Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Arūnas Gelažninkas jau ruošiasi naujiems startams: išvyks į Dubajų

Ir tai ne tik apie pasiruošimą kitam Dakaro raliui, o ir apie varžybas, kurių tvarkaraštis visus metus – itin įtemptas. „Original by Motul“ klasės Dakare nugalėtojas lenktynininkas Arūnas Gelažninkas po pergalės iškart pradėjo ruoštis kitoms varžyboms, kurios prasidės po mažiau nei savaitės „Baja“ ralio etape Dubajuje, rašoma pranešime spaudai.
Arūnas Gelažninkas
Arūnas Gelažninkas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Baja varžybos truks tris dienas, ralio trasą sudarys 426 km. Dalyviai varžysis dykumoje, naudojant tokią pat navigacinę įrangą, su kuria važiuojama Dakaro ralyje. Prieš varžybų startą #ZigmasDakarteam laukia intensyvi treniruočių sesija. Pasaulio „Baja“ ralio taurės startas - vasario 18 dieną.

Vis dėlto, labiau nei pergalėmis, Arūnas Gelažninkas didžiuojasi tuo, kad tapo pavyzdžiu kitiems motociklininkams, nes paskui jį į Dubajų treniruotis važiuoja #Agdakarschool mokiniai iš Lietuvos. Jie turės progą raižyti kopas kartu su Dakaro ralio dalyviais. Vienas iš talentingiausių Arūno mokinių Modestas Siliūnas dar ir startuos „Baja“ ralyje. Įdomu, kad Modestas savo profesionalo kelią pradėjo prieš kelerius metus į Dakarą atvykęs kaip šio ralio gerbėjas.

Motociklininkas vienas, o rezultatai geriausi

Motociklininkai, lyginant su automobilių vairuotojais ir šturmanais, išsiskiria tuo, kad fizinės formos palaikymas visus metus yra vienas pagrindinių uždavinių, norint pakelti krūvį, tenkantį kūnui varžybų metu. Arūnas Gelažninkas sveikai maitinasi, sportuoja pagal trenerių parengtas programas net ir atostogų metu šiltuose kraštuose, o grįžęs po fiziškai sunkių varžybų, atsigauna vėl sporto salėje. Tad pergalė šių metų Dakare motociklininko visiškai nenustebino.

„Kam ruošiesi, tą ir gauni – čia sėkmės reikia, bet neužtenka. Jei nori nugalėti, Dakaras turi trukti visus metus“, – sako sportininkas.

Vos per kelerius dalyvavimo metus Dakare A.Gelažninko pavardė tapo plačiai žinoma ne tik Lietuvoje, o ir pasaulyje. Tai padaryti padėjo aukščiausi pasiekimai. Pirmaisiais metais Dakaro ralyje iškovojęs 24-ąją vietą bendroje įskaitoje ir 4-ąją naujokų įskaitoje, jis pasiekė Lietuvos rekordą, o 2021 metais nugalėjo vadinamoje vienišių klasėje ir dar kartą pagerino rekordą trimis pozicijomis. Vos pasibaigus Dakarui, žurnalistų paklaustas koks jausmas laimėti, Arūnas atsakė, kad pergalė yra istorinė ir maloni, todėl džiaugiasi galimybe iškelti Lietuvos trispalvę pirmą kartą ant Dakaro ralio podiumo.

Be Dakaro, lietuvis yra „Toureg Rally“ nugalėtojas, „Balkan offroad rally“ nugalėtojas, 21 kartą Lietuvos čempionas Motokroso, Enduro ir Cross Country disciplinose, daugkartinis Baltijos šalių čempionas, Europos jaunimo čempionato 3 vietos nugalėtojas, Pasaulio MX1, MX3 čempionatų dalyvis.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Arūnas Gelažninkas gavo „Beduino“ statulėlę
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Arūnas Gelažninkas gavo „Beduino“ statulėlę

Tad sportininkui, kuris aukščiausio lygio profesionalu yra jau 26 metus, pergalės neprilygsta išsilaipinimui Mėnulyje, nes rezultatas šioje sporto šakoje ateina dirbant.

Sportify duomenimis, šių metų Dakare startavo 101 motociklas, finišavo 63. Tuo metu automobilių kategorijoje iš 64 startavusių, finišavo net 48 ekipažai. Tai tik įrodo, kad motociklų disciplina yra sudėtingiausia ir net pavojingiausia gyvybei, lyginant su kitomis. Kelioliką metų Dakare dalyvaujantis lietuvis Benediktas Vanagas ralį baigė 12 vietoje, o Dakaro legenda Antanas Juknevičius – 23. Keturračių kategorijoje pirmasis istorijoje važiavęs lietuvis Laisvydas Kancius atvažiavo 7 iš 11 finišavusių (išsamius Sportify Dakaro rezultatus galite rasti po tekstu).

Su trispalve rankose ant aukščiausios podiumo pakilos lipo Arūnas Gelažninkas. Rodydamas kantrybės ir pagalbos kitiems pavyzdį (ralio metu padėjo keliems avarijas patyrusiems konkurentams), jis į finišą atvažiavo be baudų. Jų gavo net bendros Dakaro klasės nugalėtojas Kevinas Benavidesas.

Geriems rezultatams reikia daugiau pinigų

Net aukščiausio lygio sportininkai vis tiek turi muštis į krūtinę, kad gautų paramą iš valstybės. Tai tik apsunkina jaunųjų sportininkų kelią į vieną populiariausių sportų pasaulyje. Jei motociklininkas neturi pakankamai privačių remėjų, talento ir didelio darbo kombinacijos neužtenka, norint varžytis su Europos ir pasaulio geriausiais.

Būtent 2020-2021 metų lenktynininko technika buvo finansuojama Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Tačiau tai yra ilgas kelias ir kiekvienas sportininkas privalo aiškiai įrodyti, jog tikrai buvo vertas paramos.

Žinoma palaikymas, net jei jis ir neblizga auksu, sportininkui reikalingas kaip deguonis. Arūną Gelažninką simboliškai palaiko ir Kauno rajono savivaldybė, nes jis sportininko kelią pradėjo Neveronyse, kur iki šiol lankosi ir šviečia vietos jaunimą apie sporto svarbą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos