Lietuviai startavo ryžtingai. Prieš akis jiems – daugiau nei 100 kilometrų smėlio kopų, apie kurias, pasakojo Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas, sutikti vietos gyventojai kalbėjo, kad tokių žiaurių sportininkai dar nebus matę.
Išties, buvo nelengva. Vos paskelbus antrojo ralio greičio ruožo startą, vienas lyderių, Bryce'as Menziesas, sudaužė savo lenktynių bolidą. Avariją jis patyrė nuvažiavęs vos 6 kilometrus nuo starto linijos.
1 punktas: B.Vanagas veržiasi pirmyn
Iki pirmojo greičio ruožo punkto lietuviai važiavo užtikrintai. Į priekį veržėsi Benediktas Vanagas, kurio ekipažas pirmąją ralio dieną patyrė automobilio gedimą ir porai valandų užstrigo smėlio kopose.
Teisėjų sprendimu B.Vanago ir Sebastieno Rozwadowskio ekipažas sudarant starto tvarką buvo kilstelėtas aukštyn – į 36 poziciją. Toks sprendimas aiškinamas tuo, jog pernelyg pavojinga leisti greitam ekipažui startuoti rikiuotės pabaigoje.
Ir B.Vanagas įrodė esąs vertas greito sportininko vardo. Bendroje sportininkų lentelėje jis užtikrintai kopė aukštyn ir po pirmojo punkto antrosios dienos greičio ruože buvo 28-as.
Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas pirmąją ralio dieną baigė būdami 19-oje vietoje. Po visų pertvarkų jie startavo būdami 20-i. Tiesa, sportininkai nesistengė važiuoti pernelyg veržliai, todėl pirmame greičio ruožo punkte jie nukrito iki 41 vietos.
Lėčiau, tačiau užtikrintai, į viršų kopė ir A.Juknevičaus ekipažas. Startavę iš 43 pozicijos, sportininkai pirmąjį punktą pasiekė būdami 39-i.
2 punktas. Priekyje – A.Juknevičius
Antrajame greičio ruožo punkte situacija pasikeitė kardinaliai. Kol kas iš visų trijų lietuvių aukščiausiai pakilti pavyko A.Juknevičiui ir D.Vaičiuliui.
Jų ekipažas, pirmame greičio ruožo punkte buvęs 39-as, pakilo iki 22-os vietos.
Aukštyn pakilo ir V.Žalos bei S.Jurgelėno ekipažas. Po starto kristelėję žemyn iki 41 vietos, antrame greičio punkte jie atvažiavo būdami 29.
B.Vanagą vėl ištiko nesėkmė. Jo šturmanas S.Rozwadowskis pranešė, kad komanda sustojo tarp pirmojo ir antrojo greičio ruožo punktų.
„Komanda negali judėti savarankiškai, laukiame techninės pagalbos“, – pranešė šturmanas.
3 punktas. A.Juknevičius priekyje
Trečiame greičio ruožo punkte A.Juknevičiaus ekipažas toliau sėkmingai judėjo į priekį. Ralio dalyviams pavyko dar pagerinti savo rezultatą ir šį etapą pasiekti būnant 21-oje vietoje.
Džiugios naujienos pasiekė ir B.Vanago gerbėjų stovyklą. Netikėtai sustoję po pirmojo greičio ruožo punkto ir paskelbę, kad negali judėti savarankiškai, jie pasiekė antrąjį greičio ruožą punktą. Šį punktą jie pasiekė būdami 38 vietoje.
V.Žalai taip pat pavyko pasiekti trečiąjį greičio ruožo punktą. Nors ekipažas nėra toks greitas, koks buvo pirmąją dieną, visgi sportininkai užtikrintai judėjo aukštyn, pozicija po pozicijos atsikovodami po starto prarastas vietas. Trečiąjį punktą jų komanda pasiekė būdama 29-oje vietoje.
Trečiajame greičio ruožo punkte vienareikšmė lyderė – vėl „Peugeot“ gamyklinė komanda.
4 punktas. V.Žala vejasi A.Juknevičių
Dvi lietuvių komandos nuo trečiojo punkto iki ketvirtojo užtikrintai veržėsi į priekį. A.Juknevičius ketvirtajame greičio ruožo punkte sugebėjo pakilti iki 20-osios vietos. Tačiau atstumą iki jo sėkmingai mažino V.Žala.
Jo ir S.Jurgelėno ekipažui pavyko ketvirtąjį greičio ruožą pasiekti būnant 26-oje vietoje.
Žilvinas Pekarskas, žurnalistas, Dakaro ralį stebintis ir 15min Gazas skaitytojus apie karščiausius įvykius informuojantis iš Pietų Amerikos, pasakojo, kad V.Žalos sulėtėjimas pradžioje gali būti lemtas S.Jurgelėno paliepimo nespausti akceleratoriaus iki dugno. Niekuo nuostabaus, mat visi šturmanai šiandien pabrėžė, kad diena ypatingai sunki ir pavojinga.
5 punktas. A.Juknevičius tarp 20-ies greičiausių
Penktajame greičio ruožo punkte atsirado daugiau lietuviams džiugių naujienų. Antrąją Dakaro ralio dieną sparčiausiai ir stabiliausiai į priekį judėjęs A.Juknevičius ir D.Vaičiulis šiame punkte pasiekė 18-ąją vietą.
Kiek prasčiau tuo pat metu sekėsi B.Vanago komandai, mat kai du kolegos skriejo pro paskutinį greičio ruožo punktą, juodąjį „Toyota Hilux Overdrive“ vairuojantis sportininkas buvo pasiekęs tik trasos vidurį. Trečiąjį greičio ruožo punktą komanda už nugaros paliko būdama 39 vietoje.
V.Žalos ekipažas penktame greičio ruožo punkte pasirodė taip pat pašokęs keliomis pozicijomis aukštyn – 25-oje vietoje.
Finišas. Pirmasis – A.Juknevičius
A.Juknevičius sėkmingai pasiekė finišą ir antrąją Dakaro ralio dieną užbaigė būdamas 19-oje vietoje galutinėje greičio ruožo įskaitos lentelėje. Sportininkas pasakojo, kad jam diena buvo lengva.
„Kai gauni tuos 300 kilometrų, tada ir paaiškėja, kas gali juos atlaikyti. Visi sprinteriai iškrenta per pirmus 50 kilometrų. Tikrai, matėme tiek mašinų – lenkėme ir lenkėme“, – kalbėjo sportininkas.
Tiesa, jo šturmanui, Dariui Vaičiuliui, diena nebuvo itin lengva. Kaip sakė. A.Juknevičius, į trečiąjį Dakaro ralio greičio ruožą šturmanas važiuos tik išgėręs vaistų nuo pykinimo. Abu „Craft Bearings“ komandos nariai pasakojo, kad matė apvirtusius abiejų kolegų automobilius. Visgi vėliau, pasitikslinę informaciją, jiedu atsiprašė paskubėję dalintis žiniomis, mat V.Žala, kaip tikino jie, nebuvo apsivertęs.
Finišą pasiekė ir V.Žalos ir S.Jurgelėno komanda. Kaip pasakojo komandos nariai, teko sustojus trasoje pasikeisti saugiklius, taip pat – nesyk užklimpti. Antrą kartą, beje, sakė „Agrorodeo“ komanda, užklimpti teko po to, kai nuo kopos nušokęs apsivertė B.Vanago ekipažo automobilis.
Būtent V.Žala ir S.Jurgelėnas sustojo padėjo „General Financing team Pitlane“ komandai. Tai lėmė, kad gelbėdami kolegas jie prarado šiek tiek laiko, todėl, visą greičio ruožą kilę aukštyn, finišo liniją kirto būdami 27-oje vietoje.
„Labai įvairus greičio ruožas, kopos visokiausių dydžių, tiek visiškai minkštos ir klampios, tiek gana tvirtos, daug apsivertusių automobilių. Pora kartų pasikapstėm ir mažinom padangų slėgį, atvertėm Benedikto „Toyota“, nes jie apsivertė mūsų akyse. Paskui užklimpom patys. Naviguoti nebuvo paprasta, vienoje vietoje nuklydom gal kilometrą į šoną“, – išlipęs iš automobilio, dar karštus įspūdžius pasakojo S.Jurgelėnas.
Anot V.Žalos, B.Vanago ekipažas neturėjo patirti stiprių techninių gedimų, kiek matė „Agrorodeo“ komanda, nenukentėjo ir patys sportininkai.
Finišą pasiekus „Craft Bearings“ ir „Agrorodeo“ komandoms, juodasis „Toyota Hilux“ pasiekė ketvirtąjį greičio ruožą. Šiame B.Vanagas – 35-oje vietoje.
B.Vanago „Hilux“ – be priekinio stiklo
Galiausiai penktąjį greičio ruožo punktą „General Financing team Pitlane“ komandai pavyko pasiekti užsitikrinus 34-ąją vietą. Ekipažas finišavo bendroje antrosios dienos įskaitoje užsitikrinęs 35 vietą.
B.Vanagui ir S.Rozwadowskiui tai antra nesėkminga diena iš eilės, mat vakar jie finišą pasiekė atitempti sunkvežimio, šiandien vertėsi po pirmojo punkto greičio ruože.
Kaip informavo Ž.Pekarskas, sportininkai važiuodami dar greičio ruožo pradžioje aplenkė smėlyje užklimpusius V.Žalą ir S.Jurgelėną, tačiau tuomet patys vos po 100 metrų apsivertė leisdamiesi nuo kopos. Tuomet prireikė tik ką aplenktų kolegų pagalbos, kurie atvertė B.Vanago automobilį pasinaudoję virve.
„Net nustebome su Sebu, nes, atrodo, taip jau lėtai viską darėme, tačiau buvo kūlverstis. Vaidas su Sauliumi sustojo, labai ačiū jiems už tai. Tikiuosi, kad jiems seksis gerai ir tokios pagalbos iš mūsų pusės jiems neprireiks“, – šyptelėjo sportininkas.
Savo feisbuko paskyroje sportininkas informavo, kad po šio apsivertimo skilo priekinis stiklas ir matomumas tapo itin prastas. Vien dėl to, pasak jo, kelissyk teko užklimpti. Galiausiai ekipažas priėmė sprendimą stiklą išmušti lauk, užsidėti motociklininkų akinius ir tęsti ralį toliau.
„Iš esmės, automobilis tvarkoje. Visi pagrindiniai mazgai veikia, visi ratai vietoje“, – sakė B.Vanagas.
B.Bardauskas stumiasi pirmyn
Ne ką lengviau ir motociklininkams, startavusiems šiandien po automobilių. Klasės lyderiai jau sugebėjo pasiekti finišą, visgi taip sekasi ne visiems.
Balys Bardauskas, vienintelis dviem ratais Dakaro ralyje lenktyniaujantis lietuvis, informavo, kad vakar neradęs vieno paslėpto punkto užsidirbo 2 valandų baudą, o šiandien, startavęs iš 126 pozicijos, pirmajame greičio ruožo punkte išliko toje pačioje vietoje.
Kitus du greičio ruožo punktus jis įveikė užtikrintai kildamas per kelias pozicijas vis aukščiau. Antrame punkte B.Bardauskas buvo 115, o trečiajame – 106.
Motociklų įskaitoje po šio greičio ruožo lyderiai kiek pasikeitė. Vakarykštis nugalėtojas Samas Sunderlandas iš Didžiosios Britanijos finišą pasiekė būdamas 7-oje vietoje. Nugalėtoju tapo ispanas Joanas Barreda Bortas, trasą įveikęs per 2 val. 56 min. 44 sek. Antroje vietoje liko prancūzas Adrienas van Beverenas, atsilikęs beveik 3 minutėm, trečias – austras Matthiasas Walkneris, nuo lyderio atsilikęs per daugiau nei 4 minutes.
Pirmavo ir nugalėjo „Peugeot“
Lietuviai tokio tempo kaip gamyklinės komandos neišvysto. Pastarosios, kol visi trys automobiliais lenktyniaujantys sportininkai yra tik įpusėję greičio ruožą, jau spėjo pasiekti finišą.
Čia kova buvo įnirtinga ir matuojama sekundėmis. Visuose greičio ruožuose pirmavo „Peugeot“ bolidai, jiems ant kulnų lipo „Toyota“ sportininkai. Visgi pirmoje galutinės įskaitos lentelės vietoje atsidūrė C.Depresas, atstovaujantis „Peugeot“. Nuo šio sportininko 48 sekundėm atsiliko S.Peterhanselis, kiek daugiau – S.Loebas. Visi jie – „Peugeot“ lyderiai.
„Toyota“ šiame greičio ruože gavo nusileisti. Jų atstovas Ginielis de Villiersas, nuo lyderio atsilikęs daugiau nei 7 minutėmis, atsidūrė 4 galutinės įskaitos vietoje.
Keturračiai, motobagiai ir sunkvežimiai
Keturračių įskaitoje antrąjį greičio ruožą sparčiausiu tempu įveikė čilietis Ignacio Casale, distanciją nuvažiavęs per 3 val. 37 min. 45 sek. Tiesa, panašų tempą išlaikė ir antroje vietoje finišavo rusas Sergejus Kariakinas. Jis nuo lyderio atsiliko mažiau nei minute. Trečią laiką parodė argentinietis Gastonas Gonzalezas, kuris buvo keturiomis minutėmis lėtesnis už lyderį.
Motobagių įskaitoje, kurioje varžosi vos dešimt dalyvių, greičiausiai trasą įveikė brazilas Reinaldo Varela. su „Can-Am“. Jis atstumą įveikė per 4 val. 18 min. 44 sek. Devyniomis minutėmis jam nusileido Peru atstovas Juan Carlos Uribe Ramos. Trečiojo laiko autoriumi tapo prancūzas Patrice Garrouste.
Sunkvežimių įskaitoje dieną pergalingai baigė rusas Eduardas Nikolajevas su „Kamaz“. Jis trasoje užtruko 3 val. 24 min. 24 sek. Antrą laiką parodė „Iveco“ vairavęs Argentinos atstovas Federico Villagra. Jis rusui nusileido 3 min. 25 sek. Trečias šiandien – „Tatra“ vairuojantis Alesas Lopraisas, kurio deficitas lyderiui buvo kiek daugiau nei 6 min.
2-ojo greičio ruožo nugalėtojai
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Joan Barreda Bort | Ispanija | Honda | 2 val. 56 min. 44 sek. |
2 | Adrien van Beveren | Prancūzija | Yamaha | +00 val. 02 min. 54 sek. |
3 | Matthias Walkner | Austrija | KTM | +00 val. 04 min. 24 sek. |
120 | Balys Bardauskas | Lietuva | KTM | +02 val. 56 min. 02 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Ignacio Casale | Čilė | Yamaha | 3 val. 37 min. 45 sek. |
2 | Sergei Kariakin | Rusija | Yamaha | +00 val. 00 min. 43 sek. |
3 | Gaston Gonzalez | Argentina | Yamaha | +00 val. 03 min. 54 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Reinaldo Varela | Brazilija | Can-Am | 4 val. 18 min. 44 sek. |
2 | Juan Carlos Uribe Ramos | Peru | Can-Am | +00 val. 08 min. 59 sek. |
3 | Patrice Garrouste | Prancūzija | Polaris | +00 val. 21 min. 57 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Cyril Depres | Prancūzija | Peugeot | 2 val. 56 min. 51 sek. |
2 | Stephane Peterhansel | Prancūzija | Peugeot | +00 val. 00 min. 48 sek. |
3 | Sebastien Loeb | Prancūzija | Peugeot | +00 val. 03 min. 08 sek. |
19 | Antanas Juknevičius | Lietuva | Toyota | +00 val. 53 min. 40 sek. |
26 | Vaidotas Žala | Lietuva | Toyota | +01 val. 24 min. 40 sek. |
35 | Benediktas Vanagas | Lietuva | Toyota | +02 val. 17 min. 17 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Eduard Nikolaev | Rusija | Kamaz | 3 val. 24 min. 23 sek. |
2 | Federico Villagra | Argentina | Iveco | +00 val. 03 min. 25 sek. |
3 | Ales Loprais | Čekija | Tatra | +00 val. 06 min. 07 sek. |
Daugiau rezultatų iš Dakaro ralio 2-ojo greičio ruožo galite surasti čia.