Autonomiškai vairuojamas „Audi RS 7 sėkmingai“ įveikė ne vieną ratą ir „Sonoma Raceway“ (JAV) trasoje, kuri laikoma viena sudėtingiausių tokio tipo arenų. Negana to Audi pademonstravo daugybę masinei gamybai visiškai paruoštų technologijų, kurios bus įdiegtos į naujausios kartos aukščiausios klasės limuziną „Audi A8“.
4050 m ilgio „Sonoma Raceway“ žiedą „Audi RS 7“ įveikė per 2 min. 01,01 sek. Tai daug geresnis laikas, nei bet kokio tikro lenktynininko. Komentuodamas šioje trasoje atlikto bandymo rezultatus „Audi“ inžinierius Tomas Miuleris džiaugėsi, kad autonominio vairavimo robotas buvo greitesnis už tikrą lenktynininką ir konstatavo beprecedentinį vairavimo tikslumą.
Sonomos žiede važinėjo patobulintas „Audi RS 7“ prototipas, pavadintas „Robiu”. Jis net 460 kg lengvesnis už pernai Hockenheimo trasoje pasižymėjusį prototipą „Bobį”.
„Audi“ autonominio vairavimo galimybės išbandomos ne vien lenktynių trasose. Metų pradžioje įvyko neįprasta ekspedicija – žurnalistų komanda su koncepciniu automobiliu „Audi A7 Sportback“, pavadintu „Džekas”, be vairuotojo įveikė maždaug 550 mylių (apie 900 km) kelią nuo Silicio slėnio iki Las Vegaso (JAV), važiuojant viešojo susisiekimo keliais ir sėkmingai atvyko į Las Vegase tuo metu vykusią pasaulinę buitinės ir pramogų elektronikos parodą CES.
Tame automobilyje buvo sumontuota visa šiuo metu pažangiausia vairavimą lengvinanti serijinės gamybos įranga, savo bendru veikimu labai primenanti važiavimą nevairuojant. Elektronika įgalino autonomiškai persirikiuoti, lenkti bei pagal poreikį įsibėgėti ir stabdyti.
Prieš persirikiuojant, automobilio greitis būdavo nuolat priderinamas prie šalia važiuojančių kitų transporto priemonių greičio. Vairuotojui tekdavo perimti valdymą į savo rankas tik susidūrus su autonominio vairavimo galimybes pranokstančiomis eismo sąlygomis, pvz., įvažiuojant iš greitkelio į miestą ir pan.
Šiek tiek vėliau, Šanchajuje įvykusios CES Asia elektronikos parodos metu, žurnalistai turėjo galimybę pasivažinėti tuo pačiu „Džeku” ir Šanchajaus gatvėmis. Eksperimentas taip pat pavyko, rimtų nesklandumų ir avarinių situacijų nebuvo. Ši kelionė atskleidė „Audi“ autonominio vairavimo sistemų tinkamumą važinėti net ir pakankamai chaotiško eismo Azijos didmiesčio gatvėmis, t.y., parodė puikų automatikos gebėjimą orientuotis nuolat besikeičiančiose eismo sąlygose bei idealius gebėjimus įsilieti į didelius eismo srautus.
Šiuo metu „Audi“ autonominio vairavimo priemonių kompleksas labiau primena tarpusavyje sąveikaujančių daugybės serijinės ir jau beveik serijinės gamybos vairavimo pagalbininkų visumą, nei vieningą sistemą su centralizuotais valdymo blokais. Dabar intensyviai vyksta šių sistemų integravimas ir minėtų valdymo blokų kūrimas.
Tikimasi, kad „Audi“ inžinierių viziją atitinkanti autonominio vairavimo funkcija bus įdiegta jau kitos kartos aukščiausios klasės limuzine „Audi A8“. Žinoma, šis robotas neleis vairuotojui persėsti ant galinės sėdynės, tačiau atliks daugybę vairavimo veiksmų, iki minimumo mažins vairuojant patiriamą stresą, neleis „pražiopsoti” pavojingų situacijų, netgi teiks vairuotojui tam tikrą laisvalaikį.
Pavyzdžiui, šiuo metu vairuojant negalima valgyti, kalbėti telefonu ir rašyti SMS, naudotis kosmetika, raustis rankinėje ir pan. Panašu, kad netolimoje ateityje tokie smulkūs veiksmai bus išbraukti iš vairuotojo „nuodėmių” sąrašo.
Automobilis automatiškai parkuosis ir išvažiuos iš stovėjimo vietos, sugebės be vairuotojo įsikišimo riedėti iki 60 km/val. greičiu judančiame eismo sraute, nesuklysdamas stabtelės prie šviesoforo, navigacinėje sistemoje nurodytoje sankryžoje pasuks į reikiamą pusę ir panašiai.