Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar trečioji „Ferrari“ pergalė iš eilės reiškia reabilitaciją?

Visa „Ferrari“ komanda džiūgauja, „tifoziai“ – ekstazėje, Sebastianas Vettelis – reabilituotas. Tačiau vienas italų ekipos narys po finišo tikrai jaučia kartėlį.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Prisiminkime 2017-ųjų gegužės pabaigą, Monaką – fantastišką „pole“ poziciją šeštadienį iškovojęs tuometinis „Ferrari“ pilotas Kimi Raikkonenas pirmauja lenktynėse, tačiau komanda pritaiko kiek netradicinę taktiką ir… lenktynes laimi jo kolega Sebastianas Vettelis, o Kimi tenkinasi antra vieta.

Jums tai nieko neprimena? Man – taip, mat šiandieninė Sebastiano Vettelio pergalė Singapūre buvo vos ne 1:1, kaip toji, 2017-ųjų pergalė Monake –pilotas, reguliavęs lenktynių tempą trasoje, kur lenkti pernelyg sunku, buvo „pastumtas“ į šoną t. y. į antrą poziciją. Anąkart tai buvo Kimi, šįkart – Charles Leclercas.

„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./Varžybų akimirka
„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./Varžybų akimirka

Kaip tai įvyko?

„Ferrari“ vadovas Mattia Binotto paaiškino, jog ankstesnio Sebastiano sustojimo priežastimi buvo idėja išleisti jį prieš Lewisą Hamiltoną („Mercedes“) ir pelnyti „dublį“ komandai, tačiau gavosi taip, jog iš boksų išvažiavęs Sebastianas „įvežė“ žaibišką ratą ir atsidūrė prieš komandos draugą C.Leclercą – būtent taip jie ir kirto finišo liniją.

Suprantama, jog Charles buvo labai nepatenkintas, kadangi iki sustojimo jis neskubino įvykių ir laikėsi konservatyvaus tempo, manydamas, kad jo pirmojo vieta yra saugi. Deja…

Taipogi suprantama, kad komanda tokiu būdu, kad ir nevisai norėdama, reabilitavo S.Vettelį – pastarasis susigrąžino pasitikėjimą savimi, važiavo be klaidų, pelnė pergalę.

Ką gi, Charles yra subrendęs, jis su šia situacija susidoros tinkamai. Vienok, ši diena kiek apkartino santykius tarp Leclerco ir komandos. Tikėkimės M.Binotto daugiau tokių „prieskonių“ valdant ekipos pilotus nenaudos.

Pradžiugino

Charles Leclercas („Ferrari“) ir jo šeštadienio kvalifikacijoje iškovota „pole“ pozicija. Tai buvo fantastiškas ratas – drąsus, rizikingas, „all in“ pasirodymas, leidęs monakiečiui iškovoti pirmą starto poziciją jau trečią kartą iš eilės! Apmaudu, kad nepavyko (o gal – nebuvo leista?) jos konvertuoti į pergalę…

Netikėtai gerai pasirodę Singapūre „Ferrari“ – niekas nesitikėjo tokios jų formos. Net patys italai manė, kad šį savaitgalį liks už „Mercedes“ ir „Red Bull“, bet atvežti bolido atnaujinimai – naujas dugnas, difuzorius, galinis sparnas ir labiausiai matomas pakeitimas – priekinio sparno centrinė dalis, nukreipianti oro srautą dugnu, difuzoriaus link – panašu, pasiteisino su kaupu.

Įdomu ar ir kitą savaitgalį Rusijoje italų komanda demonstruos tokią pat formą.

Nuvylė

Valtteri Bottas („Mercedes“) galutinai įsijautė į „Barrichello rolę“. Suomis yra kone vienintelis, teoriškai turintis šansų pakovoti su L.Hamiltonu dėl titulo, bet lenktynių metu, komandos paprašomas sulėtėti, ramiausiai paklūsta ir leidžia Lewisui grįžti į trasą prieš jį, nors tam nėra jokių logiškų paaiškinimų.

Daniilas Kvjatas („Toro Rosso“) vėl visiems priminė, kodėl jo pravardė yra „Torpeda“ – ruso lenkimo bandymas prieš Kimi Raikkoneną („Alfa Romeo“) buvo tiesiog absurdiškas – atskriejęs iš taip toli pilotas niekaip nesugebėtų įsukti į posūkį, jei ne jo stabdžiais tapęs Kimio bolidas. Maža to, po lenktynių Kvjatas suvertė visą kaltę suomiui. Gerai, kad bent jau teisėjų pasitarime jis pripažino, kad tai buvo lenktyninis incidentas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Varžybų akimirka
AFP/„Scanpix“ nuotr./Varžybų akimirka

Romainas Grosjeanas („Haas“) padarė dar vieną visiškai nereikalingą klaidą, kuomet liko posūkio išorėje, lenkimą prieš ji atlikusio George Russelo („Williams“) atžvilgiu. Netelpant tarp varžovo ir trasos barjero, prancūzas kabino brito „Williams“ ir pasiuntė jį į sieną. Apmaudus ir nereikalingas epizodas, kurio galima buvo lengvai išvengti.

„Mercedes“ strategai šiandien „perstrategavo“ patys save. Pastatyti visas kortas ant ankstyvos saugos automobilio (SC) fazės? Čia toks buvo planas? O toliau, išvydus, jog tai neišdega, klimpti giliau ir giliau, tikintis, jog varžovų padangos neatlaikys visos distancijos? Labai rizikinga, ypač trasoje, kur kasmet bent kartą pasirodo SC. Kaip tik tai ir atsitiko. Tris kartus!

Finale – garantuota antroji L.Hamiltono vieta virto finišu už apdovanojimų pakylos ribų – 4 pozicijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?