiveržia į pirmąją vietą. Trečias – A.Rusteika su „LG Oled“ Porsche.

Likus 39 min.

Teisėjai paskelbė, kad skiria baudą „Balpol“ komandai už tai, kad raudonos vėliavos fazėje stojo pituose. Stop and GO 1 min. Tai gali labai pakoreguoti TOP3 išsidėstymą, nors „Balpol“ pirmauja 2 ratais.

Į trasą sugrįžo „Bunasta-Savesta“ BMW GT4 su Tomu Rimkum.

67/373

Vienuoliktoje vietoje važiavęs „Viada – Techninisprojektas“ BMW stoja aptarnavimo zonoje. Automobilis liko be priekinio stabdžių disko ir trinkelės. Technikai suteikia „pirmąją pagalbą“.

69/373

„Gera Dovana Šiauliai RD Signs Reimpex“ turi problemų. Galimai blogai veikia diferencialas. Pasak Pauliaus Paškevičiaus, nepavyksta automobiliu akceleruoti, todėl labai sumažėjo greitis. Ar komandai pavyks išsaugoti trečią vietą? „Lambo“ rato įveikimo laikas pailgėjo iki 2.29 min. Lyginant su rekordiniais kvalifikacijos laikais, tai dvigubai ilgiau. Juos vejasi LG Oled „Porsche“.

75/373

Iki lenktynių finišo likus kiek daugiau nei valandai (jos negali vykti ilgiau nei 10 val.), taigi ir bent vienam degalų, situacija tokia. Pirmauja „Balpol“ Mercedes. „Circle K“ atsilieka 3 ratais. Šiauliečių „Lamborghini“ – 9 ratais. 12 ratų – „Porsche Club by LG Oled“. NOKER TCR – 13 ratų.

97/373

Labai apmaudus incidentas. Artėdamas prie Klaipėdos posūkio „Sauda by GSR“ TCR pilotas Marius Miškūnas prarado kontrolę, peršoko stabdymo zoną ir posūkyje įskriejo į šoną „Bunasta-Savesta“ BMW GT4. Jį tuo metu pilotavo Tomas Rimkus.

Deja, nulaužtas BMW ratas, apgadintas ir TCR. Iš apmaudo GT4 lyderių automobilį pilotavęs T.Rimkus tiesiog atsigulė ant žolės. Geltonos vėliavos fazė jau gal dvidešimtą kartą. Bet lieka viltis, kad BMW GT4 dar grįš į trasą.

111/373

Po „Porsche“ gaisro nuplovus trasą, lenktynės pratęstos. Bendroje įskaitoje „Circle K“ – lyderiai. Toliau komandos rikiuojasi taip: „Balpol“, „Gera Dovana Šiauliai RD Signs“, „Porsche Club by LG Oled“, NOKER, „Inter RAO“.

Likus 115 iš 373 ratų: lyderio avarija (teisėjai tirs incidentą) ir gaisras

Pitlane „užtrauktuke“ (susiaurėjime su posūkiu į dešinę ir tiesiąją) – incidentas. „Balpol“ Mercedes (D.Jocius) trinktelėjo į padangas ir, galimai į „Circle K“ Porsche, o Ralfas Aronas po tokio kontakto su „Porsche“ apsisuko. Akivaizdu, kad, jei buvo kontaktas, jis buvo į „Porsche“ galą, o ne į šoną.

„Balpol“ komandos atstovas Nemunas Dagilis komentavo šią situaciją taip: „Deivido lenkimo bandymas gal ir buvo avantiūriškas. Bet R.Aronas neuždengė trajektorijos“. Po smūgio teko keisti ratus ir „Porsche“, ir „Mercedes“.

Pasak Nemuno, tokių įtemptų lenktynių dar nebuvo. Komandoms tai sunkus išbandymas.

Teisėjai tyrė ir šį incidentą, ir kitą „Balpol“ veiksmą – esant raudonos vėliavos fazei užsuko į pitlane keiti skilusio ratlankio.

Per šią suirutę į trasą sugrįžo D.Čiutelės LADA. Važiuoja ir lipnia juosta sutvirtina senoji WINART BMW.

„Porsche“ gaisras

Bet šį momentą užgožė kitas – staiga užsidegė Audriaus Stasiulevičiaus pilotuojamas žalias „Porsche“, kovojęs dėl TOP3! Trasoje gaisrinė, raudona vėliava, lenktynės laikinai stabdomos.

Pilotas spėjo nuvairuoti automobilį toliau nuo degalinės, pastatyti šone ir iššoko iš liepsnojančio bolido.

Audrius jau 6 metus dalyvauja lenktynėse, tai jam pirmas toks incidentas. Lenktynininkas sakė, kad kaito variklis, alyvos temperatūra pasiekė 160 laipsnių. Tačiau komanda nusprendė važiuoti toliau. Klaipėdos posūkyje pilotas tarsi pajuto smūgį. O grįždamas link Kretingos pajuto, kad netraukia variklis ir dega automobilio galas.

Užsidegė Ramūno Čapkausko vairuojamas Porsche
Užsidegė Ramūno Čapkausko vairuojamas Porsche

136/373

Liko važiuoti apie 3 val. O lyderių trejetukas – tas pats. Nors „Lamborghini“ atsilieka nuo N.Dagilio vairuojamo „Balpol“ mersedeso 4 ratais, visų trijų superautomobilių kontaktinė kova kausto dėmesį. Juo labiau, kad konkurentai nuolat mirksi vienas kitam šviesomis (neva kad praleistų).

„Nežinau ko jie man mirksi. Gal savo mamai mirksi, o ne man. Nes nebuvo tiek priartėję, kad galėtų aplenkti“, – komentavo N.Dagilis.

Pasikeitus pilotams, bendros įskaitos lyderių rikiuotė tokia: D.Jocius (Mercedes), R.Aron (Porsche), M.Griška (Lamborghini).

TCR klasėje: K.Stasionis (NOKER), E.Valeiša (INTER RAO), E.Globytė (Sauda by GSR).

SP4: V.Urbanas (Techninis projektas), R.Kesseli (KSB Racing), R.Steponavičius (Telšių statyba).

GT4: V.Žala (Bunasta-Savesta), L.Diržys (Porsche Baltic), M.Holland (DHR Ignera).

Daugiau klasių rezultatų – čia.

165/373

Prognozuoti nugalėtoją – labai sunku. Nes po kiekvieno degalų pylimo keičiasi lyderių trejetukas (vietomis tarpusavyje). „Lamborghini“ sustojus keisti pilotų, šiauliečių komanda smuktelėjo į trečią poziciją. Antri – „Circle K“. Į pirmą vietą po pertraukos grįžo „Mercedes AMG GT3“ (Nemunas Dagilis).

189/373. Netrukus bus įveikta 500 km.

Boksuose stoja RC cola racing by 8000 RPM „Ford Mustang Shelby“. Įtariama, kad trūko dirželis. Bet Darius Biesevičius nuogąstauja, kad gali būti ir daugiau gedimų.

Naujienos iš Dovilo Čiutelės stovyklos. Klaipėdoje komandos narys Paulius Novakas nupirko kitą „Mustang“ variklį. Tačiau dėl to, kad LADA modifikuota, standartiniai mazgai tinka ne visur. Todėl „iš dviejų daro vieną“ ir tikisi, kad automobilis dar galės važiuoti.

LESTA „Cupra TCR“ po avarijos Kretingos posūkyje neremontuojamas, komanda pasirodymą baigė.

209/373

Pagaliau baigėsi geltonos vėliavos fazė. Jos metu daugelis keitė pilotus ir pylė degalų. Tad pokyčiai rikiuotėje – neišvengiami Ir, ko gero, laikini: „Balpol by SPS“ (Mercedes AMG GT3), „Circle K“ (Porsche 991 II Gen.), „Gera Dovana Šiauliai RD Signs Reimpeks“ (Lamborghini Huracan Supertrofeo).

229/373

„Lesta“ raudonasis TCR atsitrenkė į atitvarus ties Kretingos posūkio pakilimu – ir vėl geltona vėliava. Labai daug geltonų vėliavų šiose lenktynėse, labai mažėja tempas. Daugelis komandų suka į degalinę.

PAUZĖ labai ilga – tvarkomi sulaužyti atitvarai. Tikėtina, kad lenktynės tęsis iki 22 val.

237/373

R.Aroną vejasi D.Jocius. Aštri konkurencinė kova su mini pasistumdymais dėl pozicijų posūkiuose. Tačiau kol kas „Circle K“ pirmauja. Treti – „Gera Dovana Šiauliai RD Signs Reimpex“, lenktynių pradžioje patyrę nedidelę nesėkmę Klaipėdos posūkyje.

240/373

JR Motorpsor BMW sustojo trasoje , netoli degalinės. Panašu, kad nusuktas pusašis. BMW partemps į boksus techninės pagalbos automobilis.

248/373

DHR „Ginetta“ GT4 nukerta šoninį žibintą prie pitlane „užtrauktuko“. Vėl geltona vėliava, mažinanti lenktynių greitį. Lyderiai suka į degalinę. Aišku, „Lambo“ degalų vartoja daugiau, nei „Porsche“, tad čia stoja dažniau.

Kol kas lyderių bendroje įskaitoje trejetas atrodo taip: „Circle K“, „Balpol by SPS“, „Gera Dovana Šiauliai RD Signs Reimpeks“.

252/373

Iš esmės lenktynės prasidėjo iš naujo. Nes „Circle K“ Porsche (J.Gelžinis) atakuoja N.Dagilis su „Mercedes AMG GT3“. Galiausiai, nuvažiuodamas nuo Kretingos kelio, aplenkė Joną.

258/373

„Anjesė“ BMW duslintuvas skelia kibirkštis, reikia užsukti pas technikus.

268/373

Nr. 57 (BMW 325), atstovaujantis komandai „Baltic Diag by KTKRacing Division“, pakrypęs ant dešinio šono grįžta į pitlane be priekinio rato (pilotas Dominykas Veršinskas). Komanda savo įskaitoje prieš tai buvo antroje vietoje.

TCR klasėje tęsiasi itin aršios kautynės. M.Valeiša su mėlynuoju Audi bando pabėgti nuo M.Slaboševičiaus su žaliuoju NOKER VW.

Tačiau pakilime į Kretingos posūkį Audi TCR baksteli į galą Telšių statybos BMW. Jis užsiskersuoja ir lieka posūkio vidinėje dalyje. Spūstis. Geltona vėliava. 260 ratų iki finišo.

Populiarėjančioje GT4 klasėje komandos išsidėstė taip: Bunasta-Savesta (V.Žala), Porsche Baltic (P.Žadeika), DHR-Ignera (D.Holland).

291/373

„Balpol“ Mercedes tampa lyderiu, jį vairuoja D.Jocius, nes pirmavę šiauliečių Lambo ir „Circle K“ Porsche pylė degalų. Taigi panašu, kad daug spręsis ir pasitelkus degalų pylimo strategija. Dar liko beveik 800 km, taigi dar bus visko.

Atkreipkite dėmesį į „Telšių statybos“ BMW E90. Jie – trečioje vietoje.

Į trasą, įklijavęs galinį stiklą, grįžta „Winart“ raudono BMW ekipažas.

„JR Motorport“ (BMW E92 M3) gavo 1 min. baudą už nesaugų važiavimą. Jie kol kas penktoje vietoje.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Winart BMW
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Winart BMW

310/373

Per pastaruosius 10 metų to nebuvo. 1980 m. gamybos „Winart“ raudonas BMW pametė galinį stiklą. Laimei, jis nieko nesužeidė. Tačiau kol neįsidės kito stiklo, komanda negali tęsti lenktynių.

Tuo pat metu D.Čiutelės komanda ieško naujo variklio, LADA kol kas garaže.

Bene aštriausia lenktynių dalis – „Mercedes AMG GT3“, stodamas per pirmąjį pasikeitimą, parbloškė „Circle K“ komandos vadovą Harį Aleksandravičių. Laimei, Haris rimčiau nesužeistas, tęsia darbą.

Pažvelkime į rezultatus:

Rezultatai likus 302 ratams
Rezultatai likus 302 ratams

317/373. Lyderių netektis

„Vytautas gazuotas“ Porsche (Nr. 77), panašu, pasitraukė iš lenktynių dėl techninio gedimo. Staigiai sukilo alyvos slėgis, o tai gresia variklio sprogimu. Komanda, nustaikiusi į podiumą, deja, neoficialiai patvirtino, kad lenktynės baigtos.

329/373

Dar neatlikus skirtų baudų rikiuotė atrodo taip: J.Adomavičius, D.Jocius, V.Zviedris, R.Graudinis, M.Varža, K.Stasionis... Visi rezultatai – čia. Šiauliečių Lambo po degalų pylimo – devintoje pozicijoje, bet vejasi varžovus.

Panašu, kad perkaito „Gera Dovana Šiauliai RD Signs Reimpex“ degalai, nes, išvažiuodamas iš degalines, automobilis trumpam suliepsnojo. Tačiau netrukus liepsna dingo.

Teisėjai skelbia, kad skiria baudas (pravažiavimas užsukant į pitlane) už lenkimus geltonos vėliavos fazėje. Viena iš nubaustų – „Balpol“ komandos „Mercedes AMG GT3“.

332/373

Vėl geltona vėliava. 1 val. 6 min . nuo starto.

BMW nr. 70 netelpa gesinimo zonoje pirmojoje zonoje ir apsisuka. Tuo naudojasi visos komandos, pilančios degalus ir keičiančios pilotus.

340/373

Labai graži kova TCR klasėje. Justas Jonušis (INTER RAO, Audi TCR) iš pradžių aplenkė NOKER (S.Piirimagi). Tačiau netrukus į priekį išsiveržė ir bendroje įskaitoje dešimtas važiuoja žaliasis VW TCR su NOKER reklama.

352/373

„Antėjos“ dyzelinis BMW (pernai tapo klasės nugalėtojais) sustojo netoli Kretingos posūkio nusileidimo. Iš automobilio teka skysčiai. Vairuotojas išlipo nešinas gesintuvu. Vėl geltonos vėliavos fazė.

Jonas Gelžinis sako, kad varžovai juos aplenkė geltonos vėliavos stadijoje. Teisėjai tirs šią situaciją, paaiškės, ar „Balpol“ Mercedes pažeidė taisykles.

356/373

Į trasą grįžta „Dynamit“ komandos Porsche. O R.Aronas su raudonuoju „Porsche“ lipa ant kulnų N.Dagilio vairuojamam „Mercedes AMG GT3“.

366/373

Dovilo Čiutelės LADA (Nr. 44) apsipylė dūmais ir sustojo. Panašu į variklio gedimą. Automobilis vežamas į Padoką. Komanda sako, kad galimai sprogo kažkuri jungtis, per kurią teka variklio alyva. Trasa barstoma sorbentu, vėl geltona vėliava.

VIDEO: Dovilo Čiutelės komanda turi techninių problemų

TOP 5 atrodo taip: N.Dagilis (Exit by Balpol-SPS Automotive Performance), R.Aron (Circle K Miles Plus), M.Bartkus (Porsche club by LG Oled).

365/373

„Dynamit“ Porsche paslydo ant alyvos trasoje ir susidūrė su žaliu R.Čapkausko vairuojamu Porsche. Manto Matukaičio komanda turi bėdų: ratas išlūžęs, bet bent jau liko ant automobilio. Po automobiliu matosi lašantys skysčiai.

Lenktynių startas

VIDEO: „Aurum 1006 km lenktynių“ startas

Taip pat daugelis lenktynininkų sutiko, kad lyderių dešimtukas šiemet kaip niekad stiprus, tad prognozuoti nugalėtoją nesiryžo niekas.

Kvapą gniaužiantį startą laimėjo P.Paškevičius (Gera Dovana Šiauliai RD Signs), pirmoje tiesiojoje aplenkdamas Ralfo Arono „Posche“ (Circle K Miles Plus). Bet neilgam. Pirmajame posūkyje Lambo, saugodamasis kontakto su Estijos pilotu, pasitraukė į saugesnę trajektoriją, netilpo ir užstrigo posūkyje. Susidarė spūstis. Lyderis krito žemyn.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs