Jau artimiausiu metu pajėgiausių Lietuvos ralio meistrų laukia žiemos lenktynės greta Utenos, todėl tarp daugiau nei pusšimčio ekipažų iš Latvijos, Estijos, Suomijos bei Rusijos Alūksnės apylinkėse buvo ir nemažai Lietuvos atstovų. Tiems, kas kovos 2016 m. Lietuvos ralio sprinto čempionate, tai buvo galimybė pelnyti pirmuosius taškus.
Puikus žiemiškas oras ir bene idealios tokioms varžyboms trasos priviliojo daug žiūrovų, o sportininkams suteikė puikią galimybę išbandyti, ką pavyko nuveikti po paskutinių 2015 m. lenktynių.
Ralio sprinto dalyviams iš viso reikėjo nuvažiuoti 8 greičio ruožus, kurių ilgis 68,66 km.
Juos visus laimėjo buvusio WRC lenktynininko suomio Harrio Rovanperos sūnus Kalle. Su šturmanu Ristu Pietilainenu jie „Škoda Fabia S2000“ automobiliu kiekviename greičio ruože prieš artimiausius persekiotojus įgydavo maždaug 1 sek./1 km pranašumą, o ralio finiše artimiausius persekiotojus – latvius Ralfą Sirmacį ir Artūrą Šiminį („Mitsubishi Lancer EVO IX“) lenkė daugiau nei 1 min. 10 sek.
2015 metais K. Rovanpera šiose lenktynėse nugalėjo 2 ratais varomą techniką pasirinkusių ekipažų įskaitoje, o šiemet iškovojo užtikrintą pergalę: „Mums labai smagu, kad Alūksnės lenktynes net tokio lygio sportininkai vertina kaip puikią sezono pradžios treniruotę. Džiaugiamės, kad atvyko ir gausus Lietuvos ralio meistrų būrys. Gamta tikrai leido surengti puikią greičio šventę“, – sakė varžybų vadovas Gatis Cimdinis.
Trečią vietą lenktynėse užėmė Janis Berkis ir Edgaras Čeporjus („Mitsubishi Lancer EVO IX“), šis latvių ekipažas tik paskutiniame greičio ruože sugebėjo iš prizininkų trejeto išstumti savo tautiečius Raimondą Kisielį ir Arnį Ronį („Škoda Fabia“).
Penktą vietą galutinėje įskaitoje užėmė patyręs Maris Neikšanas ir Anrijs Jesse („Mitsubishi Lancer EVO IX“).
Ilgesni antros ralio sprinto dalies greičio ruožai kiek pakoregavo pirmąjį dešimtuką, o penktame greičio ruože dėl pramušto rato iš lyderių grupės buvo priversti pasitraukti iki tol sėkmingiausiai važiavę lietuviai: vėl į „Mitsubishi Lancer EVO X“ sėdę Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas buvo 7-oje vietoje, tačiau prarado daugiau nei 10 minučių ir iš kovos dėl aukščiausių vietų pasitraukė.
Tačiau paskutiniuose greičio ruožuose demonstravo sau būdingą tempą ir buvo pirmame dešimtuke: „Pačioje gana ilgo penkto greičio ruožo pradžioje prakirtome padangą. Stojome keisti rato, nes buvo aišku, kad jau į apdovanojimus nepretenduojame. Išbandėme ir naują automobilio keltuvą, žodžiu, turėjome tikrai gerą ir įvairiapusę treniruotę. Į „Mitsubishi“ sėdome, nes tai mūsų treniruočių mašina – geros trasos leido prisiminti žiemiško vairavimo įgūdžius. Dar nesame nusprendę, ar ateinantį savaitgalį startuosime „Sarmos“ ralyje – norisi kuo geriau pasirengti pirmam Lietuvos čempionato etapui, nes šiemet mūsų ekipažo prioritetas – būtent Lietuvos čempionato etapai“, – pasakojo R. Šaučikovas.
Aukščiausią rezultatą tarp visų lenktynėse dalyvavusių Lietuvos sportininkų pasiekė Saulius Trapuila ir Mindaugas Meilūnas (BMW M3). Jie užėmė 18-ą vietą bendrojoje įskaitoje. Lietuvos ralio sprinto čempionato SG-4 klasės varžybų etapą laimėjo Tautvydas ir Juozas Narušiai („Subaru Impreza“, 24 vieta), kitas prizines vistas šioje klasėje užėmė Vitalijus Plastininas ir Paulius Reisas („Mitsubishi Lancer“) bei Egidijus Paplauskas su Karoliu Kairiu („Subaru Impreza“).
SG-2 klasės sezono lyderiu tapo Algirdo Kazlausko ir Andriaus Petruškevičiaus („Renault Clio“) ekipažas. „N40-Egzotikos“ komandos lyderis prisipažino, kad rimtos žiemos lenktynės buvo pirmos jo karjeroje, nes pernai žiemos ralyje greta Utenos beveik neteko lenktyniauti: „Mūsų ekipažas patenkintas ir rezultatu, ir bendru darbu. Puikios žiemiškos sąlygos, gilus įšalas, beveik jokių provėžų, žvyro ant kelių buvo labai mažai. Puiki treniruotė prieš artėjantį Lietuvos ralio čempionato startą. Galiu pasakyti, kad latviai puikiai organizuoja varžybas: pas kaimynus raliui sprintui skiriama turbūt tiek pat dėmesio kaip ir raliui.
Pas mus, deja, ralis sprintas ir toliau, atrodo, lieka užmirštas. O latviai iš šio renginio padarė puikią šventę. Už organizaciją galiu tik pagirti kaimynus. O jeigu vertinčiau mūsų ekipažo pasirodymą, tai turiu pripažinti, kad naktiniai greičio ruožai mane nustebino. Kai dalyvaudavau ralio reido varžybose, man atrodydavo, jog tamsoje vairuoti moku ir man tamsoje važiuoti patinka. Čia po dviejų paskutinių jau sutemus vykusių greičio ruožų turiu pripažinti, kad reikia treniruotis: lenktynių pabaigoje mūsų tempas krito. Tačiau įgavome reikiamos patirties“, – pasakojo A. Kazlauskas, kuris bendroje įskaitoje užėmė 33-ią vietą. SG-2 klasėje prizininkais dar tapo Mindaugas Kaminskas ir Mindaugas Bagdonavičius („Honda Civic“) bei Dainius Pranys ir Mantas Strielkauskas (BMW 318).
SG-3 klasėje sėkmingiausiai pasirodė Eugenijus Andrulis ir Aidas Liorentas (Ford Escort“), jie aplenkė Arūną Jarašių ir Jūrį Banelį („VW Golf“) bei Tado Sireikos ir Giedriaus Šileikio (BMW) ekipažą.
SG-1 klasėje dėl Lietuvos čempionato įskaitinių taškų kovą pradėjo du Latvijos sportininkų ekipažai, ginantys Kelmės ASK garbę. Sėkmingiau sezono startas susiklostė Tomui Zeleznevui ir Ligai Liepiniai („Toyota Corolla“), kurie aplenkė Emilį Skaidrą ir Kalvį Čekovą („Honda Civic“).
Antras iš šešių numatytų 2016 m. Lietuvos ralio sprinto čempionato etapų gegužės 13-14 dienomis vyks Kelmės apylinkėse. O pirmasis ralio čempionato etapas – sausio 29-30 dienomis šalia Utenos vyksiantis „Halls Winter Rally“.