Penktadienį nuo ankstyvo ryto „Yas Marina Circuit“ Formulės-1 trasos pašonėje virė gyvenimas. Zujo motociklai, važinėjo automobiliai, plušo mechanikai. „Abu Dhabi Desert Challenge“ varžybų dalyviai ruošėsi techninei komisijai.
Serviso zonoje pavyko pakalbinti ir motociklų klasės lyderį Marcą Comą. Daugkartinis nugalėtojas tvirtino, kad ir šiemet sieks apginti šį titulą.
„Šios varžybos man ypatingos, kadangi aš jas laimėjau jau septynis kartus. Aš esu čia tam, kad laimėčiau dar kartą. Žinau, kad bus nelengva, tačiau kasdien sieksiu padaryti viską, ką galiu. Mano klasėje dalyvaus septyni pajėgūs varžovai. „Abu Dhabi Desert Challenge“ apibūdinčiau taip – kopos, kopos ir dar kartą kopos. Diena po dienos reikia laikytis taktikos. Po Dakaro maratono itin daug laiko atsipūsti neturėjau. Buvo keli renginiai, šiek tiek ilsėjausi, tačiau poilsiui skirti daug laiko negalėjau. Atnaujinau treniruotes ir pradėjau ruoštis šioms varžyboms“, – teigė Marcas Coma.
Pirmieji techninės komisijos išbandymą priėmė motociklininkai. Vėliau po padidinamuoju stiklu atsidūrė ir automobiliai.
Lietuviai Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas jau pakeliui į techninės komisijos angarą patyrė nuotykių, kai per klaidą ekipažas keletą kilometrų važiavo dalinai užfiksuotu rankiniu stabdžiu. Netrukus šis nesusipratimas buvo neautralizuotas ir neatrodė, jog techninė komisija gali būti kliūtis sėkmingam startui.
Tačiau, bebaigiant techninę apžiūrą, specialistai pasigedo kai kurių automobilio dokumentų. Netrukus lietuviams „Toyota Hilux“ išnuomoję kazachai šią problemą išsprendė.
„Automobilį mes nuomavomės. Dabar paaiškėjo, kad trūksta dviejų sertifikatų. Trūko kuro bako ir saugos karkaso dokumentų. Panašu, kad popieriai pasimetė muitinėje. Kita blogybė – stikliukas, per kurį žiūrint galima patikrinti kuro bako numerį ir homologaciją. Stiklas buvo taip subraižytas, kad tapo nebepermatomas. Mechanikai dirbo, kol nuėmė tą stikliuką. Tuomet teisėjai įsitikino, kad mūsų bakas tvarkingas ir homologuotas. Gavome reikalingus parašus, tačiau prateriojome mažiausiai dvi valandas“, – iš karto po techninės komisijos kalbėjo šturmanas Saulius Jurgelėnas.
Kol ekipažas rūpinosi techninės komisijos pastabų šalinimu, kartu su komanda į Abu Dabį atvykusi lenktynininkė Agnė Vičkačkaitė-Lauciuvienė laiką leido Dakaro ralio nugalėtojo Nani Romos draugijoje.
Ralio šturmanė netrukus rado bendrą kalbą su žymiuoju maratonų vairuotoju ir kartu aptarė Dakaro ir Abu Dabio lenktynių specifiką.
Iš techninės komisijos į viešbutį sugrįžę lietuviai netrukus susitiko su Artūru Ardavičiumi. Kartu su juo komanda patraukė į Dubajaus miestą, kuris nuo Abu Dabio nutolęs kiek daugiau nei per šimtą kilometrų. Čia „TAEM Group“ išsinuomavo „Nissan Patrol“ visureigį.
Prie vairo sėdęs Vaidotas Žala netruko rasti arabišką muziką transliuojantį radijo kanalą. Stabtelėję Abu Dabyje ir pasisotinę greitu maistu, tautiečiai išskubėjo į viešbutį. Su komanda aptarę šeštadienio planus, vairuotojas ir šturmanas nuėjo ilsėtis.
Būtent šeštadienį ir įvyks lenktynių prologas. Dalyviai kvalifikaciniame greičio ruože sieks įrodyti savo vertę ir kovoti dėl strategiškai patogios pozicijos starto rikiuotėje.
Kvalifikacinis greičio ruožas prasidės 15-ą valandą vietos laiku. Prieš tai dalyviams dar teks užsukti į organizatorių rengiamą susirinkimą.