Nepaisant kelių nesklandumų su labai neorganizuotais ir išvėpusiais apsauginiais, pačiam renginio organizavimui galima dėti pliusą: viskas idealiai tilpo į iš anksto numatytą tvarkaraštį, dalyviams visa informacija buvo pateikiama greitai ir aiškiai, ilgų pertraukų taip pat nebuvo.
Nustebino didžiulis gal šešių metrų skersmens ekranas priešais tribūnas – jis pastoviai tiesiogiai rodė esamus varžybų momentus, o per tarpus tarp važiavimų kartojo įspūdingiausius tos dienos dalyvių pasirodymo momentus.
Prie renginio „blogumų“ galima pridėti nemažos dalies žiūrovų skundimąsi komentatoriumi, kuris viską pasakojo tik „braliukų“ kalba. Vis tik renginys tarptautinis: netrūko nei latvių, lietuvių, estų, baltarusių, rusų, suomių ir net švedų „drifterių“, tad iš kitų šalių atvykusius žiūrovus taip pat vertėtų informuoti ir rusų ar anglų kalba.
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo EEDC etapo akimirka |
Tačiau tokie nesklandumai yra tik smėlio dulkės, lyginant su renginio metu vykusiu įspūdingu „drifterių“ pasirodymų karjeru. Didžiulis greitis prieš pirmą posūkį (120 – 150 km/val.), puiki ir žiūrovams gerai matoma trasa bei „Bikernieki“ trasos vinis – nedidelis kalniukas prieš finišo liniją, per kurį kone visi dalyviai, slysdami šonu apie 100 km/val. greičiu, nestipriai pašoka.
Jau nebekalbant apie NASCAR (JAV vykstančios žiedinės lenktynės, kurių pagrindinis akcentas – dalyvių avarijos) stiliaus žiūrovus, kuriems vaizdų taip pat netrūko. Ne vienas užvažiavimas ant trasos bortų ar už jų esančios žolės, automobilių smūgiai į saugos zonose išdėliotas padangas ir netgi avarija poriniuose „Tsuiso“ važiavimuose. Vaizdų tikrai buvo. Gal netgi per daug, kaip vienam renginiui.
Kvalifikacija
Viso dalyvių joje – 37. Keliolika latvių, du lietuviai, keletas rusų, keli skandinavai, estai bei baltarusiai. Margas dalyvių sąrašas, dar spalvingesnis jų automobilių parkas – Lietuvoje ypač retai sutinkamų „Nissan Skyline“ ar „Nissan Silvia“ čia buvo, o prie vieno „Skyline R33“ vairo sėdėjo mergina, rusė Yanina Alkasejeva. Ko jau ko, bet „boba prie vairo“ posakio jai taikyti kategoriškai negalima – išvaizdi Y.Alkaseeva ne tik vertė visus žvilgčioti į ją dalyvių parke, bet parodė klasę ir trasoje, kvalifikacijoje užimdama 16 vietą.
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo EEDC etapo akimirka |
Buvo ir tokių modelių kaip Lietuvoje dar neegzistuojantis „Toyota Cresta“, „driftingo“ varžybose ypač retai sutinkama trečiosios kartos „Toyota Supra“ ir dar rečiau tokio tipo renginiuose matoma Henri Puhmaso „Audi Coupe“ – šis automobilis iš gamyklos išėjo varomas priekiniais arba visais keturiais ratais, tačiau drastiškai perdirbta važiuoklė leido šį „Audi“ padaryti varomą užpakaliniais ratais.
Taip pat buvo daug įvairių „Nissan“ markės automobilių ir begalė latvių mylimiausių – BMW. Praėjusiais metais Latvijos „driftingo“ varžybose kone 9 iš 10 dalyvių vairuodavo BMW markės automobilius, o šiemet ši situacija nė kiek nepasikeitusi.
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo EEDC etapo akimirka |
Lietuviams šio etapo pradžioje sekėsi neypatingai – K.Alekna per pirmąjį važiavimą apsisuko ir nestipriai trenkėsi į trasos kraštuose esančias padangas. Tačiau jo „Nissan S14a“ didelių sužeidimų nepatyrė, tad pakeitus vos vieną šlangutę, jis toliau dalyvavo kvalifikacijoje ir per likusius du važiavimus (viso šiame etape kiekvienam dalyviui duodami trys važiavimai, iš kurių įskaitomas geriausiai įvertintas pasirodymas) sugebėjo užsitikrinti 13 vietą pirmame renginio etape.
Tuo tarpu D.Balys privertė savo gerbėjų širdis per pirmus du važiavimus plakti stipriau nei paprastai – per juos „Drifter.lt“ narys padarydavo grubių klaidų, tad jis balansavo ant „Top16“ etapo ribos. Tačiau trečiajame pasirodyme penktosios klasės BMW vairuojantis lietuvis savo važiavimu privertė iš nuostabos išpūsti akis kitus dalyvius bei ošti visas žiūrovų tribūnas: tokio slydimo kampo ir trajektorijos teisėjai tądien dar nebuvo matę. To rezultatas – pirmoji vieta kvalifikacijoje.
Kvalifikacijos rezultatai | ||
Vieta | Dalyvis | Taškai |
1 | Darius Balys | 94,3 |
2 | Gatis Lapans | 94,0 |
3 | Janis Eglite | 92,5 |
4 | Andrens Jansson | 92,5 |
5 | Kristaps Blušs | 92,0 |
6 | Ivo Cirulis | 91,0 |
7 | Raivo Mužiks | 88,5 |
8 | Janis Lamberts | 88,0 |
9 | Edmunds Erglis | 88,0 |
10 | Henri Puhmas | 86,0 |
11 | Ingemars Jekabsons | 85,5 |
12 | Tobias Andersson | 85,0 |
13 | Kastytis Alekna | 84,0 |
14 | Raimonds Tihonovs | 83,0 |
15 | Elvijs Kezis | 82,5 |
16 | Yanina Alkeseeva | 82,0 |
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo EEDC etapo akimirka |
„Tsuiso“ poriniai važiavimai
„Top16“ ir „Top8“ važiavimai buvo gerokai įdomesni už pusfinalius bei finalą – tokį teiginį patvirtintų didžioji dalis žiūrovų. Kone pagrindinė to priežastis – vienas pusfinalis ir kova dėl trečiosios vietos tiesiog nevyko...
Bet apie viską nuo pradžių. „Top16“ etapas lietuviams buvo sėkmingas – D.Balys nesunkiai įrodė pranašumą prieš dailiąją rusę, o K.Alekna gan netikėtai privertė pasitraukti daug patirties tokio tipo varžybose turintį A.Janssoną. Tad rezultatas – abu dalyvavę lietuviai tarp aštuonių geriausiųjų EEDC dalyvių – yra daugiau nei patenkinamas.
Tiesa, šiame etape buvo ir viena didelė avarija – vydamasis priekyje važiavusį K.Blušsą su „Mazda RX-8“, „Toyota Supra“ vairuojantis švedas nesėkmingai „užsistatė“ ir važiuodamas maždaug 120 km/val. greičiu kaktomuša rėžėsi į trasą juosiančią padangų eilę. Tačiau automobilis, apžiūrėjus jį po įvykio ir lyginant su pradiniu vaizdu, nukentėjo nestipriai. Priekinis buferis, sparnas ir kapotas – išmetimui, tačiau važiuoklėje ir variklio komponentuose katastrofiškų nuostolių nėra, tad jau kitame EEDC etape Lietuvoje šis neeilinis modelis turėtų pasirodyti.
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo EEDC etapo akimirka |
„Top8“ etapas prasidėjo lietuviams ne itin linksma gaida. Prieš K.Blušsą su „Mazda RX-8“ stojęs kovoti D.Balys, pirmame pasirodyme važiavęs priekyje, padarė keletą grubių klaidų ir prieš antrąją kovą prieš latvį turėjo atkovoti prarastus taškus. Pirmi du posūkiai liudijo „Top8“ baigtį būsiant sėkmingą – „Drifter.lt“ narys prie daugiau nei 100 km/val. greičio buvo prilipęs prie „Mazda“ šono, tačiau ties trečiu įskaitiniu pilonu kiek persistengė ir nestipriai stumtelėjo K.Blušso automobilį.
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo EEDC etapo akimirka |
Rezultatas – slydimo kampą priverstinai padidinęs latvis jo išlaikyti nesugebėjo ir apsisuko, o D.Balys, slysdamas tokiu greičiu, nebeturėjo šansų išvengti susidūrimo. To pasekoje buvo stipriai apgadinti abiejų „drifterių“ automobiliai, tad kovos tęsti nei vienas nebegalėjo.
Dėl šio susidūrimo atsirado viena laisva vieta pusfinalyje, tad J.Eglite, turėjęs kovoti su vienu iš avariją patyrusių dalyvių, pateko tiesiai į finalą, kur sulaukė savo komandos draugo G.Lapanso, važiuojančio išoriškai iš pirmo žvilgsnio identišku trečiosios klasės BMW „chuliganu“. Pastarasis pusfinalyje nugalėjo dar vieną latvį su trečiosios klasės BMW – J.Lambertsą (jis „Top8“ turnyre iš tolimesnės kovos išstūmė K.Alekną), kuriam kovoti mažajame finale dėl minėtos avarijos nebereikėjo, nes tiesiog nebebuvo varžovo.
Finalas žiūrovus kiek nuvylė – abu komandos draugai darė daug grubių klaidų, nesilaikė vienas kito trajektorijos, tad teisėjai nusprendė leisti jiems važiuoti dar kartą. Tačiau ir pakartotiniame važiavime J.Eglite nežibėjo. Visa laimė, kad G.Lapans pasirodė dar prasčiau, o teisėjai po varžybų netgi sakė, kad pergalė atiteko Janiui, bet ne dėl to, kad jis važiavo geriau, o todėl, kad Gatis važiavo dar prasčiau.
Nors finalas ir nežibėjo, „Top16“ bei „Top8“ kovos neleis pamiršti šio renginio ilgą laiką. Bent jau iki kito EEDC etapo Lietuvoje, Kačerginės „Nemuno žiede“, liepos 2 dieną.
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo EEDC etapo akimirka |
Antrojo EEDC etapo vaizdai – pro „TaT Design“ kameros objektyvą.
„Norbefilms“ vaizdo siužetas: