Aukštaitijos mėgėjų autokroso pirmajame etape – nauji veidai ir patobulinta technika

Sekmadienį Rokiškio rajone esanti Bajorų trasa vėl išgirdo variklių gausmą. Praėjusių metų sezonas buvo baigtas būtent šioje trasoje. Čia pat surengtos ir pirmosios šių metų lenktynės, kuriose dalyviai atidarė savo taškų sąskaitas.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Serviso zonoje – atnaujintas autoparkas

Dalyviai į Bajorų trasą rinkosi jau nuo ankstyvo ryto. Visiems buvo įdomu sužinoti ir pamatyti, ką naujam sezonui paruošė kolegos, o tuo pačiu konkurentai. Dalyvių laukė ir šiek tiek naujovių techninės komisijos metu. Kiekvieno automobilio vairuotojui buvo įteiktas specialus automobilio sportinis pasas.

Vaikštant po serviso zoną buvo galima aptikti nemažai pasikeitimų. Tai ne tik perdažyti ir ištiesinti kėbulai, ant kurių jau nesimato prėjusių metų kovų randų, bet ir nauja technika. Štai kupiškėnas Deividas Vareika šiemet persėdo iš trečios kartos „Volkswagen Golf“ į antrosios kartos šį vokišką automobilį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Erikas Narbutas ir Deividas Vareika

Atrodytų – regresas? Tikrai ne. Po „antruko“ variklio gaubtu slepiasi trečios kartos „Golf“ variklis. Kam tuomet tokie kėbulo pokyčiai? Deividas Vareika, pasirinkęs senesnį kėbulą, sutaupė beveik 300 kilogramų bereikalingo svorio.

Nemažai dalyvių pakeitė automobilio dizainą, o kai kas ir pačius automobilius, tačiau dauguma liko ištikimi tam gamintojui, kurio techniką vairavo ir 2013-aisiais.

Jaunimas žengia į vyrų pasaulį

Šiek tiek pasikeitimų įvyko ir sudarinėjant klasių dalyvių sąrašus. Štai biržietis Erikas Narbutas ne tik atnaujino savo „Honda Civic“, bet ir pasiryžo startuoti nebe jaunimo, o M-1600 klasėje. Čia varžosi automobiliai, varomi viena ašimi, ir kurių atmosferiniai varikliai neviršija 1,6 litro darbo tūrio.

Karolis Petrovičius – jaunuolis iš Panevėžio rajono, kuris šoko dar aukščiau. Į VšĮ „Ekrosas“ gretas įstojęs lenktynininkas šiemet kovos M-2000 klasėje. Čia automobilių motorų darbo tūris siekia du litrus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Karolis Petrovičius

Pirmos lenktynės – pirmas „stogas“

Prieš sezoną tiek dalyviai, tiek organizatoriai baiminosi, kad jaunimo klasę palikus dviems sportininkams, jaunimo gretos sumažės iki kritinės ribos. Buvo svarstomi ir atsarginiai variantai, kaip grupuoti jaunuosius lenktynininkus, jei klasėje nesusirinks bent keturi dalyviai.

Bent jau pirmajame etape baimė buvo išvaikyta. Jaunimo klasėje užsiregistravo reikiamas minimalus skaičius sportininkų. Jų gretose ir autokroso naujokė – Reda Vainauskaitė. Žavingai merginai tai buvo pirmosios varžybose. Mergina startavo „Toyota Celica“ automobiliu.

Reda Vainauskaitė taip degė noru lėkti, kad jau pirmame važiavime vertėsi. Mergina pervertino savo galimybes, tačiau net ir aukštyn ratais atsidūręs automobilis jai ūpo nenumušė. Prie apvirtusio automobilio stovėjusi naujoji lenktynininkė sakė, kad incidentas jos nė kiek neišgąsdino ir nedelsiant pasiteiravo, kada jaunimo klasė startuos antrą kartą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Reda Vainauskaitė

Po antrojo ir finalinio važiavimo galiausiai buvo apdovanotas geriausiųjų trejetas. Už borto čia liko tik Justas Lapašinskas. Vaikinas, vairuojantis trečiosios kartos „Volskwagen Golf“, taip ir nefinišavo nė viename iš trijų važiavimų. Per didelis noras, jaunatviškas maksimalizmas ar agresyvus vairavimo stilius? Problema slypi kažkur čia. Ko gero.

Pergalę šioje klasėje iškovojo perspektyvus jaunasis Ernestas Stumbrys. Panevėžio rajono gyventojas, vairuojantis „Mazda MX-3“ autokroso varžybose aktyviai dalyvauti pradėjo tik praėjusiais metais. Žiūrint į šį vaikiną drąsiai galima teigti – iš jo ateityje išaugs dar vienas Erikas Narbutas arba Karolis Petrovičius.

Antrąją vietą klasėje iškovojo Antanas Pitrėnas iš Rokiškio. Jis praėjusiais metais varžybose pasirodydavo epizodiškai, tačiau stabilus, ramus ir užtikrintas važiavimas – jo stiprioji pusė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Justas Lapašinskas

Trečiosios vietos taurę į viršų kėlė simpatiška varžybų naujokė Reda Vainauskaitė. Tikėtina, kad šis sportas, pirmas startas, pirmas „stogas“ ir pirmoji taurė šios varžybų damos nepaleis visą sezoną.

Ir vėl Nevulis? Tik ne šį kartą

Praėjusiais metais, ypač sezono antroje pusėje jau tapo įprasta žiūrovų gretose girdėti frazę: „M1600? Tai aišku, kad Nevulis“. Panašiai galėjo prasidėti ir šis sezonas, tačiau panevėžiečio planus sujaukė varžybų dalyvis iš Molėtų Juozas Gerojimas.

Nors pirmuosius du važiavimus Egidijus Nevulis nesulaukė didesnio pasipriešinimo, tačiau tai, veikiausiai, buvo iš anksto suplanuota Juozo Gerojimo taktika. Per daug nespaudęs lyderio Juozas Gerojimas iššovė finale.

Čia jis parodė savo sugebėjimus ir pritaikęs momentą prasibrovė į lyderio poziciją. Nors Egidijus Nevulis likusius kelis ratus ir „kabėjo“ ant Juozo Gerojimo „Golfo“ galo, tačiau aplenkti molėtiškio jam nepavyko. Į Panevėžį Egidijus grįžo su jam neįprastu antros vietos apdovanojimu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Egidijus Nevulis vejasi Juozą Gerojimą

Tai, kad trečiąją vietą M-1600 klasėje užims jaunimo klasę palikęs Erikas Narbutas, mažai kas tikėjosi. Jaunuolis pirmame ir antrame važiavime kelią į aukštesnes pozicijas skynėsi sunkiai, neišvengė klaidų. Finalinis važiavimas parodė, kad jaunuolis į M-1600 klasę atėjo ne mėlynų vėliavų pasižiūrėti. Debiutas ir trečia vieta – pagarbos vertas derinys.

M-2000 nugalėtojas: tas pats charakteris, ta pati agresija

M-2000 klasėje, kurioje automobiliai varomi iki dviejų litrų darbo tūrio varikliais, šiemet ir vėl kvepia vienvaldyste. Nugalėtoju čia tapo Raimundas Kukenys. Užtikrintas, šaltakraujiškas, agresyvus. Toks prie vairo šis lenktynininkas. Jau pirmame etape Raimundas Kukenys konkurentams pasakė, kad jis dulkių „valgyti“ šiemet neketina.

O Raimundo Kukenio dulkes „valgė“ bene visi. Situacija jam už nugaros nuolat keitėsi, tačiau didžiausią nuostabą sukėlė finalinis važiavimas. Iš devintos vietos finale startavęs panevėžietis Artūras Stanys sugebėjo prasibrauti iki antrosios vietos ir sezoną pradėjo keldamas taurę į viršų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Raimundas Kukenys

Į trečią vietą prasibrovė rokiškėnas Audrius Povilonis. „Opel Corsa“ automobiliui ištikimas sportininkas šią techniką vairuoja pagirtinai. Nebūtų staigmena, jei jis kituose etapuose iškovotų ir aukštesnės prabos apdovanojimą.

Šioje klasėje debiutavo praėjusių metų jaunimo klasės dalyvis Karolis Petrovičius. Deja, tačiau jam parodyti savo sugebėjimus sutrukdė technika. Nors pasiruošimas naujam sezonui truko gana ilgai, o automobilis buvo papuoštas nauju dizainu, tai nepadėjo išvengti gedimų.

Mistinė problema – savaime užgęstantis automobilis. Būtent šis „Volkswagen Golf“ kaprizas ir užkirto kelią vaikinui pabandyti įkąsti klasės senbuviams. Pralaimėtas pirmas etapas – ne tragedija. Donatas Stašiūnas – Žvėris pernai atsitiesė po dar didesnių negandų. Karoliui Petrovičiui tereikia „išgaudyti“ technines problemas ir lenktynininkas parodys, ką moka. O moka, savaime suprantama, nemažai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Karolis Petrovičius prie sustojusio automobilio

Intriga turėtų laikytis visą sezoną

OPEN klasėje dalyvius mažiausiai varžo techninis reglamentas. Čia automobilis gali būti varomas visais ratais, o mechanikų fantazijos neriboja beveik niekas. Šioje klasėje buvo galima laukti kovos tarp trijų dalyvių – Daliaus Valiuko, Deivido Vareikos ir Gedo Kirdeikio. Deja, bet Gedui finalinis važiavimas nesusiklostė ir į priekį jis praleido Saulių Deksnį. Pastarasis sezoną pradėjo skambiu akordu ir namų arenoje iškovojo trečią vietą.

Dėl pirmos vietos „kapojosi“ du dalyviai – Dalius Valiukas ir Deividas Vareika. Deividas kaip įmanydamas bandė įveikti oponentą, tačiau Daliaus trečiosios kartos „Golf“, atitinkantis Lietuvos čempionato reikalavimus, buvo neįveikiamas. Žinoma, prie viso to prisidėjo lenktynininko sugebėjimas važiuoti drąsiai, protingai ir be klaidų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Dalius Valiukas

Deividas Vareika turėjo tenkintis antra vieta, tačiau šis pasiekimas jo nenuliūdino. Klastinga šypsena atsiimant antros vietos taurę reiškė, kad Daliui Valiukui ant laurų užmigti nereikėtų. Deividas atakuos. Kitaip būti negali.

Į nuvažiuojantį pirmo etapo traukinį dar suspėjo ir Donatas Stašiūnas – Žvėris. Nors sklido kalbos, kad Rokiškyje praėjusių metų nugalėtojas nepasirodys, tačiau pavėlavęs į apšilimo važiavimus Donatas atvažiavo. Niekam apie tai nesakęs, visiškai netikėtai. Deja, bet jam sezoną pradėti prizininkų trejete sutrukdė lūžęs amortizatoriaus tvirtinimo varžtas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./ (Iš kairės) Saulius Deksnys, Dalius Valiukas, Deividas Vareika

Komandinę taurę šiame etape iškovojo Biržų atstovai. Ją įsteigė seimo narys Vytautas Saulis.

Sezone – šeši etapai

Šiemet Aukštaitijos megėjų autokroso sezone numatyti šeši etapai. Artimiausias jų suplanuotas Kupiškyje. Preliminari varžybų data – birželio 8-a diena, tačiau varžybos gali būti surengtos viena savaite vėliau, nes organizatoriai stengiasi, kad datos nesikirstų su kitais autokroso renginiais.

Vėliau varžybų dalyviai dar aplankys Biržus, Kupiškį ir Joniškį. Planuojama surengti ir keletą draugiškų, neįskaitinių varžybų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų