Aukštaitijos autokroso taurės varžybose Ramygaloje – kvapą gniaužiantis Gyčio Zabielos piruetas

Sekmadienį Panevėžio rajone, Ramygalos automobilių kroso trasoje surengtas jau trečiasis iš penkių šių metų Aukštaitijos autokroso taurės sezone numatytų etapų. Varžybos sutraukė kiek daugiau nei tris dešimtis sportininkų iš dviejų šalių, kurie pasidalijo ne tik taures, bet ir metinės įskaitos taškus.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.
Temos: 2 Autokrosas Ramygala

Kadangi dalyvių skaičius šįkart nebuvo pats didžiausias, kai kuriose klasėse nesusidarė įskaitos. „Junior 1600“ klasėje buvo registruoti tik du dalyviai – Gytis Zabiela ir Edvards Lajevskis, tad jie buvo perkelti į klasę „1600“ ir startavo su vyresniais ir kiek labiau patyrusiais dalyviais.

Taip pat į vieną grupę teko sujungti „SuperCars“ ir „2500 RWD“ įskaitas. Nors klasių skaičius ir sumažėjo, tačiau nuo to intrigos mažiau nebuvo. Per dieną užfiksuota aibė gražių lenkimų, artimos kovos ir du virtimai. Abu jie – pirmieji sportininkų karjerose.

Ant šono su savo automobiliu prigulė varžovo stumtelėjimo sulaukusi ir į šlaitą atsitrenkusi vienintelė šių varžybų dama Monika Tutinaitė, o vietos sportininkas, ramygalietis Gytis Zabiela įeis į autokroso istorijos puslapius kaip vieno gražiausių virtimų autorius.

Sportininkas finaliniame važiavime užkabino vidinėje trasos dalyje esančią sankasą, pakėlė savo „Volkswagen Golf“ ant dviejų ratų ir keletą kartų vertėsi. Nors po šio incidento Gyčio Zabielos automobilis atrodė itin suniokotas, sportininkas iš jo išlipo ir į saugią zoną pasitraukė savo kojomis. Taigi, visa saugumo įranga suveikė maksimaliai gerai, o automobilį apžiūrėję arbitrai nenustatė saugos karkaso pažeidimų. Tai reiškia, kad Gyčio Zabielos mechanikai galės tvarkyti tą patį automobilį, nors darbo prie tokios būklės kėbulo bus tikrai nemažai.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje „1600“ apie savo greitį priminė Šarūnas Budrys, kuris šiemet šioje lygoje nevažiuoja, tačiau varžyboms Ramygaloje pasiskolino savo kraštiečio Luko Koveros automobilį. Pastarasis šį etapą praleido dėl asmeninių priežasčių. Šarūnas Budrys sugebėjo skolintu „Honda Civic“ pademonstruoti įspūdingą stabilumą ir į Pakruojį išsivežė pirmosios vietos taurę. Antras pasirodymą baigė Robertas Steniulis, tačiau jam lengva nebuvo, kadangi visą dieną pagrindiniu jo oponentu išliko Vytautas Tumasas, kuris finale šachmatinę vėliavą praskriejo trečioje pozicijoje.

Klasėje „2000“ lyderių pozicijos paaiškėjo ne trasoje, o už jos ribų. Kadangi po finalo Nerijaus Baikausko ir Modesto Banelio automobiliai buvo pripažinti kaip neatitinkantys techninių reikalavimų klasei, sportininkams buvo pritaikyta diskvalifikacija. Dėl šios priežasties jie nei į taures, nei į metinės įskaitos taškus pretenduoti negalėjo.

Po rokiruočių nugalėtoju šioje klasėje vainikuotas Andrius Jasikonis. Šis sportininkas unikalus tuo, kad per sezoną važiuoja vos dvejas varžybas atostogų Lietuvoje metu, tačiau sugeba išlaikyti aukštą tempą ir dažnai nustebina savo pasiekimais. Ant antrosios vietos laiptelio šioje klasėje žengė Gediminas Ašakėnas, o Raimonds Abolinš iš Latvijos užėmė trečiąją vietą. Tiesa, šiam latviui nusišypsojo sėkmė. Po finalinio starto jis pateko į susistumdymą ir išlėkė iš trasos, bet teisėjai pakėlė raudonas vėliavas ir pranešė apie užfiksuotą „falšstartą“. Važiavimą pakartojus latvis jau analogiškos klaidos nebepadarė, išsilaikė trasoje ir laimėjo trečiosios vietos taurę.

„OPEN 2500“ klasėje niekas rimčiau nepasipriešino vienam iš šios klasės favoritų Almontui Grigaliūnui. Sportininkas dominavo praktiškai visą dieną. Jam didžiausią konkurenciją kėlė latvis Artūrs Murnieks, tačiau po finalo jis buvo diskvalifikuotas už nesportinį incidentą. Tuo pasinaudojo kitas latvis Ingus Lazdans, kuris žengė ant antrosios vietos laiptelio. Į trečiąją vietą prasibrovė Erlandas Vaitkevičius, kuris už savęs paliko gerokai daugiau patirties turinčius, tačiau šįsyk už prizininkų trejeto likusius varžovus Arūną Matulį ir Gintarą Bėlskį.

„SuperCars“ ir „2500 RWD“ klasės varžėsi kartu, tačiau apdovanojimai buvo įteikti tiek vienos, tiek kitos klasės pilotams. „SuperCars“ įskaitoje triumfavo Žilvinas Astrauskas, kuriam tik finale pavyko pralaužti Ramūno Zabielos barikadas. Pastarasis ramygalietis finišavo antras, o trečioje vietoje įsitvirtino čia su 1600 kategorijos automobiliu užsiregistravęs Osvaldas Pukėnas.

„2500 RWD“ įskaitoje diena prasidėjo Manto Snukiškio pasitraukimu, tad čia dėl pozicijų liko kovoti trys dalyviai. Kiek vėliau dėl techninių problemų sustojo ir Rolandas Valaitis, tačiau jis buvo vėliausiai sugedęs klasės dalyvis, todėl pripažintas trečiosios vietos laimėtoju. Antroje vietoje įsitvirtino Kęstutis Garnelis su BMW, o Mindaugas Valaitis su „Lada“ iškovojo nugalėtojo taurę.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje įskaitoje nugalėtojais tapo „Ekroso“ komanda, kuri surinko 42 taškus ir vos vienu tašku aplenkė antroje vietoje pasirodymą baigusią „Kupiškio auto-moto sporto“ rinktinę. Treti su 33 taškų balansu finišavo Biržų ASK atstovai.

Ketvirtasis Aukštaitijos automobilių kroso taurės etapas įvyks jau rugpjūčio 21-ą dieną, sekmadienį. Nors etapą planuotą rengti naujoje autokroso trasoje Lietuvoje, Pakruojo rajone, tačiau varžybos perkeltos į Kupiškio rajone esantį Uoginių automobilių sporto kompleksą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų