Daugiau naujienų apie Dakarą rasite čia.
Dieną apsunkino kaitra
Devintajame greičio ruože visi dalyviai startavo grupėmis: motociklininkai po dešimt dalyvių vienu metu, automobilių pilotai – po keturis. Dalyvių laukė ne tik fešfešas, bet ir itin „piktos“ ir stačios kopos, minkštas ir klampus smėlis bei svilinanti kaitra, todėl ne vienas neišvengė mažesnių ar didesnių nesklandumų. Apie juos iškart po finišo pasakojo ir „Agrorodeo“ komanda.
„Startas buvo labai smagus, o po to laukė kasimo konkursas. Kasėm, kasėm ir dar kartą kasėm. Šiandien buvo ta diena, kai aš daug grybavau. Kaip taisyklė, sustodavom visada ant keteros – pačios kopos viršūnės, kai baisu net iš mašinos išlipti, nes skardžiai į abi puses. Buvo labai karšta – bet ką atiduočiau už kondicionierių. Kitąmet mašinoje jis tikrai bus“, – įspūdžius iš karščiausios dienos visame 2019 m. Dakaro maratone pasakojo vairuotojas V.Žala.
Keliasdešimt kilometrų visi trys lietuvių komandų ekipažai – „Agrorodeo“, Antano Juknevičiaus su Dariumi Vaičiuliu ir Benedikto Vanago su Sebastianu Rozwadowskiu – važiavo vienas paskui kitą. Vėliau V.Žala su S.Jurgelėnu įklimpo ir kiti du nurūko tolyn, tačiau A.Juknevičių po jo automobilio gedimo pavyko aplenkti.
„Pradžioje važiavome kartu su Cyriliu Despres – bandėme tolygiai laikytis ir visai pavyko. Tačiau išvažiavus į ilgesnę tiesiąją, jis kaip pro stovinčius pravažiavo – tai visai kitokio kalibro automobilis, bet su keturiais ratais varomais „Toyota“ bei „Mini“ mes galim važiuoti apylygiai. Šiandien nebuvo sunkiausia diena, tačiau karštis ir daug darbo kastuvais vargino. Liežuvis prie gomurio limpa“, – būseną finiše apibūdino šturmanas S.Jurgelėnas.
Itin aukštas rezultatas
Po sunkumų kupinos septintosios dienos, trečiadienį „General Financing team Pitlane“ pradėjo rekordiniu tempu. Finiše nuo lyderio atsilikę vos 16 minučių, vyčiu pažymėta „Toyota Gazoo Racing Hilux“ ekipažas pasiekė 5 vietoje. Pirmasis iš lietuvių startavo Vaidotas Žala, o kitoje grupėje prie starto linijos stojo iškart du Lietuvos ekipažai – Benediktas Vanagas ir Antanas Juknevičius.
„Netrukus mes prisivijome Vaidotą ir visi važiavome grupėje – buvo puiki proga pažiūrėti kaip vairuoja kiti Lietuvos pilotai. Tai vieną, tai kitą vis ištikdavo kokia bėda – paklimpimas ar panašiai, tad grupė netruko išsisklaidyti, – pasakojo B.Vanagas. – Po prieš tai sekusio greičio ruožo, kur mus stipriai pristabdė techninės bėdos, turėjome šiek tiek pykčio, tačiau išlikome drausmingi. Turėjome keletą pasikasimų, kartą paklydome, tad iš esmės nuo tobulo rezultato praradome gal 12–15 minučių, tačiau panašu, jog tokių problemų turėjo visi.“
„Koją pakišo“ automobilis
„CRAFT bearings“ komandos pilotas Antanas Juknevičius dėl virtinės gedimų, bendroje įskaitoje vis dar stipriai atsilieka nuo kitų lietuvių komandų, tačiau Dakaro antroje pusėje pilotas pagaliau rodo savo tempą. Lietuvis po nesėkmių liūno bene kasdien važiavo greičiausiųjų 20-uke, tačiau devintajame etape sportininkui ir vėl koją kišo techniniai gedimai.
„Važiavom puikiai – tempas geras, greičio ruožas smagus. Bet ant paskutinės kopos pastrigome – būtų 5 min. ir išsikasta, bet išskleidus hidraulines kojas viena nusprendė nesusiskleisti atgal. Teko pabūti mechanikais ir numontuoti koją, nes su išlindusia parvažiuoti būtų neįmanoma. Atrodo, kad visą Dakarą tas pats – vos tik pasidaro smagu ir greita, kažkas vis nutinka. Smagu dėl mūsų tempo, bet liūdna dėl nesėkmių.“
Sunki diena, tačiau itin geras rezultatas
Arūnas Gelažninkas devintąjį etapą baigė 30-oje pozicijoje, nuo lyderio atsilikdamas 56 minutes. Motociklininkas po 9 etapų klasifikuojamas 25-oje vietoje. Lietuvai tai aukščiausias motociklu pasiektas rezultatas Dakaro istorijoje. Po greičio ruožo Arūnas Gelažninkas teigė, kad diena buvo smagi, etapas – greitas, todėl jam pavyko išlaikyti gerą tempą. Be to, lietuvis džiaugėsi paskutiniais kilometrais, kuriuose lenktyniavo su automobilių įskaitoje dukart Dakarą laimėjusiu katariečiu Nasseru Al-Attiyah.
„Tas jausmas, kai paskutinius kilometrus lenktyniauji su visom klasėm. O po finišo tave pasveikina su geru važiavimu Nasseras Al-Attiyah. Na ką, 9 etapas užskaitytas! Rytoj paskutinis – dešimtasis“, - sakė A.Gelažninkas.
Finišą pasiekė ir kitas lietuvis, „Original by Motul“ įskaitoje besivaržantis Balys Bardauskas. „Prisivalgiau daug dulkių“, – po finišo kalbėjo B.Bardauskas. Jis pasakojo, kad kopose buvo didelis karštis. Kaip ir vakar, šiandien jis vėl įkrito į vadinamąjį „filtrą“, smulkios frakcijos smėlio duobę.
„Mano draugas Janas irgi įkrito į tą pačią duobę. Bet mus greitai ištraukė Billas Congeris, važiavęs su bagiu. Jį pernai aš tempiau, kai jam buvo bėdos su motociklu. Likimas, ne kitaip“, - sakė sportininkas.
Šiame etape bendroje įskaitoje jis finišavo 72 vietoje. „Original by Motul“ įskaitoje Balys Bardauskas šį greičio ruožą baigė 13-as. Tokią pačią vietą jis užima ir po devynių etapų.
Aiškėja lyderiai, pasitraukė S.Peterhanselis
Automobilių įskaitoje netrūko dramos. Dar greičio ruožo pradžioje avariją patyrė ir iš maratono pasitraukė Stephane‘as Peterhanselis – jo šturmanas Davidas Castera susižeidė nugarą ir nebegalėjo važiuoti toliau. Iki pat greičio ruožo pabaigos pavyzdinį tempą demonstravęs Sebastienas Loebas vėl susidūrė su techninėmis problemomis ir, praradęs daugiau nei valandą, atsisveikino su bet kokiomis galimybėmis nugalėti Dakaro ralyje. Tai dar ne viskas – Cyrilis Despres, ilgą laiką važiavęs iš paskos S.Loebui, etapo pabaigoje patyrė avariją ir užtruko daugiau nei valandą iki pajudėjo vėl.
Automobilių įskaitoje iki šiol lyderiu buvęs Nasseras Al-Attiyah, po prancūzų, iki tol užėmusių 3–5 vietas, incidentų dar labiau įsitvirtino šioje pozicijoje.