„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

3/4 „Formulės 1“ sezono: ko tikėtis jo finiše?

Jūsų dėmesiui – „Formulės 1“ trijų ketvirtadalių sezoną užbaigianti apžvalga.
Lando Norrisas Singapūre
Lando Norrisas Singapūre / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Dabar mūsų laukia net keturių savaičių pauzė, tuomet liks šeši „Grand Prix“ etapai, po kurių žinosime kas taps čempionu pilotų įskaitoje. Be to, sužinosim kuri komanda bus apdovanota konstruktorių taure, mat čia vyksta arši kova tarp „McLaren“, „Red Bull“ ir „Ferrari“.

„Scanpix“ nuotr./Lando Norrisas, Maxas Verstappenas ir Oscaras Piastris Singapūro F1.
„Scanpix“ nuotr./Lando Norrisas, Maxas Verstappenas ir Oscaras Piastris Singapūro F1.

Šis sezonas prasidėjo aiškiu M.Verstappeno dominavimu, tačiau po vasaros pertraukos matėme vis daugiau pilotų ir komandų besivaržančių dėl pergalės. Laimėtojų jau turime net septynis – tad šis sezonas yra vienas labiausiai nenuspėjamų per ilgą sporto istoriją.

Panašiai klostėsi 2012-ieji, kuomet pergalės skonio buvo ragavę net aštuoni lenktynininkai. Taigi Maxui pranašautas lengvas ketvirtas titulas nebeatrodo toks lengvas.

Pokyčiai komandose

Pastaraisiais mėnesiais vyko nemažai svarbių pilotų ir komandų personalo pokyčių. Svarbiausiais buvo susijęs su Adrianu Newey ir jo nauja darboviete.

Adrian Newey nuo 2025 metų kovo yra „Aston Martin“ techninis partneris ir bendrasavininkis

Af1 Live iliustr./Adrianas Newey
Af1 Live iliustr./Adrianas Newey

Puikios žinios „Aston Martin“, kurie, tikėtina, 2026 m. jau kovos dėl pergalių, o gal ir dėl titulų. Nežinia, ar tuo galės pasidžiaugti Fernando Alonso, t.y. ar jis dar bus ekipoje, mat jam jau bus 45-eri metai.

Mano spėjimas – į komandą bus perviliotas Maxas Verstappenas.

Mattia Binotto prisijungė prie „Audi“, čia jis užims COO ir CTO pozicijas

Nesutarimų plėšoma „Sauber“, kuri jau 2026-ais vadinsis „Audi“, padavė naujų siurprizų – komandai vadovavęs, iš „McLaren“ perviliotas Andreas Seidl buvo atleistas vos po keturių mėnesių, po kivirčų su viso „Audi“ F-1 projekto valdybos pirmininku Oliveru Hoffmanu. Šis, beje, irgi buvo atleistas…

Įdomu, kad į projektą pakviestas Binotto perims Fredo Vasseuro, dirbusio „Sauber“ iki perėjimo į „Ferrari“, darbus. Gavosi kažkas panašaus į pasikeitimą vietomis.

Jonathanas Wheatley iš „Red Bull“ perėjo į „Audi“, jis – naujas komandos vadovas

J.Wheatley šis pokytis yra „paaukštinimas“, mat dabar jis vadovaus ekipai, t.y. bus lygus su savo dabartiniu vadovu Christianu Horneriu. Komandoje jis pradės darbuotis po privalomosios pertraukos, 2025-ųjų liepos mėnesį

Carlosas Sainzas pasirinko „Williams“

Ilgai lauktas ispano sprendimas buvo kiek netikėtas – buvo manoma, kad jis jau turi kontraktą su „Audi“ – tačiau Carlosas susigundė „Williams“ ateities vizija. Šiuo metu, žiūrint į vis gerėjančius ekipos rezultatus, atrodo, jis neapsiriko.

Af1 Live iliustr./2025 m. F1 pilotai
Af1 Live iliustr./2025 m. F1 pilotai

Antras „Haas“ pilotas, kaip ir tikėjomės, Estebanas Oconas

Nežinia ar tai gera žinia, ar ne. Pačiam Oconui – be abejo, tačiau buvau ir liksiu kritiškas kai kurių pilotų atžvilgiu – laikas turi veikti lenktynininką teigiamai, privalu mažiau klysti, privalu nesivelti į nereikalingus kontaktus ar avarijas. Deja, Estebanas, koks greitas bebūtų, kitomis savybėmis akivaizdžiai nusileidžia kitiems savo kolegoms.

Antras „Alpine“ pilotas – Jack Doohan

Kiek netikėta, bet smagi žinia – penkiskart 500cc motociklų čempiono, legendinio Micko Doohano sūnus prisijungs prie Pierro Gasly. Doohano sąskaitoje – sidabras 2021 m. F-3 čempionate bei bronza 2023 m. F-2, kur jis pasirodė geriau už tą patį Oliverą Bearmaną, kitąmet atstovausiantį „Haas“. Įdomu bus pamatyt australo sugebėjimus „Alpine“ komandoje.

Franco Colapinto pakeitė atleistą iš „Williams“ Loganą Sargeantą

F.Colapinto yra pirmas pilotas iš Argentinos po ilgos, net 23 metų pertraukos (Gastonas Mazzacane atstovavo „Minardi“ 2001 m.), o turint omeny jo iškovotus taškus – paskutinįkart jo tėvynainis buvo apdovanotas taškais tolimais 1982-ais metais, Pietų Afrikos GP – tuomet Carlos Reutemann irgi atstovavo „Williams“ ir finišavo antroje vietoje.

Liko tik 2 vietos kitam sezonui

„Sauber“, t.y. busimosios „Audi“ komandos vienas iš lenktynininkų jau paskelbtas, tai Nico Hulkenbergas, tačiau apie antrąjį nėra jokių žinių. Gali būt, kad „Williams“ vadovui Jamesui Vowlesui pavyks suderinti Franko Colapinto kandidatūrą ir tokiu būdu tarsi paskolinti argentinietį „Audi“ ekipai.

Paskutinė likusi nepatvirtinta pozicija 2025-iems yra Danielio Ricciardo vieta. Beveik neabejojama, kad australui nebus pasiūlytas naujas kontraktas, nes, sutikim, jis nesužibėjo. Greičio praradimu jį kaltinti būtų sunku, o štai Yuki Tsunodos greičiu reiktų, pagaliau, įtikėti. Japonas atrodo rimčiau ir važiuoja užtikrintai. Būtų labai smagu matyt jį „Red Bull“ komandoje, šalia M.Verstappeno.

Paties Danielio pozicija, greičiausiai, atiteks Liamui Lawsonui, debiutavusiam prieš metus, penkiose GP keičiant susižeidusį Danielį. Kalbama netgi, kad Lawsonas užims Ricciardo vietą jau šiame sezone, Austine.

Greičio formulė

Gal jau matėt, gal ne – pradėjom podcastą, dedikuotą „Formulei-1“ ir pavadinom jį „Greičio Formulė“. Pirmą (prisvilblyninį) epizodą galite peržiūrėti štai čia.

VIDEO: Greičio Formulė #1: McLaren'o dominavimas Baku ir nenuspėjamas Singapūro Grand Prix

Ko tikėtis toliau?

Liko šeši „Grand Prix“ etapai, bet svarbu, kad galimų laimėti taškų yra žymiai daugiau, nei įprasta. Skaičiuojant maksimumą, t.y. po 25 taškus už pergalę, bei po 1 tašką už greičiausią įveiktą ratą, turime 156 taškus.

Tačiau net trejose GP vyks Sprinto lenktynės, kur už pergalę skiriama po 8 taškus, tokiu būdu bendras kraitis paauga iki 180. Gali būt, kad ši aplinkybė nulems čempiono titulą.

Prieš sezoną taip spėjau komandų pajėgumus (skliaustuose: dabartinė vieta ir pokytis):

  • „Red Bull“ | Nepavejami (2 | nukrito per 1)
  • „McLaren“ | Užtikrinti (1 | pakilo per 1)
  • „Ferrari“ | Atsigavę (3 | 0)
  • „Mercedes“ | Susitelkę (4 | 0)
  • „Aston Martin“ | Nesusipratę (5 | 0)
  • „Visa RB“ | Nustebins (6 | 0)
  • „Alpine“ | Išsiblaškę (9 | nukrito per 2)
  • „Williams“ | Užsiboostinę (8 | 0)
  • „Haas“ | Pasiruošę (7 | pakilo per 2)
  • „Kick Sauber“ | Nepasiruošę (10 | 0)

P1

Sezoną pradėję silpnokai, „McLaren“ yra ant rimtos bangos. Konstruktorių taurė ranka pasiekiama, svarbu nepadaryti taktinių klaidų ir deramai suvaldyti kovą komandos viduje – kovą tarp Lando Norriso ir Oscaro Piastrio.

P2

„Red Bull“ tapo labai jau pavejamais, ypač tas pasimatė po Adriano Newey atsitraukimo nuo darbo su ekipos automobiliu. Kol kas nepanašu, kad jiems pavyktų laimėti konstruktorių įskaitą čempionate, mat šįmet buliai kovoja net su dviem stipriais varžovais – „McLaren“ ir „Ferrari“.

P3

„Ferrari“ buvo suklupę, bet vėl atrodo atsigavę, ypač tai matėsi Monzoje, Azerbaidžane ir net Singapūre, atmetant tragišką rezultatą kvalivikacijoje. Sezono pabaiga parodys, ar šis atsigavimas yra tęstinis. Daug vilčių telkiama į 2025-uosius ir į komandą ateinantį Lewisą Hamiltoną. Ar šįmet jiems galėtų pavykti pakovoti dėl aukštesnės vietos? Įmanoma, bet tik gilėjant „Red Bull“ krizei, t.y. krentant jų formai.

P4

„Mercedes“ buvo tarsi sugrįžę, bet vėl suklupo. Netikėtai sunkiai su automobiliu tvarkosi Hamiltonas, nusileidžiantis Russelui tiek kvalifikacijose, tiek lenktynėse. Bet kuriuo atveju, realistiškiausia vieta galutinėje įskaitoje komandai yra būtent ši, t.y. ketvirtoji.

P5

Penkta pozicija, galbūt netoli „Mercedes“, tačiau taškų prasme – praraja. Komanda turėtų užbaigti sezoną toje pat vietoje, o kitąmet tikėtis impulso, pakeliui į savo naują etapą – Adriano Newey technologinę lyderystę.

P6, P7

„Visa RB“, kaip ir „Haas“ dalinasi kruopelytėmis, o dažnai neišnaudoja pasitaikančių galimybių. Abi ekipos kovoja dėl 6 vietos ir nežinia kuriai ši užduotis pavyks labiau. O gal ir visai nepavyks, nes: žr. P8.

P8

O štai „Williams“ turi visas galimybes tą 6-ą vietą iš aukščiau esančių varžovių atimti. Vowles teigimu, jis šiuo metu yra patenkintas automobilio aerodinamika ir bendru pajėgumu, nuspėjamumu, bei greičiu. Abiejų pilotų rodomi ezultatai tai tik patvirtina. Manau, P6 visai realu.

P9

„Alpine“ pilotai viešai pasakoja apie atsigavimą ir rezultatų pagerėjimą, bet realiai, ekipa šį sezoną palaidojo ir rimtai ruošiasi naujajam. Prie kompanijos prisijungus Flavio Briatore, organizaciniai reikalai turėtų pajudėt teigiama linkme. O naujas komandos lyderis Oliver Oakes yra labai tinkamas stoti prie ekipos vairo – buvęs kartingo pasaulio čempionas, F-Renault ir F-3 lenktynininkas bei „Hitech“ komandos, dalyvaujančios F-3 ir F-2 čempionatuose vadovas – yra būtent tai, ko reikia „Alpine“. Jis yra tikras „raceris“, o ne kanceliarinė ameba arba politikuojantis korporatyvininkas.

P10

„Kick Sauber“ niekaip neišlenda iš dugno. Prie rezultatų prisideda prasta atmosfera komandoje ir nemažas kiekis pokyčių. Tikėkimės, sezono pabaiga bus ramesnė ir, galbūt, Bottui arba Zhou pavyks, pagaliau, pelnyti bent tašką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau