Po technikos atsiėmimo – į testus
Ankstyvą ketvirtadienio rytą komandos nariai jau stovėjo eilėje prie Kaljao uosto – tai diena, kai reikia atsiimti transporto priemones po pusantro mėnesio kelionės iš Europos keltu.
„Rytas prasidėjo nuo stovėjimo eilėse tam, kad papulti į uosto teritoriją ir atsiimti savo techniką. Šiemet viskas vyko gana sklandžiai, eilės buvo gerai suorganizuotos. Mechanikai, patekę į vidų, rado techniką nepažeistą, viskas užsivedė iš pirmo pasukimo“, – pasakojo komandos šturmanas Saulius Jurgelėnas.
Ketvirtadienio vakarą vietos laiku (laiko skirtumas tarp Peru ir Lietuvos – 7 valandos) buvo nutarta atlikti „Toyota Hilux“ bandymus smėlyje. Jie reikalingi norint įvertinti automobilio būklę „kovinėmis“ sąlygomis, sureguliuoti įvairius nustatymus, o vairuotojui Vaidotui Žalai – apsiprasti su kopomis.
Todėl dar ketvirtadienį komanda tiesiai iš uosto pajudėjo į specialiai testams parengtą teritoriją netoli Limos.
Startui pasiruošę
Kopose „Agrorodeo“ komanda nebuvo viena – šalia testus atliko ir „Toyota“ komanda, vėliau prisijungė Martinas Prokopas. Jų tikslas analogiškas – išbandyti automobilius po ilgos kelionės sportinėmis sąlygomis. Kiti Dakaro dalyviai iš Lietuvos testus planuoja atlikti penktadienį.
Į ketvirtadienio testus V.Žala atvyko laikydamasis savotiškos dietos – po organizme aptiktos bakterijos trečiadienį vietos ligoninėje jam buvo atstatytas skysčių ir elektrolitų lygis, išrašyta antibiotikų dozė bei artimiausioms dienoms paskirtas specialus valgymo režimas. Ketvirtadienį mitęs tik košėmis, sportininkas per kelias dienas grįš į kasdienį ritmą ir startui pirmadienį bus pilnai pasiruošęs.
„Vairavimas Vaidui – geriausias vaistas. Ketvirtadienio vakarą jis buvo kupinas jėgų, sėdęs prie vairo iškart atsigavo – negalavimo tarsi nebuvę, adrenalinas daro savo“, – sakė S.Jurgelėnas.
„Toyota Hilux“ bandymai neapsiėjo be staigmenų – viduryje testų dingo automobilio vairo stiprintuvas, o po juo atsirado skysčio bala. Problema elementari – nusimovė vairo kolonėlės žarnelė, kurią pakeitę technikai išleido V.Žalą toliau mėgautis smėlynais. Kaip pasakojo sportininkas, tai nėra problema – testai tam ir reikalingi, kad surasti visus nesklandumus ir iki minimumo sumažinti gedimų tikimybę greičio ruože.
„Kaip rodo patirtis, tokie testai reikalingi tiek automobiliui, tiek vairuotojui. Teritorija, kurioje treniravomės, priklauso privačiam piliečiui, kuris paruošė kelias trasas. Smagu matyti, kad vietos bekelės entuziastų bendruomenė aktyviai įsitraukia į Dakaro ralį. Kopos buvo sudėtingos, tinkamos akiai „atmušti“, priprasti prie reljefo – iš viso įveikėm apie 60 km. Labai geras apšilimas, ypač jeigu pirmame greičio ruože gausime važiuoti į kopas“, – pasakojo lenktynininkas V.Žala.
Automobilio technikai penktadienį ryte automobilį dar kartą patikrins, o antroje dienos pusėje numatyta techninė komisija, po kurios komandos „Hilux“ atsidurs uždarame parke – V.Žala ir S.Jurgelėnas į jį įlips tik sekmadienį, prieš starto podiumą.
41-asis Dakaro ralis prasidės sausio 6 d. Limoje, visi jo dalyviai turės pervažiuoti pro specialų starto podiumą. Pirmas 84 km greičio ruožas vyks sausio 7 d., jame savo sugebėjimus pademonstruoti galės mažiau žinomi motociklų ir keturračių vairuotojai – šių klasių dalyviai startuos atvirkštine tvarka, nuo didžiausią startinį numerį turinčio sportininko iki mažiausią. Dakaro ralio finišas vyks sausio 17 d. Bendras 2019 m. ralio kilometražas – apie 3 000 km greičio ruožų.