Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

5 faktai apie ketvirtąją dieną Dakare: A.Juknevičiaus trileris ir B.Bardausko šūvis į klasės TOP15

Ketvirtasis greičio ruožas tiek automobilių įskaitos dalyviams, tiek motociklininkams nebuvo lengvas. Apie tai byloja pavargę ir purvini veidai bei nuo ratlankių nuplėštos padangos. Tačiau daugiausiai „reikalų“ dar neprasidėjus greičio ruožui buvo Antano Juknevičiaus stovykloje. Trilerio siužeto įvykiai prikaustė žiūrovus ir skaitytojus, jau visą savaitę gyvenančius Dakaro ritmu.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis / Komandos nuotr.

Visas Dakaro 2019 naujienas rasite paspaudę čia

Vaidotui Žalai liko vienas ratas

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas ketvirtą greičio ruožą baigė 23-ioje pozicijoje. Duetas nestokojo nuotykių – du kartus teko keisti prakirstas ir nusimontavusias padangas, pamojuoti kastuvais įklimpus feš-feše.

Kadangi šis greičio ruožas yra maratoninis ir mechanikų pagalba draudžiama, Vaidotas Žala nesulauks ir atsarginių ratų papildymo. Tai reiškia, kad 452 kovinius kilometrus penktame greičio ruože „Agrorodeo“ vyrai turės įveikti turėdami galimybę sugadinti tik vieną padangą.

„Teko kaip reikiant pasimaudyti smėlio voniose, ypač važiuojant paskui lėtesnius varžovus ir sunkvežimius. Esam labai pavargę, bet laimingi – važiuojam pastatyti kamanę ir ją apžiūrėti prieš antrąją maratono dieną“, – ketvirtadienio Dakaro greičio ruožo įspūdžius pasakojo komandos vairuotojas Vaidotas Žala.

VIDEO: V.Žala: minus du ratai, bet daugiausiai laiko praradom feš-fešo kanjone

„Desertui buvo daug feš fešo – gavom į ausis, į nosį, burną ir į akis. Nemažai akmenų – matomų ir nelabai. Skaudu buvo mums, automobiliui – kad ir kaip saugojom, bet vis tiek minus du ratai. Pirma dalis buvo puiki, kokius 170 km važiavom geru tempu, o po to prasidėjo nelaimingi loterijos bilietai. Ilgą laiką prasikankinom už sunkvežimio važiuodami, šiaip ne taip jį aplenkėm, tačiau netrukus prapylėm ratą ir turėjom vėl vilktis iš paskos. Ir taip su daug varžovų“, – prisiminė šturmanas Saulius Jurgelėnas.

VIDEO: Tik su vienu atsarginiu ratu likęs V.Žalos ir S.Jurgelėno ekipažas: turės užtekt

Benediktas Vanagas lenktyniauja negaluodamas

Apsinuodijimas vis dar neapleidžia Benedikto Vanago kūno, tad pastarosios dvi dienos jo gyvenimą verčia lengvu pragaru. Nepaisant to, lietuvis šiandien pademonstravo 18-ą rezultatą.

„Sunki diena. Nedaug, bet ypatingo lakumo smėlio, mano „mėgstamų“ feš–feš dulkių ir pabaigai akmenų, kurie nepalieka šansų sveikiems ratams. Neįsivaizduoju, kaip reikėjo važiuoti tą atkarpą ir nepažeisti ratų. Nemažai kasėmės, keitėm vieną pramuštą ratą, paskui pastebėjom, kad turim lengvai pažeistą padangą, kuri leidžia orą, tad teko ir ją pasikeisti. Tai nebuvo geriausia mūsų diena. Vaistai užmušė viruso simptomus, bet tuo pačiu neturėjau vairavimo pojūčio – toks kaip guminis visas jaučiuosi, tai tik džiaugiuosi, kad pasiekėm finišą ir tikiuosi, kad ryt jau bus geriau“, – pasakojo Benediktas Vanagas.

VIDEO: B.Vanagas: jeigu ne prasta savijauta, būtų buvę geriau

Antano Juknevičiaus vargai

Bene didžiausias šios dienos įvykis yra Antano Juknevičiaus startas ketvirtame etape. Po antrame greičio ruože patirto virtimo ir trečiame atsinaujinusių techninių problemų, ketvirtojo etapo lietuvis galėjo net nepradėti.

Mechanikams tvarkant automobilį įvyko incidentas – viena smulki variklio dalis įkrito tiesiai į baigiamą surinkti variklį. Tai reiškė tik vieną – viską ardyti tam, kad detalė būtų pašalinta, laiko neužteks. Ir tuomet prasidėjo melodrama.

VIDEO: Apie pasitraukimą iš Dakaro pranešęs A.Juknevičius apie priežastis ir tolimesnius veiksmus

Antanas Juknevičius paskelbė, kad traukiasi iš Dakaro. Tačiau praėjus vos minutei įvykiai apsivertė 180 laipsnių kampu. Pilotas pranešė, kad auksarankiams mechanikams pavyko kažkokiu būdu užčiuopti į variklį papuolusią detalę.

VIDEO: Vos paskelbus apie Dakaro pabaigą A.Juknevičiui ir D.Vaičiuliui, viltis startuoti sugrįžo

Ši melodrama netruko peraugti į įtempto siužeto trilerį. „Craft Bearings“ ir „Agrorodeo“ jungtinės mechanikų pajėgos kosminiu greičiu pabaigė surinkti variklį bei sujungti visas sistemas ir Antanas iš bivako išvažiavo paskutinę minutę, kuriai prabėgus ekipažas jau būtų pašalintas iš varžybų.

VIDEO: Emocijų ir įtampos kupinos akimirkos: mechanikai iki paskutinės sekundės tvarkė A.Juknevičiaus bolidą

Ketvirtą greičio ruožą Antanas Juknevičius demonstravo savo nepalaužiamumą, tačiau vėliau pranešė, kad automobilio variklis vėl kaista. Visgi ekipažas finišavo 49-oje vietoje. Po šio greičio ruožo Dakaro legenda jau nebeturės progos gauti geriausių Lietuvos mechanikų pagalbą, o remontuoti variklį su turimais keliais įrankiais bus neįmanoma.

VIDEO: Antanas Juknevičius: „Laukia ilgiausia diena, o variklis vis tiek kaista“

Arūnas Gelažninkas lėkė be stabdžių, nes jų nebeturėjo

Ramybe, užtikrintu tempu bei šaltu protu jau spėjęs pasižymėti lietuvis Arūnas Gelažninkas, trečiame greičio ruože padovanojęs šaliai geriausią kada nors Lietuvio iškovotą vietą viename motociklų įskaitos etape, šiandien buvo lėtesnis. Sportininkas sakė, kad ir vėl vengė rizikos, važiavo atsargiai ir laikėsi savo tempo.

VIDEO: A.Gelažninkas apie technikos saugojimą ir „braškančius“ sąnarius

Tačiau vėliau įpročius teko keisti. Po kontakto su akmeniu linko stabdžio diskas ir sportininkas beveik prarado stabdžius. Apmaudu, tačiau šis icidentas gali turėti įtakos penktadienio etapui, mat tvarkyti motociklą sportininkas galės tik savo jėgomis. O atsarginių stabdžių diskų su savimi motociklininkai tikrai nesiveža. Ar pavyks Arūnui Gelažninkui sugrąžinti pradinę formą stabdžių diskui bei pagerinti šiandien pasiektą 42-ą vietą – pamatysime rytoj.

VIDEO: Be galinių stabdžių važiavęs A.Gelažninkas: galima sakyti išgyvenau šią dieną

„Buvo be galo daug pavojingų vietų, kuriose vos nenukritau, tačiau pavyko išsilaikyti, o pasiekęs antrą kontrolės punktą praradau stabdžius, todėl iki finišo tik riedėjau ir bandžiau išaugoti save ir motociklą. Tikiuosi pavyks kažkaip susitvarkyti motociklą“, – sakė Arūnas Gelažninkas.

Balio Bardausko šuolis į TOP15 „kamikadzių“ klasėje

Pirmasis ir vienintelis Lietuvos motociklininkas, dalyvaujantis „Original by Motul“ įskaitoje, Balys Bardauskas šiandien maloniai nustebino šį maratoną įdėmiai sekančius tautiečius. Nors bendroje įskaitoje jis nesužibėjo, tačiau pažvelkime į klasę, kurioje jis varžosi.

B.Bardauskas lenktyniauja „vienišių“ įskaitoje, kuriems niekada į pagalbą neateis joks mechanikas. Šios įskaitos dalyviai motociklus tvarko patys. Savo poilsio sąskaita.

VIDEO: Alinančioje klasėje važiuojantis B.Bardauskas prisipažino: šiandien jau jaučiuosi pavargęs

Žinant tai, kad Dakare brangiausia valiuta yra miegas, Baliui galima paploti už ištvermę ir pasiektą rezultatą. Ketvirtame greičio ruože jis finišavo 15-oje klasės vietoje. Ir svarbiausia, jo motociklas daugiau ar mažiau sveikas.

Ekrano nuotr./TOP10 greičiausių automobilių klasėje ketvirtame greičio ruože
Ekrano nuotr./TOP10 greičiausių automobilių klasėje ketvirtame greičio ruože
Ekrano nuotr./TOP10 greičiausių automobilių klasės bendroje įskaitoje
Ekrano nuotr./TOP10 greičiausių automobilių klasės bendroje įskaitoje
Ekrano nuotr./TOP10 greičiausių motociklų klasės ketvirtame greičio ruože
Ekrano nuotr./TOP10 greičiausių motociklų klasės ketvirtame greičio ruože
Ekrano nuotr./TOP10 greičiausių motoiklų klasės bendroje įskaitoje
Ekrano nuotr./TOP10 greičiausių motoiklų klasės bendroje įskaitoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai