Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Agrorodeo“ mechanikas Darius Biesevičius apie Dakaro kasdienybę: „Miegui čia vietos nėra“

Kaip ir kiekvienos automobilių sporto šakos, taip ir Dakaro dykumų ralio neatsiejama dalis yra mechanikai. Tai žmonės, kurie dažnai visiškai nepelnytai lieka už kadro, nors tik jų darbo ir bemiegių naktų dėka galima džiaugtis komandų pasiektais rezultatais.

Darius ir Aidas Biesevičiai bei Rimas Granskas yra tie žmonės, kurie kiekvieną vakarą gula po „Agrorodeo“ komandos automobiliu ir iki vėlyvos nakties ar net ankstyvo ryto pluša prie sportinio automobilio agregatų.

Kai komandos jau dėlioja mintis apie kitą dieną, analizuoja greičio ruožo kelio knygą ir ruošiasi naujai dienai, mechanikų darbas tik prasideda.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste
Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste

„Seat Leon Dakar“ kūrėjas Darius Biesevičius net neklaustas sako, kad prie sportinio automobilio darbo yra net ir tuomet, kai lenktynininkai savo kovinio žirgo trasoje neapgadina.

Anot mechaniko ir konstruktoriaus, sportinį automobilį kiekvieną dieną privaloma perrinkti, patikrinti visus mazgus ir pakeisti tam tikrus agregatus, kurie kelia nerimą ekipažui ar mechanikams.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste
Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste

Darius Biesevičius, autosporto pasaulyje žinomas pravarde Biesas, sutiko papasakoti apie tai, kaip laikosi Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno vairuojamas „Sear Leon Dakar“.

Turbina nenori pūsti ir įjungia avarinį režimą.

„Šiaip automobilio techninė būklė yra pakankamai gera, išskyrus tą vieną gedimą, kurio mes negalime pašalinti nuo pat pirmojo Dakaro greičio ruožo. Turbina nenori pūsti ir įjungia avarinį režimą. Būtent tai ir neleidžia važiuoti taip, kaip ekipažas gali ir nori.

Dabar eksperimentuojame. Dėsime kompiuterį, kuris neturi daugelio normalių funkcijų. Viskas atjungta. Jis mato tik tris pagrindinius daviklius. Taip bandysime apeiti problemą“, – kalba vienas geriausių mechanikų Lietuvoje Darius Biesevičius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste
Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste

Anot mechaniko, daugiau jokių didelių techninių problemų „Seat Leon Dakar“ automobilyje nėra. Mechanikų brigada tiesiog keičia besidėvinčias dalis naujomis, kas yra visiškai normalu net ir kasdieniam automobiliui.

„Stabdžių trinkelės, šarnyrinės jungtys. Viskas normaliai, automobilis juk ne asfaltu važiuoja. Šiaip Vaidas mašinos nelaužo. Dalių resursas dar yra. Tikėjausi, kad turėsime daugiau atsarginių dalių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste
Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste

Tačiau viska gerai, ekipažas galės pasportuoti. Pusašio problemą išsprendėme, tačiau dabar lūžo kitas pusašis. Daug šuolių, daug smūgių. Nors standartinės dalys ir japoniškos, bet jos neatlaiko.

Pas Benediktą ar Antaną yra sportiniai pusašiai, kokius šešis kartus brangesni. O čia standartiniai. Kažkada ir jiems ateina laikas nusisukti“, – kalba D.Biesevičius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste
Tomo Markelevičiaus nuotr./Poilsio diena bivake Saltos mieste

Pasak mechaniko, ekipažo automobilį prižiūrintys meistrai Dakaro lenktynėse apie komfortišką ir pilnavertį miegą gali pamiršti.

Čia svarbiausia paruošti kovinį bolidą rytojaus startui, o ar liks valanda, kita miegui, čia tėra mažiausias rūpestis.

„Šis Dakaras nėra iš lengvųjų. Gana vėlyvi mašinų atvažiavimai. Tada viskas nusikelia į naktį. Ankstyvi startai. Miegui čia vietos nėra. Net ir tie, kurie po greičio ruožo į bivaką atvyksta be problemų, miegoti anksčiau ketvirtos valandos ryto neina“, – Dakaro patirtimi dalijasi D.Biesevičius.

Kad mechanikų darbe nėra pateisinamų priežasčių ko nors nepadaryti, puikiai įrodo ir šių metų Dakaro lenktynių bivakas Chuchujaus mieste Argentinoje.

Čia mechanikai prie sportinio automobilio plušo smarkiai lyjant ir jų darbas buvo panašus į pasivartymą balose. Tačiau nepaisant gausių kritulių, savo srities specialistai darbą atliko nepriekaištingai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais