Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Antrame Aukštaitijos autokroso etape daugiausiai taurių išsivežė žemaičiai

Praėjusį sekmadienį greta Kupiškio esančioje Uoginių autokroso trasoje surengtas jau antrasis Aukštaitijos autokroso pirmenybių etapas. Jo metu prie starto stojo 37 sportininkai. Organizatoriai čia sulaukė ir svečių iš kitų regionų. Tradiciškai sudalyvavo ir vienas sportininkas iš Latvijos.
 Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Varžybų organizatoriai bei Aukštaitijos autokroso pirmenybių teisėjai teigė vargiai pamenantys tokį dalyvių skaičių. Lenktynininkų susidomėjimas buvo toks didelis, kad visų trijų klasių dalyvius teko skirstyti į pogrupius.

Šiose varžybose pasirodė Aukštaitijoje retai matomi žemaičiai, kurie, kaip vėliau paaiškėjo, gerokai sumaišė kortas visą sezoną šiose pirmenybėse ketinantiems važiuoti aukštaičiams.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Kova tarp dviejų „Civic“

M-1600 klasėje bene stipriausiai pečius surėmė biržietis Erikas Narbutas ir „Bolids“ klubui atstovaujantis žemaitis Tomas Skrodenis. Abu šie sportininkai vairavo „Honda Civic“ automobilius. Nors Biržų atstovas Erikas Narbutas toli Tomo Skrodenio nepaleido, tačiau įveikti oponento jam nepavyko.

Trečioje vietoje įsitvirtino panevėžietis Egidijus Nevulis. Be didesnių klaidų važiavęs ir techninių problemų išvengęs panevėžietis aplenkė dar aštuonis varžovus ir papildė savo sezono kraitį svarbiais taškais.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Šiame etape sužibėti nepavyko praėjusio etapo staigmena tapusiam Justinui Mikalauskui. Rokiškio atstovas triumfavo pirmame etape, tačiau šį kartą iš varžybų pasitraukė finalinio važiavimo metu. Sportininkui su pralaimėjimu susitaikyti teko po to, kai jo „Mitsubishi Colt“ patyrė gedimą.

Kurioziškų situacijų neišvengta ir kituose šios klasės važiavimuose. Netikėtą reginį pademonstravo Artūras Stanys. Kroso veteranas viename iš važiavimų turėjo trasą stebėti pro mažą plyšį, kadangi atsidarė ir prie priekinio stiklo prisiplojo jo variklio gaubtas. Keletą ratų šitaip apsukusiam „Ekroso“ komandos nariui buvo parodyta juoda vėliava ir liepta pasitraukti iš trasos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Beje, finale Artūras Stanys taip pat stebino savo užsispyrimu. Įpusėjus finalui viename iš posūkių lūžo jo automobilio galinė pakaba. Ir nors ratas neatitrūko, tačiau posūkiuose virsdavo ant šono.

Tačiau net ir su šitokiu gedimu sportininkui pavykdavo sukontroliuoti sunkiai valdomą automobilį. Žinoma, tokia techninė problema neleido važiuoti greitai, tad planus užlipti ant prizininkų pakylos lenktynininkui teko atidėti bent jau iki kito etapo.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Nulūžęs ratas – tarsi šaltas dušas

M-2000 klasėje susibūrė net 15 lenktynininkų. Dar prieš startą tapo aišku, jog čia reikia laukti tikrai įnirtingos kovos. Iki finalinių važiavimų didelių staigmenų neužfiksuota. Kiek nustebino galbūt tik rokiškėnas Vytautas Strazdauskas, vairavęs antrosios kartos „Volkswagen Golf“. Vaikinas praktiškai neiškrisdavo iš greičiausiųjų trejetuko. Tačiau tuomet išmušė finalo valanda.

Finalinis važiavimas buvo panašus į išlikimą, mat trasoje vienas po kito stojo automobiliai. Iš varžybų pasitraukė visą dieną su temperatūrinio daviklio kaprizais kovojęs Arūnas Matulis, automobilio variklį užkaitino ir savo noru iš trasos išvažiavo iki tol pirmame penketuke važiavęs Eimantas Pavilonis, kuris šiuo metu veikiausiai plauna fiasko priežastimi tapusį aušinimo radiatorių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Karštu charakteriu pasižymintis Gintaras Bėlskis savo pasirodymą baigė smūgiu į trasą juosiančias padangas. Per greitai į posūkį atvažiavusį ir per vėlai stabdyti pradėjusį lenktynininką nuo padangų nukelti sugebėjo tik visureigis ir storas buksyravimo lynas.

Techninių problemų patyrė iki tol prizininkų gretose važiavęs Vytautas Strazdauskas. Jis sustojo iki finišo likus keliems ratams. Neatlaikė jo automobilio važiuoklė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Geriausiai Uoginiuose sekėsi Arnui Kanapeckui. „Mūša Kross“ komandos atstovas visą dieną demonstravo savo pranašumą. Tiesa, verta paminėti, jog ir jis neišvengė remonto.

Dar kvalifikacijos metu viename iš posūkių po trinktelėjimo į duobę, didelio šuolio į aukštį ir smūgio į gruntą nulūžo jo automobilio ratas.

Tačiau paaiškėjo, kad gedimas ne toks rimtas, apie kokį jau buvo pradėję galvoti skriejantį ratą pamatę jo mechanikai. Pasirodo, kad ratas tiesiog išplyšo, o likę važiuoklės elementai rimčiau nenukentėjo.

Laimėjęs finalą Arnas Kanapeckas už savęs paliko itin išpuoselėto ir ralio varžyboms skirto antrosios kartos „Volkswagen Golf“ vairuotoją Paulių Baltrukėną.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Nors tokį dailų Pauliaus Baltrukėno automobilį, atrodytų, būtų gaila išleisti į kroso „aikštelę“, tačiau vairuotojas savo bolido nesistengė per daug taupyti. Finale jis net patyrė kontaktą su į trasos pakraštį išslydusiu „Honda Civic“. Tačiau tuo šis sportas ir žavus. Kontaktų čia būna kiekviename posūkyje.

Trečią vietą šioje klasėje laimėjo „Honda Civic“ vairavęs svečias iš Žemaitijos Romas Stankūnas. Jis išvengė ne tik didesnių pasistumdymų su oponentais, bet ir iki pat šachmatinės vėliavos mosto išlaikė važiuojantį automobį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Pagalius į ratus kaišiojo nusimontavusios padangos

Open klasėje, kuri dabar pakrikšyta klasės „Iki 3,5 litro” pavadinimu, greičiausias buvo „Mūša Kross“ komandos narys Egidijus Kirdeikis. Jis tik paskutiniuose finalo ratuose sugebėjo aplenkti klubo „Bolids“ sportininką Robertą Janulį.

Pastarasis dominavo visą dieną, tačiau finale po smūgio į duobę nusimontavo jo automobilio padanga. Ir nors Robertas Janulis bandė išlaikyti Egidijų Kirdeikį už savo „Audi“ galo, tačiau „Volkswagen Golf MK IV R32” vairavęs „Mūša Kross“ komandos narys, įgavęs pranašumą, pasinaudojo lyderio technine problema ir finišavo pirmas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Robertas Janulis sugebėjo apsukti dar kelis ratus ant ratlankio ir finišuoti antras. Trečioje vietoje įsitvirtino Biržų sportininkas Vidmantas Paulauskas, kuris po šio etapo turės ieškoti naujų durelių savo automobiliui. Jos sulinko po susidūrimo su Žilvinu Linge.

Tiesa, nepasisekė ir minėto kontakto bendraautoriui Žilvinui Lingei. Jis taip pat numontavo galinę padangą ir čia jo konkurencingumas baigėsi.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Kiek atokiau nuo prizininkų pakylos liko Donatas Stašiūnas – Žvėris, kuris visas varžybas įveikė su neveikiančiu generatoriumi.

Antrame etape iš eilės nesėkmės persekioja ir Paulių Šniuką. Pirmame etape jis virto, o Uoginiuose sulaužė pakabą taip, kad mechanikai jau nebegalėjo niekuo pagelbėti.

Komandinėje įskaitoje nugalėjo ir taurę iš Kupiškio į Žemaitiją išsivežė daugiausiai taškų iškovoję „Bolids“ klubo nariai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ Varžybų akimirka

Uoginiuose karaliaus „buliai“, o krosas keliasi į Latviją

Variklių gausmas Kupiškio rajone esančioje Uoginių trasoje nutilo neilgam. Jau birželio 12-ą dieną čia bus surengtas pirmasis iš keturių „Bulių kautynių“ etapų. Ir nors žadėtų „stogų“ praėjusį savaitgalį Kupiškyje nebuvo, neabejojama, kad „bulių kautynėse“ automobiliai dažnai pademonstruos savo dugno apsaugas.

Tuo metu Aukštaitijos autokroso kalendoriuje jau galima raudonai apibraukti trečiojo etapo datą. Varžybos vyks birželio 26-ą dieną. Šis etapas bus kiek kitoks, mat Aukštaitijos autokroso pirmenybės kelsis į Latviją.

Etapas vyks 850 metrų ilgio Aknistės miesto trasoje. Čia planuoja startuoti ne tik Aukštaitijos autokroso pirmenybių dalyviai, bet ir svečius priimsiantys Latvijos sportininkai.

Papildyti naujieną
arba
* privalomi laukai
** vienas iš laukų yra privalomas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos