Jeigu pavasarį „Open Pro“ klasėje dalyvavo visi lietuviai, išskyrus vieną estą Andero Lusbo, tai trečiajame etape šioje klasėje į finalus pateko tik du mūsų šalies atstovai – Arūnas Gelažninkas ir Nerimantas Jucius. Dar etape Rygoje prie varžybų prisijungė Latvijos pajėgiausi motokrosininkai Matisas Karro, Davis Ivanovas bei Estijos sportininkas Priitas Ratsepas. Augustas Justas, dalyvavęs visuose šios taurės etapuose dar nuo pernai metų, taip pat visada finišuodavo tarp lyderių.
Ateities karta
Šį kartą tarp mažiausiųjų, 4–9 metų vaikų klasės, valdančių 50 kub. cm varikliukus, dalyvavo vien berniukai, nors Rygoje buvo galima pamatyti ir dvi mergaites – Patriciją Berziną bei Eveliną Galeją. Ši klasė varžyboms suteikė ypatingo žavesio – maži motocikliukai, rausvaskruosčiai susišiaušę berniukai išrieda į areną smagiai praleisti laiko.
Žvelgiant į juos užkulisiuose, nematyti jaudulio ar įtampos, kuri yra akivaizdi „vyresnėlių“ klasėse. Čia mažyliais rūpinasi tėvai, o berniukai, šauniai pasivažinėję ir iškovoję prizines vietas, sunkiai pakelia kone už juos didesnius gautus prizus. Geriausiu tapo publikos numylėtinis Ugnius Liulys, 2 vieta atiteko Mariui Adomaičiui, 3-iąją iškovojo latvis Ričardas Alinas Galcinis.
Be jokios abejonės, tai – auganti karta, kuri, jeigu norės ir to sieks, bus ateities čempionais.
Sunkesnė, bet įveikiama trasa
MX2 klasėje situacija panaši kaip ir „Open Pro“. Ir Rygoje, ir paskutiniame etape Kaune varžėsi tik keli lietuvaičiai. Jeigu Rygoje kvalifikacinį barjerą praėjo tik Domantas Jazdauskas, tai trečiajame etape jį praėjo jau ir Mindaugas Paškevičius.
Pirmajame etape pavasarį dalyvavusi vienintelė mergina Gabrielė Savčenkaitė jėgas bandė ir šiemet, tačiau į finalus nepateko. Bet, kaip teigia ji pati, „sekėsi tikrai šauniai. Jaučiu, kad patobulėjau, smagu buvo imti bangas. Net tai, jog į finalus nepatekau, bet tik į pusfinalį – jaučiausi puikiai. Nekritau nė sykio, nuo 10 vietos atsilikau pusantros sekundės. Tad jaučiuosi nerealiai – tarp tokio kiekio ir tokių stiprių varžovų, tai buvo wow!“
Domantas Jazdauskas važiavo stabiliai ir abiejuose važiavimuose išsilaikė 4 ir 5 pozicijose. Tačiau to neužteko, kad išeitų į finalą, kur 8 sportininkai stoja vienas priešais kitą: 4 iš „Open Pro“ ir 4 iš „MX2” klasių.
Tad MX2 klasėje triumfavo latvis Thomasas Sileika, besilaikantis tradicijos prieš pat startą garsiai surėkti šalme, 2 vietą iškovojo prancūzas Adrienas Lopez, 3 vietą išplėšė latvis Karlis Sabulis, persižegnodavęs prieš kiekvieną važiavimą. Lietuviai Domantas Jazdauskas užėmė 5 vietą, Mindaugas Paškevičius – 8, Artūras Daračius – 9.
Karaliavo latviai
„Open Pro“ nepriekaištingą važiavimą parodė visada lyderiavęs Matisas Karro – Latvijos daugkartinis motokroso čempionas bei „Motocross of Nations“ rinktinės narys. Tačiau jam į nugarą alsavo ir nuolatiniai bei didžiausi jo konkurentai: taip pat „MXon“ narys bei ne kartą tapęs Latvijos čempionu Davis Ivanovas bei estas Priitas Ratsepas, kuris kartu su kitais rinktinės nariais šiais metais „MXon“ iškovojo aukščiausią kada nors pasiektą Baltijos šalių komandų – 4-ą vietą. Visai čia pat dėl vietos po saule kovojo ir praeitų metų „Arenacross“ nugalėtojas, Europos, Latvijos ir Olandijos motokroso čempionas latvis Augustas Justas.
Šioje klasėje pirmą vietą iškovojo M.Karro. Šis motokrosininkas, itin besimėgaujantis publikos dėmesiu, po finalo į tribūnas sviedė savo akinius ir kelis kartus stojo ant tramplinų pomojuoti sirgaliams. Antras liko Davis Ivanovas, trečias – Augustas Justas. Lietuviai Arūnas Gelažninkas užėmė 6, Nerimantas Jucius – 10 vietas.
Superfinale susirungė Matisas Karro bei Augustas Justas. Tiesa, vyrai startavo visai vienas šalia kito, nes kitos provėžos starte jau buvo per daug išraustos. Tas kelias minutes, per kurias paaiškėjo nugalėtojas, sąlygas visada diktavo Matisas.
Nusivylimas ir sėkmė
Arūnas Gelažninkas, dar Rygoje pasitempęs kirkšnį, per rytines treniruotes tą padarė dar kartą, tačiau tai jam nesutrukdė pirmajame važiavime išlikti 4 pozicijoje. O joje reikia būti, kad praeitum į finalą. Tačiau antrajame važiavime lenktynininkas krito nuo motociklo ir liko 6 vietoje.
A.Gelažninkas jaučiasi nusivylęs: „Nepavyko viskas, kaip turėjo ir kaip galėjo būti. Nors trasai priekaištų neturiu, bet ir lyginti jos su Ryga būtų neįmanoma. Ten ir čia sportininkai buvo tie patys, bet pati trasa Rygoje buvo daug labiau sudėtingesnė techniškai. Tačiau šita – įdomesnė tiek žiūrovams, tiek sportininkams.“
„Na, o varžovai buvo stiprūs: du Latvijos rinktinės nariai ir tai daug ką pasako. Jie daug dirba ir yra aukšto lygio. Konkuruoti su jais galima, bet šį kartą pritrūko geros savijautos ir šiek tiek sėkmės, – teigia motokrosininkas.
Paklaustas apie tolimesnius planus, Arūnas atsidūsta: „dabar – ilsėtis, nes buvo labai ilgas sezonas. Kitais metais žinau, kad važiuosiu enduro, o dėl kitų varžybų – kol kas neturiu atsakymo.“
Atsakomybės jausmas
Šiame etape dalyvavęs prancūzas Adrienas Lopez pirmą kartą lenktyniavo Lietuvoje. Įdomus faktas yra tai, kad jis į kiekvienas varžybas atvyksta be motociklo, o atsiveža tik pakabą. Kaune vykusiame etape motociklą jam tiekė oficialus KTM atstovas „Motoshop“.
Serviso vadovas Remigijus Maselskis, atsakingas už sklandų motociklo darbą, po varžybų sakė: „Jaučiausi, tarsi pats būčiau važiavęs varžybose. Tiek įtampos! Per šiandien – kokie du metai išbraukti iš mano gyvenimo“, – šysosi Remigijus. Baigęs važiavimus A.Lopez į trasą šalia startų atsinešė kėdutę ir prisėdo atsipūsti.
Pasak tarptautinės kategorijos, vyriausiosios varžybų teisėjos Editos Aleksiejūtės, prieš startą ji apžiūri, ar visi sportininkai dėvi šalmus, pirštines, akinius. Kaklo apsaugos nėra privalomos, tad daugelis sportininkų jų atsisako. Paklausta, koks jausmas, kai visa atsakomybė gula ant jos pečių, moteris pripažįsta, kad jos teisėjavimo karjeros pradžioje „būdavo visokių niuansų: tardavausi, diskutuodavome. Bet po truputį likau viena. Dabar esu griežta, bet teisinga“ – šypsosi Edita.
Iššūkis lietuviams sportininkams
LMSF prezidento Virginijaus Visockio teigimu, „pavasarį labai daug sportininkų buvo susiplanavę sezoną, tad dalyvių sudėtis buvo nelabai stipri. Tada ir trasą paruošėme lengvesnę. Kaip matome, šiandien mūsų lietuviams sportininkams buvo didelis iššūkis kovoti su latvių stipriais motokrosininkais. Bet tokiu būdu uždavėme labai gerą toną siekti aukštesnio rezultato.
Kaip „Arenacross“ vystysis toliau, viskas priklausys nuo sportininkų ir žiūrovų. Mes, organizatoriai, vienareikšmiškai planuojame nenuleisti rankų: kitais metais rengsime du etapus – Rygoje ir Kaune.“ Paklaustas, ar pasiekė išsikeltus tikslus, V.Visockis teigia, kad jų vis dar siekia: „Tai tarsi generatorius, energija, kai vis sieki ir pamatai, kad tunelio gale atsiveria dar didesnė erdvė, kurioje gali atsiskleisti.“
Įsimenamo renginio sudedamosios dalys
Šios varžybos – tai kokybiškas renginys, kuriame keturios veiksmo valandos prabėgo nepastebimai. Pirotechnikos elementai, publiką apšildantys „G&G Sindikatas“ bei „Freestyle“ meistrai sukūrė puikią, tinkamą, energijos pliūpsnio atmosferą. Beje, pats didžiausias tramplinas buvo supiltas būtent toks, nes to reikalaujama „Freestyle“ akrobatinių triukų pasirodymų taisyklėse.
Čia įspūdingus šuolius ir triukus ore demonstravo motoakrobatikos profesionalai švedai Fredrikas Berggrenas bei Thomas Johanssonas bei vienintelis atstovas iš Baltijos šalių, profesionaliai užsiimantis šiuo sportu – latvis Martinas Aleksandrovičius, pseudonimu Alex801. Šis sportininkas puikiai išmano ne tik FMX, bet ir motokrosą – jis yra tapęs 5 kartus Latvijos motokroso čempionu.
Apibendrinant renginį, galima drąsiai teigti, kad jis sparčiai kyla į labai auštą lygį. Tikėtina, kad kitais metais vėl pamatysime Arminą Jasikonį bei Arną Milevičių, dalyvaus Nerijus Rukštela, Vytautas Bučas, Dovydas Karka bei Estijos motokroso lyderiai. Tuomet tai bus dar įdomesnis reginys, kuriame kausis Baltijos šalių geriausieji ir neįprastoje, tik 310 m ilgio, kompatiškoje trasoje parodys viską, ką gali. Kova turėtų būti jeigu ne lygiavertė, tai bent tikrai įspūdinga.