Ką reiškia būti per žingsnį nuo mirties puikiai žino ir buvęs F-1 pilotas Anthony Davidsonas. Britas 2012 m. Le Mane (Prancūzija) vykusių 24 val. lenktynių metu pateko į avariją ir patyrė rimtą nugaros traumą.
Nepaisant to, sportininko teigimu, šiuolaikinis autosportas stokoja baimės faktoriaus. Britas pridūrė, jog dėl per didelio saugumo jausmo kai kurie pilotai negalvoja apie savo veiksmus lenktynių trasose ir galimas pasekmes.
„Jaučiu, jog kiekvieną kartą lenktyniaudamas sportininkas turi susidurti su tam tikru iššūkiu, o už padarytas klaidas būti nubaustas“, – sakė buvęs F-1 pilotas A. Davidsonas.
„Toyota TS030 Hybrid“ po avarijos Le Mano lenktynėse |
„Būtent tai yra viena iš priežasčių kodėl žmonės domisi šiuo sportu. Tai pavojus. Lenktynių pilotai turėtų būti didvyriais.“
„Nei vienas iš mūsų nenori matyti kaip susižeidžia ar miršta žiūrovai arba pilotai. Tačiau sportininkai turėtų būti baudžiami. Kai kuriose moderniose trasose matome apgailėtinas situacijas. Sportininkas išvažiuoja už trasos ribų ir nieko nenutinka.“
A. Davidsono teigimu, bandymai sportą padaryti saugesniu tik didina rizikos faktorių.
„Šiuolaikinės trasos yra per daug saugios. FIA puikiai padirbėjo... neįtikėtina, kai pagalvoji apie tai, kaip viskas buvo šeštame, septintame dešimtmetyje. Dabar bolidai važiuoja greičiau nei anksčiau.“
„Problema tokia: kuo saugesnė trasa, tuo neatsakingesnis vairavimas. Būtent todėl stokojama pagarbos lenktynių metu, negalvojama ne tik apie savo, bet ir apie kitų saugumą. Jie galvoja, kad šiuolaikiniai bolidai yra itin saugūs, todėl tiesiojoje galima stumdytis susiliečiant automobilių ratais.“
„Kalbant apie saugumą, turi būti rastas kompromisas. Manau, jog dabar yra nužengta per toli. Būdamas pilotu, tu turi gyventi su ta mintimi, jog bet kurią dieną gali mirti. Priešingu atveju gali sėdėti namuose ir žaisti kompiuterinius žaidimus.“