Keletą eilučių apie pirmąją maratono dalį rasite čia.
Su GAZAS.LT skaitytojais atsisveikinome antrajam mūsų ekipažui – Andriui ir Laurai Kildoms – išvažiavus į naktini antrąjį greičio ruožą. Dabar jau žinome – naktinis ruožas nuo Vilnokų iki Ločerų pasitaikė ne iš lengvųjų. Visureigių ratai retai prisiliesdavo prie asfalto, o pasitaikė ir tokių vietų, kurias sveiko proto žmonės tiesiog apvažiuotų. O mes? Ne – pabandėme ir, įdėję daug pastangų, įveikėme. Vienas iš taškų – netoli Stelmužės ąžuolo – jau tapęs tradicine „4x4 Perimetras“ bėda.
Taškas net turi savo pavadinimą – „Jonelis“. Šits Jonelis yra su maratonu nieko bendro neturintis vienkiemio gyventojas, kuris dalyvių patogumui iš garažo gali išvairuoti traktorių. Beviltiškoje situacijoje atsidūrę ekipažai gali drąsiai žygiuoti iki Jono namo, belstis į duris ir kviestis pagalbos. Paslaugos kaina fiksuota – 50 Lt. Pirmam įstrigusiam ekipažui, ironiška, turėjo pasisekti, mat Jonas nuo praėjusių metų vieną penkiasdešimtinę yra skoloje organizatoriams – neturėjo grąžos iš šimto litų kupiūros. Vienaip ar kitaip – Jonelio šiais metais neprireikė. Į Ločeruose įsikūrusią stovyklą atvyko visi ekipažai.
Trečiasis greičio ruožas – nepakartojamas nuotykis Naujojoje Akmenėje
Ruožas prasidėjo nei anksti, nei vėlai. Tikrąja to žodžio prasme. Penkta valanda ryto – ankstyvas rytas arba vėlyvas vakaras. Dalyviai, į nakvynės stovyklą atvykę gerokai po dvyliktos, turėjo vos kelias valandas nusnausti. Keletas – dar mažiau. Atvykę vėliausiai, techninių bėdų turėję ekipažai kibo taisyti aplamdytų automobilių ir į startą stojo net nespėję sumerkti akių. Ką jau kalbėti apie grožio miegą…
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„4x4 Perimetras“. Naujosios Akmenės karjerai |
Prie šio greičio ruožo starto ginti GAZAS.LT komandos garbę stojo Marius Butavičius ir Mindaugas Plukys. „Ginti garbę“ čia labai tinka. Jau nuo pirmojo ruožo varžybų dalyviai į „parketiniais“ visureigiais apsirūpinusią komandą žiūrėjo labai šmaikščiai. Nesiginčysime – praleidžiame pačias „giliausias“ vietas, tačiau galime pasidžiaugti štai kuo – kol kas pravažiavome visus specialiuosius greičio ruožus be klaidų. Štai taip.
Naujojoje Akmenėje buvo surengtas, mūsų galva, vienas gražiausių specialiųjų greičio ruožų. Kalcito kasyklose išraižyta lenktynių trasa buvo panaši į bent kelių autosportų trasą – lygūs keliai priminė patį tikriausią ralį, o suraizgyti tarpai tarp jų priminė Dakaro maratone matytus vaizdus. Negana to, horizontą puošė statūs šlaitai ir keli gigantiški ekskavatoriai. Beje, jie – elektriniai!
Čia atvykome su visa komanda – nors kitiems ekipažams čia dalyvauti nebuvo reikalo, atvykome, pavadinkime, stebėtojų teisėmis. Įsitaisėme puikioje vietoje, prie didelės balos, ir grožėjomės juodo vandens purslais ir be problemų „plaukiančius“ visureigius. Galvojome, mūsų ekipažas numeris 3 net nebandys lysti į stačius šlaitus ir tas balas. Oi kaip klydome – Mariaus vairuojamas „X-Trail“ ir ritosi nuo kalno, ir maudėsi balose!
Leistis į bekelės kelionę visureigiais, kurių įrangos lygis prilygsta „premium“ klasei – didelė avantiūra. Tačiau laikas viską sustato į savo vietas – „X-Trail“ vis dar važiuoja ir kiekviename ruože stebina kitus lenktynių dalyvius. Kas sakė, kad mums šis nuotykis baigsis dar neprasidėjęs? Mes dar sveiki gyvi. Na, neskaitant keleto įbrėžimų ir vieno ar kito nuo laikiklių nutrūkusio galinio buferio… Pasitaiko.
Po nuotykių kasyklose, leidomės į kelionę iki Žibininkų. Gaila, tačiau čia išgirdome liūdną žinią – apsivertė net du dalyvių automobiliai. Vienas virto į griovį, kitas – į balą. Gera žinia, kad niekas nenukentėjo, o vienas iš visureigių – tik nežinome kuris – sėkmingai tęsia kelionę. Etapo finišas – „Juozo HBH“ netoli Palangos.
Stebėkite ekipažų pozicijas gyvai „Locator“ portale.
Būtinai atnaujinsime!