„Šio renginio tikslas – parodyti Europai ir europiečiams, jog lietuviai gali ir moka suktis automobilių sporte, tad kartu su „drifto“ varžybomis, kuriose 8 tautiečiai susirems su 8 užsienio svečiais, taip pat nusprendėme sukurti ir nedidelę ekspoziciją, kurioje pamatysite viską, kuo Lietuva gali didžiuotis“, – pasakoja vienas iš renginio organizatorių Antanas Kyguolis.
Savo kūrinius pademonstruoti tokioje erdvėje norėtų tikrai daugelis, tačiau atrinkti buvo tik tie eksponatai, kurie savo gyvenimą pasaulyje startavo kaip vamzdžių krūva ar tiesiog plikas automobilio kėbulas, taip pat buvo skirtas didelis dėmesys įvairovės išlaikymui, tad „Žalgirio“ arenos koridoriuose bus galima rasti tiek Dakaro maratonui pritaikytos technikos, tiek žiedinių lenktynių bolidų, tiek ir formulę.
Pastarąją pristatantys „Vilniaus dizaino ir technologijų kolegijos“ vaikinai ir lektorius Mindaugas Melaika džiaugiasi, jog jų vykdomas projektas „Formula Student“ sulaukia tiek studentų, tiek visuomenės susidomėjimo. Kolegijos garaže gimstantis projektas leidžia jauniems inžinieriams savo teorijos žinias pritaikyti praktikoje tiek kuriant, tiek ir išbandant savo „Formulę“.
Šalia šio eksponato savo vietą ras ir Jonavos autoklubas „Žaibelis“, kuris pristatys jau trečią savo rankomis pagaminto bagio modelį. Nors šios transporto priemonės paskirtis apsiriboja laisvalaikio praleidimu ir į profesionalų sportą netaiko, tačiau tai nesumenkina šio prototipo sudėtingumo – gimęs komandos vadovo Edvino vaizduotėje, bagis ne tik įgavo formas, bet ir sulaukė keleto tobulesnių brolių, kuriuos ir bus galima išvysti balandžio 12-ąją. Pats kūrėjas džiaugiasi, jog jo sukurti bagiai tampa gera priemone automobilio valdymo paslapčių mokinti jaunus sportininkus.
Ralio mėgėjai taip pat sutiks jiems pažįstamų eksponatų – vienas iš jų, Lietuvoje gimusi legendinė „Audi S1“. Ralio B grupės legenda laikomas automobilis vis dar įkvepia šių dienų ralio fanus. Kauniečių rankomis pagaminta tiksli automobilio kopija leis nusikelti į auksinį šio sporto amžių.
Vienas įspūdingiausių eksponatų į parodą atkeliaus iš kitos ekspozicijos – tai Antano Juknevičiaus, vieno iš dviejų lietuvių, startavusių šių metų Dakaro maratone, rankomis sukurtas prototipas – „Mebar“. Kažkada savo dienas „Toyota Hilux“ vardu pradėjęs automobilis šiuo metu tarnauja kilnesniam tikslui – garsina Lietuvos vardą sunkiausiose pasaulio lenktynėse. Pakalbintas dėl galimybių šį bekelės spartuolį išvysti po „Žalgirio“ arenos stogu, Antanas mielai sutiko, tačiau tuo pačiu turėjo nuvilti – dėl jau prasidėjusio pasiruošimo kitam sezonui automobilio pavarų dėžė iškeliavusi į Skandinaviją, kur yra perrenkama, tad savo jėgomis judančio šio monstro nepamatysime.