Varžybos Aknystos trasoje sutraukė ne tik šiose pirmenybėse dalyvaujančius aukštaičius, bet ir lenktynininkus iš Latvijos. Tiesa, jiems teko susitaikyti su tuo, jog varžybos vyks vadovaujantis Aukštaitijos autokroso pirmenybių reglamentu. Tai reiškė, kad automobiliai į klases bus skirstomi ne pagal varančiąsias ašis, bet pagal variklio darbinį tūrį.
Aknystos trasa visus 38 dalyvius pasitiko itin vasariška oro temperatūra. Čia tvyrojo daugiau nei trisdešimties laipsnių karštis, o vienintele atgaiva tapo greta serviso zonos vingiuojantis upelis. Jo vandeniu buvo ne tik laistoma trasa, bet ir gaivinosi dalyviai.
Tiesa, net ir trasos laistymas nepadėjo sulaikyti dulkių. Smėlėta trasa labai greitai išdžiūdavo, tad dulkių išvengti vargiai pavykdavo net tiems, kurie startuodavo iš karto po laistymo.
Beje, Aknystos trasa pasižymi ir savo minkštumu, tad važiavimų metu greitai išsimušdavo didelės duobės, kurios, kaip vėliau paaiškėjo, ginklus privertė sudėti ne vieną dalyvį. Nulūžusių ratų nebeskaičiavo jau niekas, o kai kurie važiavimus baigė ant stogo.
M-1600 klasėje visą dieną niekas taip ir nesugebėjo pasipriešinti latviui Elvijui Plikšsui. „Mitsubishi Colt“ vairavęs sportininkas išnaudojo savo automobilio galimybes maksimaliai ir kiekvieną kartą išsiverždavo į priekį, taip išvengdamas didelių dulkių kamuolių. Iš paskos jo važiuojantiems sportininkams buvo kur kas sudėtingiau.
Už lyderio nugaros dėl prizinių vietų kova užvirė tarp Egidijaus Nevulio ir Artūro Stanio. Į šių sportininkų dvikovą taip pat vėlėsi ir Dainius Stapulionis su Mantu Palioniu. Tačiau finale, po kelių apsistumdymų kėbulais, antrąją vietą iškovojo Egidijus Nevulis. Artūras Stanys apgynė trečiąją poziciją.
Bene daugiausia ovacijų ir žiūrovų palaikymo šios klasės važiavimuose sulaukė „Rover“ vairavusi mergina Reda Vainauskaitė. Nors ji važiavo rikiuotės gale, tačiau atkakliai kovojo su Valdemaru Bigata. Dalyviai nevengė kontaktuoti automobilių kėbulais ir agresyviai atakuoti.
Deja, bet viename važiavime šių sportininkų dvikova baigėsi Redos Vainauskaitės diskvalifikacija, kai teisėjai nusprendė, kad mergina apsuko savo varžovo automobilį ir jai buvo parodyta juoda vėliava. Nors mergina nesutiko su tokiu teisėjų sprendimu, tačiau jis buvo galutinis. Tačiau net ir išvažiavusi iš trasos Reda Vainauskaitė sulaukė gausių plojimų ir palaikymo šūksnių.
M-2000 klasėje ant podiumo lipo išskirtinai tik lietuviai, tačiau finalinis važiavimas čia buvo itin permainingas. Dėl duobėtos trasos pasipylė gedimai ir automobiliai masiškai stojo pakraščiuose. Būtent finale nesėkmę patyrė iki tol labai sėkmingai važiavęs Vytautas Strazdauskas.
Į lyderio poziciją prasibrovęs rokiškėnas finale sulaužė savo automobilį ir buvo priverstas pasitraukti. Dėl gedimo greta jo netrukus sustojo ir Arnas Grabauskas. Sudėti ginklus buvo priverstas ir Paulius Baltrukėnas.
Šioje išlikimo kovoje geriausią strategiją pasirinko ir pirmosios vietos taurę iškovojo panevėžietis Eimantas Pavilonis. „Opel Astra“ vairavęs sportininkas nuo varžovų atitrūko gana ženkliu atstumu, tad likusią distanciją galėjo važiuoti šiek tiek pasaugodamas savo automobilį.
Antrąją vietą tarp išlikusių laimėjo biržietis Marius Varnas. Protingai važiavęs, automobilį saugojęs ir didesnių susikibimų su varžovais vengęs sportininkas iki finišo atvažiavo be karštesnio kvėpavimo į nugarą.
Trečiąją vietą iškovojo kiek rečiau ant prizininkų pakylos matomas Petras Pribušauskas. Sportininkas vairavo trečiosios serijos BMW, kuris be didesnių problemų atlaikė trasos nelygumus ir pragarišką karštį.
OPEN klasėje ne visi važiavimai susiklostė pagal varžybų grafiką. Kadangi dalyviai iš Latvijos nusprendė, kad per garsiai sureguliuota greta jų stovėjusi garso kolonėlė, jie garsą sumažino. Dėl to informacijos apie kvietimą prie starto negirdėjo serviso parke atokiau įsikūrę dalyviai.
Į antrojo važiavimo pirmo pogrupio startą atvyko vos vienas sportininkas. Dešimt minučių kitų dalyvių palaukę teisėjai daugiau sportininkų nesulaukė, tad paskelbė vienintelį dalyvį važiavimo laimėtoju. Į antrojo pogrupio važiavimą per vėlai atvyko ir Donatas Stašiūnas-Žvėris, todėl toks nesusipratimas finale jį nubloškė į paskutinę startinę vietą.
Tačiau Žvėris nebūtų Žvėris, jei taip lengvai nuleistų rankas. Iš paskutinės pozicijos startavęs lenktynininkas nevengė kontaktų su varžovais, agresyviai atakavo, lenkė pačiose netikėčiausiose vietose ir netrukus prasibrovė iki antrosios pozicijos.
Tiesa, lietuviui padėjo ir kitų sportininkų nesėkmės. Apvažiavęs kelis greitus ratus tempą sumažino Paulius Šniukas, susidūręs su variklio problemomis.
Žvėriui pagauti nepavyko vienintelio sportininko Naurio Poikanso. „Volkswagen Golf“ vairavęs „Latgols“ komandos narys užtikrintai pirmavo ir atitrūko saugia distancija nuo persekiotojų.
Trečioje vietoje po Pauliaus Šniuko pasitraukimo atsidūrė Andrejs Lajevskis. Jis vairavo autokroso lenktynėse ne dažnai matomą „Mercedes-Benz“, varomą 3,5 litro darbo tūrio atmosferiniu varikliu.
Komandinėje įskaitoje triumfavo gausus panevėžiečių desantas.
Jau liepos 9-ą dieną Aukštaitijos autokroso pirmenybių dalyviai rinksis Ramygaloje.
Renginyje žada dalyvauti ne tik Aukštaitijos regiono, bet ir kitų miestų lenktynininkai. Taip pat atvykti pažadėjo ir keli sportininkai iš Latvijos.