Daugiau naujienų apie Dakarą rasite čia.
Gerą startą sugadino gendanti technika
35 vieta ir daugiau kaip dviejų valandų deficitas iki lyderio – taip atrodė “General Financing team Pitlane” antradienis Dakaro ralyje. 360 kilometrų trasoje ekipažas kentėjo dėl vairo stiprintuvo ir hidraulinių kojų problemų – gedimai, netrukę privesti prie nusiritimo kopa. Nepaisant ištikusių bėdų, kovinga dvasia komandos neapleidžia – važiuoti lieka dvi dienos.
Bėdos prasidėjo dar pirmoje greičio ruožo dalyje. Užklimpus ir išsikasimui palengvinti panaudojus hidraulines „Toyota Gazoo Racing Hilux“ kojas, šturmanas pastebėjo, jog prarandama alyva. Sėsdamas atgal už vairo B.Vanagas jau nujautė ką ten ras – tiek vairo stiprintuvo, tiek hidraulinių kojų sistemos naudoja tą patį siurblį, alyvos resursus ir jas jungia vienas vožtuvų blokas.
Detalė, kuri turėjo problemų užvakar, panašu, kad visų silpnųjų vietų nebuvo atskleidusi ir iki finišo likus apie 240 kilometrų, ekipažas liko be hidraulinės pagalbos. Vos pasukamas vairas trukdė išlaikyti reikalingą vairavimo tikslumą ir tai lėmė viską: negalėjimas pasirinkti tobulos trajektorijos veda prie klimpimų, baimė nuleisti ir nebepakelti hidraulinių kojų skatino kastis ir naudotis paprastu keltuvu. Tai kainavo daug laiko.
Po to sekė nesėkmingas šuolis per kopą, palikęs dar vieną randą ant automobilio dugno apsaugos, o pragariškos dienos piku tapo lengvas virtimas – ekipažas tiesiog sėdėjo ir žiūrėjo kaip automobilis it sulėtintam kine užklimpsta, svorio centras palieka bolido bazę ir tai baigiasi švelniu kūlvirsčiu. Kriminalui įvykus, kiek atitolus nuo trasos, teko gerokai palaukti, kol atsirado automobilį nuo šono padėsiantis atversti MAZ sunkvežimis. Komanda išgyveno dar vieną itin sudėtingą dieną, tačiau finišą pasiekti vis tik sugebėjo.
Į lenktynių bivaką grįžęs Benediktas Vanagas neslėpė apmaudo ir pykčio – visi dienos kriminalai įkvėpi paprasčiausių techninių problemų, o lenktyniaujant dėl tikrai aukšto rezultato, tokios bėdos erzina labiausiai.
Sakė bus sunku, bet buvo smagu
Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas startavo vėliau nei pirmieji sunkvežimiai, tačiau pamažu yrėsi į priekį ir greičio ruožo viduryje buvo klasifikuojamas 12-oje vietoje. Tada prasidėjo didžiosios kopos, kurių visiškai sklandžiai įveikti nepavyko – sportininkai prarado keliolika minučių besidarbuodami kastuvu, tačiau vėliau demonstravo aukštą tempą ir atkovojo kelias pozicijas. 11 vieta aštuntame etape kilstelėjo „Agrorodeo“ komandą į, preliminariais duomenimis, 12 vietą bendroje įskaitoje.
„Šiandien gera diena buvo. Vieną kartą ant pilvo užsėdom, bet po to viskas labai gerai vyko. Smagiai važiavom, be jokių ekscesų, o pabaigoje dar labai smagiai palenktyniavom su Antanu“, – išlipęs iš „Toyota Hilux“ finiše kalbėjo V.Žala.
S.Jurgelėnas tradiciškai džiaugėsi, jog liko dar dvi dienos Dakaro, o pastarosios buvo ypač įspūdingos. Pasak jo, organizatoriai prieš ruožą įspėjo neva šis bus sunkiausias visame maratone, tačiau šturmanui taip neatrodė.
„Pradžioje važiavom, galvojom, kad dulkės, o vėliau pamatėm – rūkas. Didelis debesis nuo Ramiojo vandenyno atslinko. Kaip ežiukai rūke buvom. O vėliau atėjo smagiosios kopos, įskaičiuojant ir pasidarbavimą kastuvu. Mums ši diena buvo lengvesnė nei vakarykštė, tačiau septintame etape mes patys daug bėdų prisidarėm, o šiandien viskas kaip iš natų. Šis Dakaras, nors ir trumpesnis, tačiau intensyvesnis nei ankstesni“, – pasakojo S.Jurgelėnas, pajuokavęs, kad po Dakaro ralio reikėtų šiose apylinkėse dar savaitę pasilikti ir pailsėti.
Po laiptelį vis aukštyn
Antanas Juknevičius iš tiesų nusprendė atsigriebti už prarastą laiką ir pozicijas. Septintajame greičio ruože finišavęs 20-oje vietoje, po aštuntojo greičio ruožo „CRAFT bearings“ komandos pilotas džiaugiasi 13-aja. Po finišo komanda pasakojo, kad diena praėjo gerai, o organizatorių žadėtas itin sunkus greičio ruožas, toks nepasirodė.
„Beveik visą etapą važiavome kartu su Vaidotu – lyg dviratininkai pasikeisdami pirmavom tai mes, tai jie. Taip buvo labai gerai palaikyti tempą – pirmasis važiuodamas veda, bet ankščiau ar vėliau pavargsta ir padaro klaidą – ne tuo kampu paima kopą ir praleidžia važiuojančius iš galo. Taip visą laiką ir lenktyniavom draugiškai“, – įspūdžiais iš lietuviškos dvikovos dalinosi Antanas Juknevičius. – Pradžioje greičio ruožo pramušėm ratą, galvojom – šiek tiek dar pavažiuosim ir sustosim pasikeisti patogesnėje vietoje, bet žiūriu per veidrodėlį jau skraido gumos gale. Padanga visiškai sprogo ir pasklido dalimis, nusinešdama mūsų sparną ir dar kelias kėbulo dalis. O tiek dirbome perklijuodami...“
Kova su pačiu savimi ir nuovargis
Nors Arūnas Gelažninkas šiandien parodė gana neblogą rezultatą, paaiškėjo, kad motociklininkas lenktyniavo negaluodamas. Jis apsinuodijo maistu ir beveik visą naktį nemiegojo. Tačiau sportininkas rado jėgų ir aštuntąjį greičio ruožą įveikė. Finiše jis pasirodė 33-ias ir bendroje įskaitoje pakilo į 27-ą vietą.
„Esu po bemiegės nakties, bet savo ir savo komandos planą įgyvendinau. Teko kristi kopose, bet finišavau. Šį kartą tai buvo kova su pačiu savimi, nors naktį tikrai buvo minčių, jog ralis man jau baigtas. Rytoj priešpaskutinis etapas. Laikas ilsėtis ir sveikti“, - sakė Arūnas Gelažninkas.
Nuo lyderio atsilikęs beveik tris valandas finišavo ir Balys Bardauskas. Jo vieta – 56-oji. Sportininkas neslėpė nuovargio ir skubėjo į bivaką tvarkyti motociklo. Preliminariais duomenimis, bendroje įskaitoje Balys Bardauskas rikiuojasi 69-oje vietoje. „Original by Motul“ įskaitoje pastarasis užima dešimtąją vietą, klasės lyderiui jau pralaimėdamas beveik para.
Aiškėjančios lyderių pozicijos
Automobilių įskaitoje savo persvarą dar labiau padidino Nasseras Al-Attiyah, aštuntame etape finišą pasiekęs antroje vietoje. Pagrindinis jo varžovas Stephane Peterhanselis pirmoje greičio ruožo dalyje palaikė aukštą tempą, tačiau į kopas įvažiavo pirmas, neturėjo jokių orientacinių vėžių priešais ir dukart užklimpo.
Greičiausias šiame etape buvo Sebastienas Loebas, nugalėjęs jau ketvirtame greičio ruože (iš 8). Tačiau jo padarytos klaidos kituose etapuose viltis nugalėti 2019 m. Dakaro ralyje sumažino iki minimumo – bendroje įskaitoje jis trečias ir nuo lyderio atsilieka beveik valanda.
Didžiulę persvarą sunkvežimių įskaitoje turintis rusas Eduardas Nikolajevas šiandien giliai strigo smėlyje ir net 50 min. bandė išsivaduoti iš dykumos gniaužtų. Tiesa, nepaisant to, jis šio etapo nugalėtojui pralaimėjo tik 36 min. ir išlaikė, nors ir kur kas susitraukusią, persvarą prieš savo konkurentus.
Daug kardinalesni pokyčiai – motociklų kategorijoje, kur iki šiol pirmavusiam amerikiečiui Ricky Brabecui šiandienos trasoje neatlaikė ir sprogo variklis. Tai leido į lyderio poziciją išsiveržti australui Toby Priceui, kuris lenktyniauja kęsdamas riešo skausmus.