Ar Lietuvoje sumažės Dakaro ralio populiarumas, pasitraukus Benediktui Vanagui?

Dakaro ralyje nuo 1995 m. yra dalyvavę daugiau nei 10 Lietuvos sportininkų, jei skaičiuosime ir šturmanus: nuo Romualdo Beresnevičiaus, Ginto Petraus (šiuo metu važiuoja „Africa Eco Race“) ir Aurelijaus Petraičio iki šių dienų herojų: Antano Juknevičiaus, turinčio didžiausią tokių varžybų patirtį, Benedikto Vanago, Vaidoto Žalos, Sauliaus Jurgelėno.

Tačiau dar niekad Dakaro lenktynės Lietuvoje nebuvo tokios populiarios, kaip dabar. Šiomis varžybomis domisi daugiau nei 70 proc. Lietuvos gyventojų. Ir kiekvienas turi savo favoritą. Tiesa, vieni įvardija, kad palaiko Antaną, Benediktą ar Vaidotą, o kiti „serga už Lietuvą“.

TAIP PAT SKAITYKITE: Rekordinis pasirodymas: Antanas Juknevičius 2017-ųjų Dakare – 21-as

Susidomėjimas „dykumų lenktynėmis“ labai padidėjo, kai 2013 m., tegul ir su nuotykiais ir daugybe kūlvirsčių, Dakare startavę Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas (dabartinis V.Žalos šturmanas) rimtai kėsinosi įšokti į dvidešimtuką. Pirmuosiuose etapuose jiems tai pavyko, bet paskui, kaip sako Benediktas Vanagas, jis padarė porą „cirkų“ (žiūrėkite 45 pokalbio 15min studijoje minutę).

VIDEO: Benediktas Vanagas and Saulius Jurgelėnas on the edge at DAKAR 2013 HD

Vienas iš jų – ekipažo avarija ant stataus skardžio – gal net pavojingesnė, nei šiemet patyrė vienas Dakaro favoritų Carlosas Sainzas.

Nepaisant „kūlvirsčių“ ar „arklių“, susidomėjimas Dakaru Lietuvoje augo. O gal būtent dėl to ir augo, nes daugėjo dramos?

Juo labiau, kad B.Vanagas su A.Rudnickiu 2015 m. pasiekė tik dabar Antano su Dariumi pagerintą rezultatą – 24-tą vietą bendroje įskaitoje. Turint omeny palyginti kuklius (gretinant su gamyklinėm komandom) lietuvių biudžetus, toks pasirodymas atgaivino lietuvių nacionalinį pasididžiavimą, kad esame nepėsti ir ten, kur varžosi geriausi pasaulio lenktynininkai.

Daugiabriaunis deimantas ir anekdotas apie paveldėtą milijoną

Grįžęs iš trumpiausio savo Dakaro, 15min studijoje lankėsi Benediktas Vanagas ir gana atvirai kalbėjo ne tik apie lūžusią sankabą.

Benas, kuris preliminariai traukiasi iš Dakaro ir bandys jėgas Pasaulio ralio maratonų taurėje, pasidalijo savo teorija, kaip jam pavyko išpopuliarinti Dakarą Lietuvoje. Juk suprantama intriga ir adrenalinas, kai, tarkime, krepšininkai kovoja dėl medalių. O čia emocijų audrą kelia „tik“ pastangos patekti į TOP 20 didžiausiame autosporto pragare.

Akivaizdu, kad, populiarinant Dakaro lenktynes Lietuvoje, Benedikto „piariniai“ sugebėjimai ir „Vyčio atgaivinimo idėja“ buvo puikiai suveikęs katalizatorius.

„Lenktynininku-vadybininku-viešųjų ryšių specialistu“ dažnai vadinamas Benediktas paklaustas apie tai, kaip Dakarą Lietuvoje pavertė populiariu prekiniu ženklu, atsakė anekdotu (žiūrėkite filmuotą pokalbį nuo 27 minutės).

VIDEO: B.Vanagas: „Kai sekasi, visuomenė aukština, o kai nesiseka – žemina“

Dakaro populiarumo formulę Lietuvoje Benediktas Vanagas lygino su brangakmenio briaunomis.

„Pagrindinė sėkmės priežastis, kad apie Dakarą mes pasakojame ne kaip apie sportą. Juk iš viso skaitytojų srauto sportu iš tikrųjų domisi apie 10 proc. Automobilių sportu – apie 1-2 proc. Tokiu atveju, kalbėdami vien apie automobilių sportą, tik tiek žmonių ir sudomintume. O lenktynininkai dažnai nori pasakoti tik savo sportines istorijas. Palyginkime Dakarą su brangakmeniu, turinčiu daug briaunų.

Viena briauna yra sportas, kita – nuostabi gamta (dar 50 proc. skaitytojų), kažkam patinka stiprūs vyrai, asmenybės (dar 30 proc.), moteriškai auditorijai patinka gražūs vyrai – taip mes surenkame visą žiūrovų puokštę. Todėl 98 proc. Lietuvos gyventojų žino Dakarą, o 70 proc. juo domisi“, – samprotavo Benediktas Vanagas.

Tuomet iškyla klausimas: ar, pasitraukus vienam iš Dakaro „propagandininkų“, susidomėjimas Dakaru Lietuvoje sumažės?

Savo nuomonę išsakykite apklausoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų