Kaip pasakoja projekto „Neste Dream 2 Drive” iniciatorius Tauras Tunyla, šis čempionatas yra unikalus įvykis Lietuvoje, todėl jam reikėjo atitinkamo automobilio.
Automobiliai su rotoriniais varikliais itin reti svečiai Lietuvos automobilių sporte
„Automobiliai su rotoriniais varikliais itin reti svečiai Lietuvos automobilių sporte. Tačiau man pačiam nuo paauglystės „Mazda RX-8” buvo labai patrauklus automobilis, o jo aukštasūkis rotorius skamba kaip koks uždraustas vaisius. Taip jau atsitiko, kad likimas suvedė su Tomu Vičkačka iš „Morev“ dirbtuvių. Jis nuo savo paauglystės dirbo ties asmeniniu RX-8 modeliu, o dabar paruošė šį automobilį mūsų komandai“, - pasakoja lenktynininkas.
Pasak jo, žemas svorio centras, puikiai subalansuota važiuoklė, aukštus sūkius išvystantis variklis ir galiniai varomi ratai puikiai tinka tiek pradedančiajam, tiek meistriškumo siekiančiam sportininkui. Šiuo metu Lietuvos virtualių žiedinių lenktynių „Neste Dream 2 Drive“ čempionato atrankoje dalyviai važiuoja su lygiai tokiu pačiu ir taip pat sureguliuotu automobiliu, bet virtualioje aplinkoje. Iki gegužės 12 d. jie ne tik bando įrodyti, kuris pateks tarp TOP16 greičiausių Lietuvos virtualių lenktynininkų, tačiau pratinasi prie RX-8 automobilio, su kuriuo čempionato nugalėtojas važiuos antrajame „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių etape.
„Pagal galios parametrus „Mazda RX-8” nusileidžia savo klasės konkurentams „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse. Tačiau gerose rankose automobilis dėl savo valdymo savybių tiesiog skrieja ir kompensuoja mažesnę galią. Čia prasideda meistriškumo paieškos, o „Neste Dream 2 Drive” projekto esmė ir yra pagrįsta profesionalumu ir komandos darbu“, - automobilio pasirinkimą atskleidžia T. Tunyla.
Išvažiavęs iš gamyklos automobilis is mažyčio 1,3 litro rotorinio motoro išspaudžia 230 AG ir pasiekia 200 Nm sukimo momentą. Žinoma lenktynėms RX-8 buvo išlengvintas iki 1 200 kg, o silpniausius mazgus pakeitė užgrūdintoje Australijoje patobulinti komponentai. Automobilyje taip pat galima rasti ir Lietuvoje gamintų detalių. Standartinę pavarų svirtį čia pakeitė „Commune DIY“ specialiai šiam projektui pagaminta svirtis iš perdirbtų riedlenčių.
„Smagu, kad automobilis toks unikalus ir matomas. Net šalmas buvo išdailintas ranka, kad derėtų prie automobilio išorės ir komandos aprangos. Juk „Neste Dream 2 Drive” projeto tikslas – pritraukti kuo daugiau jaunų žmonių prie automobilių sporto ir profesionalaus vairavimo“ – pasakoja lenktyninkas.
„Mazda RX-8“ jau buvo išbandyta „Nemuno žiede“. T. Tunyla pripažįsta, kad buvo trūkumų, tačiau bandymai skirti tobulybės paieškoms. Jau šeštadienį bolidas išvažiuos į pirmąsiasias šio sezono „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynės.
Ši diena yra svarbi ne tik dėlto. Būtent lenktynių metu bus paskelbti 16 greičiausių Lietuvos virtualių žiedinių lenktynių „Neste Dream 2 Drive” čempionato vairuotojų. Jie keliaus į pusfinalius. Čia jie susitiks sprinto tipo lenktynėse tarpusavyje, o po keturių pusfinalių, vyksiančių virtualioje Poznanės trasoje, nugalėtojai susitiks finale. Išlaikę Lietuvos automobilių sporto federacijos paruoštą teorijos egzaminą geriausi lenktynininkai finale kovos dėl galymybės išpildyti savo svajonę - užimti vietą „Tauras Racing“ lenktynių komandoje ir skrieti su „Mazda RX-8” tikrose trasose.