„Agrorodeo“ Dakaro ekipažas jaučiasi atlikęs visus namų darbus

Lapkričio 16 dieną į Prancūzijos Havro uostą išvyksta „Agrorodeo“ Dakaro ekipažo technika. Vaidotos Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas sausio pradžioje vyksiantį lenktynių maratoną pasiryžę įveikti Dariaus Biesevičiaus Lietuvoje pagamintu „BEE Dakar“ automobiliu.

„Agrorodeo“ ekipažas startuos T3 klasėje, be jo, jis varžysis alternatyvius degalus („Challenge NRJ“) naudojančios technikos įskaitoje.

Argentinoje ir Bolivijoje 2016 m. sausio mėnesi vyksiančių lenktynių dalyvių techniką būtent šią savaitę varžybų organizatoriai kruopščiai patikrins. Iki savaitės pabaigos turėtų būt aišku, kiek iš viso motociklų, keturračių, visureigių ir sunkvežimių startuos 2016 m. Dakaro lenktynėse, paaiškės Vaidoto ir Sauliaus ekipažo starto numeris, be to, taps aišku, kiek konkurentų bus ir T3, ir alternatyvių degalų įskaitoje.

Savo Dakaro „kūdikį“ į šią kelionę išlydžiu ramia širdimi.

„Paskutinės dienos prieš technikos kelionę į Prancūziją, o iš ten – jau į Pietų Ameriką, buvo labai įtemptos, tačiau viskas vyko pagal planą, – sako „Agrorodeo“ Dakaro automobilio kūrėjas D. Biesevičius. – Po paskutinių testų prieš savaitę į automobilį įmontavome „kovinį“ variklį, kuris turėtų atlaikyti bemaž 10 tūkstančių kilometrų iššūkį. Svarbiausi mazgai irgi buvo dar sykį perrinkti, tad galiu sakyti, kad savo Dakaro „kūdikį“ į šią kelionę išlydžiu ramia širdimi“, – sakė Darius.

Trasos iššūkiam parengtas ir „Scania“ sunkvežimis

D. Biesevičiui irgi teks įveikti keletą tūkstančių kilometrų. „Agrorodeo“ Dakaro ekipažo mechanikai lenktynių metu nuo starto iki finišo važiuos „Scania“ sunkvežimiu. Beje, šis automobilis Dakare dalyvaus ne pirmą kartą. Prieš šių metų lenktynes „Scania Lietuva“ dirbtuvėse technika buvo nuodugniai patikrinta. Į 6x6 transmisiją ir 450 AG variklį turintį automobilį sukrauti visi būtini įrankiai, atsarginės dalys, eksploataciniai skysčiai: tai ne standartinis vilkikas, o dykumų iššūkių nebijantis monstras, kuriame yra ir specialios darbo bei sandėliavimo erdvės. Ši „Scania“ ekipažo mechanikams – Dariui ir Aidui Biesevičiams bei Rimui Granskui – taps antraisiais namais tas dvi savaites, kol Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas ekipažas grumsis su trasos iššūkiais.

Preliminariai skaičiuojama, kad „Seat Dakar“ atsarginių detalių vežamasi maždaug už 80 000 eurų, į lenktynių dalyvius lydėsiantį sunkvežimį sukrautos 16 „Michelin Latitude“ padangų, trys turbinos, 8 pusašiai, 4 amortizatoriai, du priekiniai ir vienas galinis reduktoriai, du priekiniai stiklai ir dar daug visko.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Agrorodeo“ ekipažo technikos išlydėtuvės į Dakarą
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Agrorodeo“ ekipažo technikos išlydėtuvės į Dakarą

Beje, vilkiko krovinių skyriuje atsirado vietos ir bendrovės „Lesta“ gaminamai automobilių chemijai. Ši Lietuvos gamintoja, siūlanti vairuotojams gerai žinomus įvairius kasdienio naudojimo produktus, sudarė sutartį su Dakaro lenktynių organizatoriais: jau artimiausiu metu ant įvairių „Lestos“ gaminių bus galima išvysti oficialų Dakaro lenktynių logotipą.

Dakare „Agrorodeo“ ekipažas naudos NEXBTL antros kartos biodyzeliną – šiuos degalus ekipažui skyrė „Neste“. Iš gamyklos Suomijoje į Argentiną bus išgabentos bemaž 3 tonos šių ekologiškų degalų. D. Biesevičius pažymėjo, kad sureguliuoti variklį su NEXBTL yra lengviau nei su tradiciniu dyzelinu.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Agrorodeo“ ekipažo technikos išlydėtuvės į Dakarą
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Agrorodeo“ ekipažo technikos išlydėtuvės į Dakarą

Lieka paskutiniai pasiruošimo rūpesčiai

Antrą kartą į Dakaro lenktynių startą stosiantis šturmanas Saulius Jurgelėnas teigia, kad laukiamos 2016 m. Dakaro trasos bus greitesnės nei kad 2013 metais, tačiau tai nereiškia, kad mažiau pavojingos. Maršruto detalės bus galutinai paskelbtos gruodžio pradžioje, tad tik tada bus galima mėginti nagrinėtis būsimų varžybų smulkmenas.

Pasak patyrusio šturmano, visi atlikti testai teikia vilčių, jog ekipažo tarpusavio supratimas ir technikos patikimumas nekels rūpesčių. Nors spėlioti, kaip seksis per dvi savaites vyksiančias varžybas, iš anksto niekas nesiryžta.

Tokiose lenktynėse kiekvienos dienos greičio ruožas yra ypatingai svarbus.

„Tokiose lenktynėse kiekvienos dienos greičio ruožas yra ypatingai svarbus. Tačiau Vaidoto rezultatai paskutinėse ralio lenktynėse, laimėti du paskutinieji Lietuvos čempionato etapai rodo, jog vairuotojas sugeba išlaikyti koncentraciją nuo pirmo iki paskutinio kilometro. Tikiuosi, jog mano patirtis leis Vaidotui rasti optimalų greitį Argentinos ir Bolivijos keliuose ir bekelėje“, – sakė S. Jurgelėnas.

2015 m. Lietuvos ralio AWD įskaitos vicečempionas Vaidotas Žala prisipažįsta, kad atidavus techniką kelionei per Atlantą, dar reikės nuveikti nemažai darbų.

„Aišku, testų limitas – jau baigtas. Automobiliu tikrai esu patenkintas – jo bandymai realiose situacijose palieka tik patį geriausią įspūdį. Per likusį iki mūsų kelionės į Argentiną laiką reikės itin daug dėmesio skirti ir bendrai fizinei formai, nepamirštant, aišku, ir vairavimo. Tik iš Sauliaus pasakojimų žinau, ką reiškia įveikti nuo ryto iki vakaro po penkis, septynis ar devynis šimtus kilometrų. Ir tokių dienų bus labai daug. Todėl džiaugiuos, kad su mūsų ekipažo mitybos partneriu – „Natur life“ – pavyko paruošti specialų mitybos režimą. Gera diena prasideda nuo gerų pusryčių, nuo gero plano, nuo pirmo akceleratoriaus spūstelėjimo – tikrai tikiu, kad mūsų komandai Dakaras bus sėkmingas“, – teigia „Agrorodeo“ komandos vairuotojas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų