Prancūzų automobilių gamintojas „Renault“ į privilegijuotą ir ekskliuzyvinį „Formulės 1“ pasaulį įsilieti nusprendė 1975-aisiais, o jau po dvejų metų, 1977-aisiais, efektingai įsiveržė į „F-1“ su „RS01“ vardu pavadintu lenktyniniu bolidu. Koncerno vadovams tuometinis pasirodymas „Formulėje 1“ tapo puikia proga pristatyti technologiškai pažangų variklį. Po ilgų tyrinėjimų ir svarstymų priimtas sprendimas pirmą kartą „F1“ istorijoje į bolidą montuoti variklį su turbokompresoriumi.
1977 metais Silverstono „Grand Prix“ lenktynėse „Renault“ užėmė startinę poziciją su pirmuoju kada nors „Formulėje 1“ pasirodžiusiu bolidu, varomu turbininiu varikliu. Po keleto metų varikliai su turbina buvo montuojami ir į kitų „Renault“ pavyzdžiu pasekusių komandų bolidus, o ši technologija iki šiol naudojama moderniuose „Formulės 1“ modeliuose.
Iš anksto buvo galima nuspėti, kad – kaip visuomet nutinka pasirodžius naujoms ar netgi revoliucinėms technologijoms – kils techninių problemų ir naujoji technologija pasirodys neišbaigta. Tad ir ryškiai geltonas „RS01“ bolidas dažnai į privalomojo sustojimo zoną įvažiuodavo paskui save palikdamas baltų dūmų kamuolius, pranešančius apie variklio gedimą.
Anekdotu apie „Renault“ tapusi situacija
Kenas Tyrrellis, jo vardu pavadintos komandos vadovas, matydamas dūmais apsipylusį bolidą pravažiuojant pro garažą, juokais pavymui šūktelėjo „Geltonas arbatinukas“. Šis pasakymas greitai prigijo tarp jo komandos narių, vėliau linksmą „Renault“ bolido pravardę įsiminė ir kitos „Grand Prix“ lenktynių ekipos. Taip „RS01“ tapo „Geltonuoju arbatinuku“.
„Renault“ pirmąją savo pergalę su „RS01“ bolidu „Formulėje 1“ nuskynė vos po dvejų metų, 1979-aisiais, Prancūzijos „Grand Prix“ lenktynėse, vykusiose Dižone. „RS01“ pilotui ir inžinieriui Jeanui-Pierre'ui Jabouille'ui priklausanti pirmoji komandos pergalė buvo pasiekta dėl neįtikėtino meistriškumo ir greičio.
Ši sėkminga pergalė ir vėliau iškovoti nugalėtojų titulai užtikrino turbininiams varikliams vietą „Formulėje 1“ bei „Tyrrell“ ir kitų Didžiosios Britanijos ekipų pripažinimą.
40-ojo jubiliejaus „Formulėje 1“ proga pristatytas firminis virdulys jau nuo šių metų rugsėjo bus naudojamas Eliziejaus laukų alėjoje įkurto „Atelier Renault“ restorano virtuvėje.
Dizaino prasme, įkvėptas legendinio „RS01“ bolido bei naujojo „RS17“ modelio, „Geltonasis arbatinukas“ sujungia praeities ir dabarties „Renault“ lenktyninių automobilių dizainus ir netgi yra nudažytas tais pačiais geltonais kėbulo dažais.
„Geltonasis arbatinukas“ yra puikus „Renault“ estetikos pavyzdys, kurį kuriant išmaniai sužaista dizainu, grafika bei spalvomis.
„Renault“: 40 metų „Formulėje 1“
1977 metų liepos 16 dieną, „Renault“ komanda startavo pirmosiose savo „Formulės 1“ Didžiojo prizo lenktynėse ir taip pradėjo naują skyrių koncerno istorijoje – labai ilgoje istorijoje, siekiančioje dar pačias automobilių lenktynių ištakas. „Renault“ išbandė jėgas visose įmanomose lenktynėse: žiedinėse, ralyje ir bekelėje, ilgųjų nuotolių lenktynėse… Ir visose jose skynė pergales: vienu ar kitu metu, „Renault“ vardas iškopdavo į patį nugalėtojų sąrašo viršų. Taigi „Renault“ susidomėjimas „Formulės 1“ lenktynėmis, karališkąja automobilių sporto disciplina, atsižvelgiant į koncerno ambicijas ir apetitą pergalėms, buvo neišvengiamas.
Nuo pirmųjų „F1“ lenktynių prabėgo 40 metų, liudijančių apie nuoširdų atsidavimą. „Renault“ ne tik iškovojo gyvą galybę nugalėtojo titulų, tačiau ir kiekvieną kartą demonstruodavo pažangiausias važiuoklės ar variklių technologijas bei inovatyvius aerodinaminius sprendimus. Todėl šiandien „Renault“ yra neatsiejama magiško „Formulės 1“ lenktynių pasaulio dalis.