A.Gelažninko auklėtinių „AG Dakar Dubai“ sugrįžimas: Maroko ralyje – padvigubėjusi Dakaro komanda

Ralio reido disciplinos sportininkai savo sportinius metus uždaro paskutiniame ralio reido pasaulio čempionato (W2RC) etape Maroke. Lenktynininkams prieš akis – beveik 2500 smėlėtų ir akmenuotų kilometrų, iš kurių net 1500 – greičio ruože. Savo jėgas įvertinti pabandys ir sugrįžtanti bei padvigubėjusi motociklininko Arūno Gelažninko „AG Dakar Dubai“ komanda.
AG Dakar School komandos nariai Maroko ralyje
AG Dakar School komandos nariai Maroko ralyje / AG Dakar School nuotr.

Rezultatai: https://www.maroc.live.worldrallyraidchampionship.com/en/car/0/latest-ranking

Pernai be nuotykių neapsiėjo Modesto „Mojo“ Siliūno ir Gedimino Šatkaus startai. Pastarasis patyrė traumą, o Mojo stebėjo, kaip jo motociklą pasiglemžia liepsnos. Tačiau net ir tokie įvykiai motociklininkų neatbaidė ir abu jie spirga noru su ralio reido čempionato etapu suvesti sąskaitas. Tą daryti didesnėje komandoje – smagiau, tad Maroke debiutuos ir link Dakaro užtikrintai žygiuojantys Saulius Klevinskas ir Edvard Sokolovskij.

Vienišių klasėje Dakarą du kartus laimėjęs A. Gelažninkas komandą atlydėjo tiesiai iš treniruočių bazės Dubajuje, kur visa komanda turėjo intensyvią pasiruošimo savaitę.

„Komanda išaugo – atsigaudinėja po traumų ir su entuziazmu siekia uždaryti ralio reido sezoną. Labai gera matyti, kaip po visų negandų ant motociklų sugrįžta Modestas ir Edvard. Abu šie sportininkai metų pradžioje – Modestas Dakare, o Edvard – prieš pat Abu Dabio varžybas – patyrė rimtas rankų traumas, tad aktyviai sportuoti negalėjo ilgą laiką.

Su tokiais patyrimais susijęs ir pagrindinis mūsų komandos tikslas – norisi, kad visi būtų finiše ir be jokių traumų. Džiugina ir tai, kad Modestas, Saulius ir Edvard važiuoja su naujais „KTM“ ir „Husqvarna“ motociklais, tad išbandymų laukia ne tik sportininkai, bet ir jų technika. O kad naują techniką išbandyti smagu neseniai patyriau ir savo kailiu – turėjau galimybę pravažiuoti nauju „Honda“ prototipiniu motociklu. Su juo Dakare startuos kiti sportininkai, o ir man motociklas patiko, įspūdžiai geri“.

Ralis reikalauja patobulintos važiavimo technikos

„AG Dakar school“ auklėtiniai po sklandžių techninių testų prologo išvakarėse nestokojo pozityvaus nusiteikimo. Tiesa, klaipėdietis Modestas Siliūnas neslepia, jog po patirčių praėjusiais metais Maroke ir Dakare, yra atsiradęs papildomas saugumo instinktas.

„Kadangi jau turėjau galimybę susipažinti su Maroko serviruojamais iššūkiais, stengiuosi stipriai nevažiuoti – pagrindinis tikslas yra finišuoti, nes dar tik dabar galutinai atsigaunu po traumų. Tiesiog noriu nepamesti kelio, sėkmingai užbaigti ralį, atgaivinti navigavimo įgūdžius ir pasidabinti finišo medaliu“, – kalbėjo sportininkas.

Debiutuojantis E. Sokolovskij džiaugėsi ne tik buvimu Maroke, bet ir sėkmingu pasiruošimu prieš startą.

„Pasakiškai gerai treniravomės Dubajuje. Tai viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl pasirinkau važiuoti po „AG Dakar school“ vėliava – Arūnas ir visa komanda suteikia visokeriopą pasiruošimą, visi noriai dalijasi patirtimi, o tai, kaip naujokui, yra ypač svarbu. Asmeniniai tikslai – po itin nesėkmingo starto Abu Dabyje, tiesiog norisi be traumų ir didesnių nuotykių pasiekti finišą, pasimėgauti nauju motociklu ir gerai praleisti savaitę“, – teigia lenktynininkas.

Panašios nuotaikos ir S. Klevinsko stovykloje. „Tikslai, kaip ir visų – finišuoti. Nusiteikimas labai geras, jaučiuosi tvirčiau po treniruočių Dubajuje, „AG Dakar Dubai“ treniruočių bazėje. Manau, tai tikrai turės įtakos rezultatams ir jie bus geresni negu būtų buvę tokio intensyvaus pasiruošimo neturėjus. Testai jau parodė, kad ralyje bus ką veikti – pirmą kartą važiuosiu akmenimis, o tai reikalauja visiškai kitokios technikos ir važiavimo stiliaus. Tačiau turime gerą trenerį, gerą komandą, tad neabejoju, kad ralio patirtis bus sėkminga.“

Apšilimas – prologe

S.Klevinsko pasakojimus apie kitonišką dangą patvirtino ir 74 kilometrų prologas. Iš jų, regis, tik 25 kilometrai greičio ruože, tačiau akmenų jame netrūko. Nors, anot greičiausiojo prologe komandos nario E. Sokolovskij, sklandžiam finišui tereikėjo pasirinkti atitinkamą greitį.

„Ruožas buvo tikrai greitas, be sudėtingos navigacijos, tad buvo galima susikaupti ir važiuoti techniškai, neklaidžioti. Akmenų buvo, bet kai tris dienas visi kalbėjome vien apie akmenis ir važiavimą jais, pradedi įsivaizduoti, kad bus labai blogai, bet pasirinkus tinkamą greitį, akmenuotos atkarpos tikrai buvo pakankamai lengvai pravažiuojamos“, – teigė sportininkas.

„Rally 2“ motociklų kategorijoje greičiausias buvo devyniolikmetis ispanas Edgar Canet Ardèvol, trasą įveikęs per 17 min. 38 sek. „AG Dakar Dubai“ auklėtiniai išsirikiavo tokia tvarka:

• E.Sokolovskij – 58 vieta (23 min. ir 45 sek.);
• M. Siliūnas – 61 vieta (23 min. ir 56 sek.);
• S. Klevinskas – 78 vieta (25 min. ir 19 sek.);
• G. Šatkus – 93 vieta (26 min. ir 54 sek.).

Su prologu „Rallye du Maroc“ kelionė tik prasideda. Prieš akis – penki ilgi ir intensyvūs greičio ruožai, kurie išbandys ne tik sportininkų, bet ir technikų ištvermę. Iškart po prologo iš Marakešo ralio konvojus pajudėjo piečiau, į Zagoros miestą. Jo apylinkėse sportininkai praleis dvi dienas ir susuks beveik tūkstantį dulkėtų ir akmenuotų kilometrų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis