Daugiau naujienų apie Dakarą rasite čia.
Dvi dienos kaip tyčia
Dar anksti ryte Peru laiku (Lietuvoje apie 12 val.), „CRAFT bearings“ inžinieriai pranešė džiugią žinią – po avarijos pagadintas A.Juknevičiaus bolidas pataisytas ir paruoštas kitam startui.
Startavęs iš 80-os pozicijos tarp automobilių ir iš 132-osios bendroje starto tvarkoje, Antanas Juknevičius iškart šovė į priekį ir jau pirmą kelio punktą pasiekė 27-as, antrajame parodė 28-ą rezultatą, tačiau tuomet iš radarų pradingo. Mat po antrojo kelio punkto komandai teko stoti, nes pradėjo kaisti variklis.
Po truputį, su sustojimais judėdami pirmyn, komandos pilotai susidūrė su dar viena kliūtimi. Siaurame kanjono tarpe, pro kurį veda trasa, susidūrė du automobiliai ir užtvėrė pravažiavimą. Tai taip pat atėmė nemažai, komandai brangaus laiko, nors tuo metu organizatoriai laiko skaičiavimą buvo sustabdę, jis buvo svarbus, kad mechanikai galėtų dar kartą apžiūrėti automobilį ir pašalinti trūkumus. Mat ateinančios dvi dienos bus maratoninės, o tai reiškia, kad komandoms bus draudžiama suteikti techninę pagalbą ir visus rūpesčius turės spręsti pilotai.
„Pradėjom labai gerai – greitai pagavom tempą, aplenkėm gal 20 mašinų iki pirmo kontrolės punkto - čia buvo mūsų tempas. Vėliau vos pakliuvus į klampesnę kelio dangą prasidėjo variklio kaitimas – pavažiuojam keletą kilometrų ir stojam, prašom visų varžovų vandens. Iš esmės ko tik mes neprašėm – ir žiūrovų, ir varžovų ir teisėjų, supylėm tiek vandens, kiek per gyvenimą nesam išgėrę turbūt – po finišo juokėsi Antanas Juknevičius. – Dabar didžiausią nerimą kelia situacija su temperatūra ir kokia jos priežastis, nes taip Dakaro nefinišuosim – vandens pompa, o galbūt ir variklio tarpinė, reikia kuo greičiau grįžti į bivaką ir ten jau matysime situaciją.“
Greičiausiųjų dešimtuke
Įspūdingus rezultatus trečiajame greičio ruože pademonstravo Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis. „General Financing team Pitlane“ finišą pasiekė 10-oje pozicijoje. Tiesa, B.Vanagas vos išlipęs iš bolido atviravo, kad pasiekus finišą galvoje mintys sukosi ne rezultatą, o apie itin suprastėjusią savijautą. Jau dienos pradžioje pilotas skundėsi negalavimais ir pilvo skausmais, o dienai bėgant jie tik dar labiau pablogėjo. Kaip pats B.Vanagas teigė, negalavimus sukėlė apsinuodijimas.
Po finišo komanda pasakojo, kad greičio ruožas buvo išties sudėtingas: teko keisti pramuštą ratą, buvo kelis kartus pasiklydę ir vos per plauką nepatyrė avarijos. Mat kelio knygoje nebuvo pažymėta itin pavojinga vieta, tad kildamas į stačią kopą, tik iš susirinkusios žiūrovų minios pilotas suprato, kad reikia stabdyti. B.Vanagas džiaugėsi, kad nors šuolis buvo kreivas, pavyko išvengti nelaimės, mat kitu atveju diena būtų pasibaigusi lūdniau.
„Šiandien mūsų strategija vėl buvo konservatyvi. Įveikėme dienos pradžioje buvusį kopų masyvą visiškai be problemų, po to sustojome prisipūsti padangas, taip pasiruošdami kietesnio grunto sekcijoms,– pasakojo vos ant kojų stovintis pilotas. – Toliau esančiame kanjone prakirtome padangą – tiesiog nepamačiau kyšančio aštraus akmens galiuko ir to užteko, kad pradurtume ratą“, - aiškino B.Vanagas.
Dingę be žinios finišavo su šypsenomis
Antrą dieną su organizatorių duota GPS įranga turėjusi „Agrorodeo“ komanda trečiajame greičio ruože finišą pasiekė 13-oje vietoje, tačiau iki tol V.Žalos ir S.Jurgelėno gerbėjai ir vėl nerimavo – rezultatų lentelėje komandos rezultatai nejudėjo. Komandai pasiekus finišą paaiškėjo, jog nerimauti verta nebuvo ir trasą V.Žala su šturmanu pasiekė be didesnių problemų.
„Ilga diena, bet šiandien viskas klostėsi kiek geriau. Jau tradiciškai – minus ratas ir minus dugno apsauga. Trasa buvo itin negailestinga automobiliui, tačiau Kamanė – kantri, kol kas nedejuoja“, – finišu ir „Toyota Hilux“ patikimumu džiaugėsi V. Žala.
Komandos navigatorius S.Jurgelėnas neslėpė – išbandymų buvo daug, o trasa privertė paprakaituoti.
„Trečias ruožas – įvairus, dinamiškas ir klastingas. Kopos buvo sunkios, aštrios, bet patiko. Stojom reguliuoti slėgį ir iki etapo pabaigos jo nebekeitėm, tačiau reikėjo saugotis akmenų. Ne visai pavyko – likus 10 km iki finišo vis tik pramušėm ratą. Dalis ruožo labai akmenuota ir grubi, todėl kiek įmanydami tausojom automobilį. Kelis kartus turėjom bėdų su akceleratoriumi, teko stoti ir jį kalibruoti. Buvo kelios sunkesnės vietos šturmanams, tačiau paklydę nebuvome. Bendrą tempą kiek lėtino sunkvežimių dulkės, bet toks tas Dakaras“, – atsipūsdamas po 331 km išbandymo kalbėjo S.Jurgelėnas.
Itin gera diena Lietuvos motociklininkams
Svarbiausiu Lietuvai trečiojo Dakaro greičio ruožo įvykiu tapo motociklininko Arūno Gelažninko rezultatas. Jis finišavo 29-oje vietoje. Pirminiais duomenimis, tokios pozicijos visame etape anksčiau nėra iškovojęs joks kitas Lietuvos motociklininkas.
Trasą įveikę Balys Bardauskas patvirtino, jos važiuoti buvo sunku, o trasa buvo „išmalta“. Vadinamoje „vienišių“ klasėje važiuojantis lietuvis kelis kartus buvo priverstas sustoti, nes į kopas neužvažiuodavo kiti dalyviai, o jam pačiam reikėjo įgauti pagreitį.
Vienu iš svarbiausių įvykių šiame etape galima laikyti ir prancūzo Xaviero De Soultraito pergalę. Iki tol dvylikta vieta tenkintis turėjęs sportininkas laimėjo šį etapą ir į rikiuotės viršų sugrąžino intrigą.
Vieni lyderiai krito, kiti kilo
Šiame sudėtingame etape iš kovos dėl pirmųjų vietų jau pasitraukė Ginielis de Villiersas ir Carlosas Sainzas. Pirmojo „Toyota Hilux“ susidūrė su techninėmis problemomis, antrasis patyrė avariją ir laukė technikų sunkvežimio, kuris atvyko tik po daugiau nei valandos.
Tačiau daugkartiniai Dakaro ralio nugalėtojai, Stephane‘as Peterhanselis ir Nasseras Al-Attiyah, parodė, kad tokios sąlygos jiems – pačios geriausios. Jie visus tris šimtus kilometrų diktavo tempą ir finišavo pirmoje bei antroje pozicijose, gerokai atsiplėšę nuo visų persekiotojų.
Visai Dakaro ralio bendruomenei svarbiausiu šios dienos įvykiu tapo vieno iš motociklų klasės lyderių pasitraukimas. Ispanas Joanas Barreda Bortas, įpusėjęs etapą, krito nuo motociklo ir čia jo Dakaras baigėsi. Apie motociklininko traumas konkrečių duomenų nėra, tačiau jį į ligoninę išskraidino sraigtasparnis. Lenktynininkas buvo sąmoningas.
N. Al-Attiyah pakilo į pirmąją vietą bendroje Dakaro įskaitoje, S. Peterhanselis – trečią. Tarp jų įsiterpė Yazeedas Al-Rajhi.