1. V.Žalos sprendimas
Sekmadienio vakarą tiek daug džiaugsmo suteikęs „Agrorodeo“ ekipažo „Mažylio“ užvedimas jau antrojo ruožo pradžioje nuliūdino visus gerbėjus ir juolab pačius sportininkus.
Vaidotui Žalai šis Dakaras baigėsi praktiškai neprasidėjęs – pirmajame greičio ruože finišą jis pasiekė tik tempiamas Benedikto Vanago, o vos pradėjęs antrąjį iš viso sustojo. Po tokios nelauktos pabaigos lenktynininkui buvo itin sunku rinkti žodžius.
„Išvažiavome, viskas klostėsi kaip ir neblogai. Atvažiavome iki starto, bet po starto nuvažiavome labai nedaug, kokius du kilometrus. Įvažiavome į kopas ir iš karto atsirado variklio pašaliniai garsai“, – pasakojo V.Žala.
Jo teigimu, tie garsai ir atsiradęs kvapas, anot lenktynininko, „byloja, kad ateina paskutinioji“.
„Apsigręžėme, prariedėjome iki kelio, užgesinome variklį ir tiek žinių. Tai va“, – sunkiai rinko žodžius paprastai iškalbos nestokojantis sportininkas.
O vakare paaiškėjo, kad ekipažui jokių vilčių nebėra – tenka krautis daiktus namo.
2. Aisvydas su Edvinu buvo tapę greičiausiais lietuviais
„Heston MRO Airlines Team Pitlane“ duetas šiandien pasižymėjo šaltu protu ir stabiliu važiavimu. Tausodami automobilį ir jo ratus Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu išvengė bet kokių techninių problemų.
Vienu metu, kai Vaidotas Žala jau buvo sustojęs dėl variklio gedimo, o Benediktas Vanagas keletą sykių įklimpo kopose, jaunieji lenktynininkai netgi buvo pakilę aukščiausiai lietuvių gretose.
Vėliau Benediktas Vanagas, kuris po finišo dėl nugaros skausmų net negalėjo vairuoti automobilio į bivaką, juos pavijo ir aplenkė, tačiau „Heston MRO Airlines Team Pitlane“ tandemas sugebėjo finišuoti optimistiškai nuteikiančioje pozicijoje. Vos antrą sykį Dakare startuojantis ir dar ne tiek daug sportinių kilometrų šiose varžybose įsukęs tandemas visą laiką sukosi aplink TOP30 ir galiausiai finišavo 29-oje vietoje.
3. L.Kancius svaigo nuo sunkumo kopose
Per 6 val. 43 min. 23 sek. finišą pasiekė Laisvydas Kancius. Jis preliminariais duomenimis yra 10-oje vietoje. O nuo lyderio jį skiria 1 val. 9 min. 33 sek.
Po finišo lenktynininkas sakė, jog rankos vos atlaikė tokias kopas.
„Turėjome ir antroje dalyje kopų, trigubai didesnių nei pirmoje dalyje, ir kai į jas kyli, tai tikrai bloga darosi. Neperspaudžiau šiandien, stengiausi nedaryti klaidų. Nemažai automobilių lenkė po kelis kartus, matyt, daug kas darė navigacinių klaidų. Rankos labai pavargo, nežinau, ar čia po šiandien, ar po vakar, pūsles net pritrynė, bet viskas gerai“, – džiaugsmingai kalbėjo L.Kancius.
Po 100 km. sutiktas L.Kancius sakė, kad kylant į kai kurias kopas net „stojo širdis“, pritrūko oro ir net pradėjo pykinti.
4. A.Gelažninkas antrajame ruože aplenkė klasės varžovus
Savo pasirodymą antrajame greičio ruože Arūnas Gelažninkas įvertino tvirtu aštuonetu.
„Nors startavau už lyderio nugaros, galiausiai puse minutės ir minute aplenkiau antrąją ir trečiąją vietas. Persvara nedidelė, bet yra. Nors dar tik pati pradžia ir liko daug, dieną vertinu aštuonetu, o gal ir devynetu“, – šypsodamasis sakė A.Gelažninkas.
„Savo klasėje finišavau pirmas. Greičio ruožas ganėtinai ilgas – 457 km, bet ir labai greitas – vidutinis greitis siekė daugiau nei 90 kilometrų per valandą. Sekėsi gerai, tik pradžioje, iškart po starto, paklydau. Todėl mane aplenkė daug kitų sportininkų.
Toliau važiavome per kopas, dulkių nebuvo, tai greit visus „susirinkau“ ir aplenkiau. Važiavau su savo klasės pagrindiniais konkurentais – pirmos ir trečios vietos sportininkais. Visą dieną taip ir tampėmės – tai atitrūksti, tai vėl pasiveja“, – apžvelgė lenktynininkas.
„Original by Motul“ klasės bendroje įskaitoje lietuvis po antrojo greičio ruožo rikiuojasi antras. Nuo lyderio Emanuelio Gyeneso atsilieka 3 min. 43 sek.
5. Antano Juknevičiaus ekipažo gedimai
Antrasis Dakaro ruožas patampė nervus ir Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažui.
„Taip, lenkti buvo sunku, bet sugebėjome daug vietų susigrąžinti, bet dulkėse nukirtome ratą. O lenkimas akloje zonoje Dakare – visiška loterija. 10 kartų viskas pasiseka, bet tas 1 kartas gali būti lemtingas, o tada jau tenka šokti iš automobilio ir kibti į darbus, bet čia tik smulkmenos. Prieš pat paskutinį kelio tašką mums sustreikavo kuro siurbliai ir pradėjusi „čiaudėti“ mašina užgeso.
Nei vienas neveikė, įsijungėm atsarginį, bet situacijos tai negerino ir buvome visiškoje neviltyje, bet po to dar kartą sujungėm abu siurblius ir pradėjom važiuoti. Tai nutiko likus 160 kilometrų iki finišo. Atvažiavom į finišą su „čiaudančia“, trūkčiojančia mašina. Abu siurblius sujungę turim apie 3 barus spaudimo, bet mūsų šaunūs mechanikai viską sutvarkys ir išsiaiškins, kur buvo problema. Esame laimingi būdami finiše“, – optimizmo neprarandantis pridūrė lenktynininkas Antanas Juknevičius.