Andrejus Rudnickis: „Trečias etapas bus trumpas, bet labai pavojingas“

Ilgiausias ir karščiausias greičio ruožas Dakaro ralyje susirinko savo aukas. Iš varžybų pasitraukė 12 motociklininkų, 6 keturračiai, dykumoje sudegė ambicingojo lenko Adamo Malyszo bagis. Visgi, lietuviams yra kuo džiaugtis — karščio, dulkių ir akmenų egzaminą „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda išlaikė puikiai.
Andrejus Rudnickis
Andrejus Rudnickis / Tomo Tumalovičiaus nuotr.

Benedikto Vanago ir Andrejaus Rudnickio tandemas toliau kyla į viršų ir trečiąjį greičio ruožą pradės tarp trisdešimties geriausių sportininkų – 28-oje vietoje. Tiksli kito lietuviško ekipažo, Antano Juknevičiaus ir Edvardo Duobos, užimama pozicija nėra žinoma, tačiau jie trečią etapą turėtų pradėti septintame dešimtuke.

Finišavę antrame etape lenktynininkai atrodė lyg po karo. Tradicinę juodą komandos spalvą pakeitė ruda „fesh fesh“ smėlio pluta. 

Komiškas nutikimas labai apsunkino gyvenimą lenktynininkams, o ypač A. Rudnickiui. Panašu, kad dulkių prakeiksmas B. Vanagą ir toliau persekioja. Eiliniame patikrinime trasos pirmojoje pusėje varžybų vykdytojai per stipriai bandė užklijuoti patikros lipduką ir įstūmė šturmano pusės langą į kabiną. 

350 kilometrų dykuma sportininkai turėjo važiuoti dulkių kamuolyje, bet tai nesutrukdė užtikrintai kilti į viršų. Vienu metu jie buvo pakilę iki septynioliktos pozicijos. B. Vanagui tai nebuvo atsitiktinumas.

Tomo Tumalovičiaus nuotr./Antras Dakaro maratono greičio ruožas
Tomo Tumalovičiaus nuotr./Antras Dakaro maratono greičio ruožas

„Viskas vyko pagal planą. Iš vėžių išmušė tik išstumtas langas, kuris pablogino rezultatą. Užsitrigę „fesh feshe“ mes praradome gal 10 pozicijų“, — pasakojo lenktynininkas. 

Dalis greičio ruožo, gal 25 procentai, buvo pasaulio ralio čempionato trasų. Serpantinai, vingiuoti, bet greiti keliukai — tai man labai arti širdies

Greičio ruožas šimtus kilometrų tęsėsi nesvetinga, spygliuotais krūmokšniais apaugusia dykuma. Vis dėlto, važiavimu B. Vanagas spėjo pasimėgauti.

„Dalis greičio ruožo, gal 25 procentai, buvo pasaulio ralio čempionato trasų. Serpantinai, vingiuoti, bet greiti keliukai — tai man labai arti širdies“, — sakė lenktynininkas. 

Dakarą pradėję iš 42-os pozicijos, sportininkai trečiajame greičio ruože startuos 28-i. Svarbiausias to privalumas — patekimas tarp greitesnių sportininkų. Pirmasis dešimtukas startuoja trijų minučių intervalais, antrasis dešimtukas — kas dvi minutes, o visi kiti kas 30 sekundžių.

Buvimas aukštesnėse pozicijose suteikia reikšmingą privilegiją — mažiau susiduri su priekyje važiuojančiais lėtesniais sportininkais ir jų keliamomis dulkėmis, bet, žinoma, to sėkmingam startui neužteks. 

„Scanpix“ nuotr./Antras Dakaro maratono greičio ruožas
„Scanpix“ nuotr./Antras Dakaro maratono greičio ruožas

Antrojo etapo išvargintiems dalyviams organizatoriai žada trumpesnį ir mažiau intensyvų trečiąjį greičio ruožą, kuris drieksis vienomis gražiausių Argentinos vietovių su horizonte matomais kanjonais. Tačiau lenktynininkai tokiais pažadais nelinkę pasikliauti ir sako, kad grožėtis įspūdingu kraštovaizdžiu lenktynių įkarštyje nebus kada. Juolab kad gausiai akmenuoti keliai bet kada gali sumaišyti visas kortas.

„Greičio ruožas bus trumpas, bet labai pavojingas“, — sakė šturmanas Andrejus Rudnickis. 

Aštrūs akmenys kalnuose, šlapias smėlis ir purvas — tikrai nepadės išgyventi 284 km ilgio trasoje. B. Vanago ir A. Rudnickio juodojo „Toyota Hilux“ startas trečiame greičio ruože numatytas 13.11 val. Lietuvos laiku. Finišavę jie turės nuvažiuoti dar beveik pustrečio šimto kilometrų iki kitos nakvynės vietos Čilesito mieste.

VIDEO: Antras Dakaro etapas Benedikto Vanago ir Andrejaus Rudnickio akimis

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis