Tačiau aistra autosportui nedingo – po pertraukos, sulaukęs 65-erių, V. Venskūnas sugrįžo išbandyti savęs žiedinėse lenktynėse ir startavo prestižinėse Vokietijos techninių apžiūrų ir saugaus eismo organizavimo įmonės ADAC organizuojamose „ADAC Racing weekend“ lenktynėse.
ADAC lenktynės vyksta Europoje
ADAC lenktynės – vienos seniausių vykstančių Europoje (Vokietija, Nyderlandai, Belgija, Prancūzija), apimančios įvairias sporto kategorijas – nuo ralio iki žiedinių lenktynių. ADAC garsėja dėl aukšto organizacinio lygio, sportininkų meistriškumo ugdymo, galimybės išsirinkti lenktynes, kuriose lenktynininkas nori važiuoti. Vairuotojo amžius čia nesvarbu.
Organizatoriai per autosportą atkreipia dėmesį į automobilių techninę priežiūrą, eismo saugumą ir vairavimo kultūrą.
Norėjosi patikrinti save
Anot Vytauto Venskūno, lenktyniaujant automobilių sporte svarbu koncentracija, motyvacija ir ištvermė.
„Norėjau pasitikrinti, ar būnant pensinio amžiaus, kai jau oficialiai tapau pensininku, man prie vairo dar pakanka motyvacijos, koncentracijos, ištvermės. O „ADAC Racing weekend“ lenktynės puiki vieta tai padaryti.
Rezultatai šiek tiek nustebino ir kartu nudžiugino. Supratau, kad važiuoti galiu, nors trasoje nuotykių ir netrūko. Vienose lenktynėse išvažiuodamas iš pit zonos pamačiau, kaip trasoje buvęs Audi automobilis netikėtai pradėjo slysti į mano pusę, teko staigiai manevruoti ir tai šiek tiek išgąsdino“, – prisimena lenktyninkas.
V. Venskūnas sako, kad šis sezonas tarsi apšilimas geriau susipažinti su „Porsche“ automobiliu, suprasti jo privalumus ir trūkumus, surasti tinkamus nustatymus, o geresnių rezultatų tikisi pasiekti kitąmet.
V. Venskūnas prisimena, kad, kai nusprendė vėl lenktyniauti, reikėjo išsirinkti automobilį. Ilgai galvoti nereikėjo, pasirinko vieną gražiausių klasikinių sportinių automobilių – „Porsche 993 GT2“ su 3,8l varikliu su turbina, išvystančiu 600 arklio galių ir turinčiu sekvencinę 6 bėgių pavarų dėžę.
„Su Porsche 993 RSR kartu su kolegomis pirmi finišavome 1000 km lenktynėse Palangoje. Patikimas, puikiai pažįstamas, kaip elgiasi tiek ant šlapios, tiek ant sausos dangos. Ir su kuriuo reikia būti puikiai susipažinus. Tiesa, jame nėra įprastų naujiems lenktyniniams automobiliams būdingų sistemų, tokių kaip ABS ir stabilumo kontrolė, tad vairuojant reikia dar daugiau susikaupimo ir pajautimo. Man asmeniškai dalis sėkmės važiuojant lenktynėse yra ne tik trasos ar automobilio išmanymas, bet ir emocinis artimųjų, rėmėjų, draugų palaikymas. Džiaugiuosi, kad yra draugų, kurie mane paskatina ir įkvepia nesustoti, nuolat domisi, kaip sekasi“, – sako V. Venskūnas.
Prieš akis – paskutinis etapas
Paskutinis lenktynių etapas tradiciškai vyks Niurburgringo trasoje spalio 13-15 dienomis.
„Nors trasa ir puikiai žinoma, tačiau pasiruošimas ir nusiteikimas lenktynėms visuomet reikalingas. Reikia paruošti automobilio nustatymus tai trasai, pasiruošti padangas įvertinant oro sąlygas, būti susikaupus. Labai svarbus emocinis, psichologinis pasirengimas“, – sako lenktynininkas.
Pirmą kartą V. Venskūnas įžymiojoje „Nordschleife“ trasoje 24 valandų lenktynėse startavo 1996 m. Anot jo, buvo smalsu išbandyti kažką naujo, nors gerai nežinojo, kas laukia.
„Nepaisant išlaidų ir sunkumų, norėjau startuoti tokio formato lenktynėse. Prieš išvykdamas treniruodavausi žymioje Lietuvos Nemuno žiedo trasoje, kuri, beje, yra tarsi mažytė atkarpa didžiojo „Nordschleife“ žiedo. Išvykimas į tokio lygio trasą buvo didelis vyriškumo išbandymas. Po tiek metų vėl grįžtu čia, stengsiuosi važiuoti ne ką lėčiau nei tuomet, tad aktyviai treniruojuosi“, – sako V.Venskūnas.
Norėdamas palaikyti sportinę formą, lenktynininkas šiuo metu aktyviai treniruojasi. Šį sezoną trasoje pravažiavo daugiau nei 3000 km.
V.Venskūnas yra vienintelis lietuvis šiuo metu dalyvaujanti „ADAC Racing weekend“ lenktynių serijoje, važiuojantis „Spezial Tourenwagen Trophy“ klasėje.
Po 5 etapų iš 24 komandų pirmauja Uwe Lauer ir Francesco Lopez (174,45 taškų), važiuojantys moderniu Ferrari 488 GT3, o Vytautas Venskūnas užima 11 vietą su 98,75 taškų.