Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso sezono pradžia: negailestinga trasa ir „Mercedes“ baletas ant smėlio

Praėjusį šeštadienį prasidėjo tai, ko Aukštaitijos ir Latvijos Žiemgalos regiono sportininkai laukė su nekantrumu. Daugpilio pašonėje esančioje autokroso trasoje buvo duotas startas 2018-ųjų metų šių pirmenybių sezonui. Varžybose naujais ar po praėjusio sezono atnaujintais automobiliais pasirodė net 47 dalyviai.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Daugpilio trasa tiek lietuviams, tiek ir daugumai latvių buvo visiška naujiena, mat ji įkurta dar visai neseniai. Ji pasižymi gana dideliu posūkių skaičiumi, ilgomis tiesiomis atkarpomis, savo pločiu bei minkšta danga.

Būtent dangos minkštumas tądien ir buvo pagrindinis veiksnys, dėl kurio sportininkai labiausiai turėjo laužyti galvą. Dėl dangos minkštumo čia netrukus atsirado pakankamai gilios duobės, tad dalyviams teko spręsti, kokią taktiką rinktis.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Vieni posūkius bandė įveikti vidine dalimi, tiesiai per duobes, kiti rizikavo važiuoti platesniu spinduliu ir rinkosi išorinę, puriu smėliu nuklotą trajektoriją. Iš šalies šios autokroso varžybos buvo panašios į kai kuriuos motokroso elementus, mat į orą nuolat kilo purus smėlis, o posūkiai buvo įveikiami viražais.

Tačiau visos trasos yra tokios, kokios yra ir sąlygos čia visiems vienodos. Kad varžybų nebaigė maždaug pusė dalyvių yra tik jų pačių pasiruošimo ar žinių bagažo spragos. Pagrindiniai tądien įvykę gedimai – nusukti ar net nuplėšti pusašiai bei verdančio aušinimo skysčio garų debesys. Trasa buvo sudėtinga, tačiau tai yra įskaitinės sezono varžybos ir taškų už dyką čia niekas nedalina. Stipriausi lenktyniavo iki galo ir susikrovė pirmuosius savo sezono taškus.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Trasoje pasirodė ne tik kėbulinius automobilius vairuojantys dalyviai, bet ir keturi jaunieji sportininkai važiuojantys „Mini Buggy“ įskaitoje.

Žoliapjovių varikliais aprūpinti mažieji bagiai taip pat turėjo įveikti tą pačią trasą, kaip ir kiti dalyviai, tad mažiesiems sportininkams tai buvo nemenkas išbandymas. Tiesa, tai buvo vienintelė klasė, kurioje finišą pasiekė visi tądien startavę dalyviai.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Pirmąją vietą „Mini Buggy“ kategorijoje iškovojo Latvijos atstovė Baiba Sileniece. Jau keletą metų šioje klasėje dominuojanti mergaitė, panašu, taikosi į tai, ką dabar demonstruoja jos tėvynaitė Beate Klipa.

Pastaroji sportininkė, lenktyniaudama bagių B600 klasėje, skina pergales tarptautinėse varžybose. Taigi, perspektyvos aiškios ir viskas priklausys tik nuo noro bei biudžeto. Antrąją vietą šioje įskaitoje laimėjo Renars Rungevics, kuris už savęs paliko Dainį Zemnieką ir Emilį Renicaną.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

D-1600 klasėje iš gausaus būrio startavusių dalyvių geriausiai pasirodė Sigitas Augustinas. Jau praėjusiais metais stabilų ir greitą tempą demonstravęs sportininkas Daugpilyje praktiškai neturėjo didesnės konkurencijos ir užtikrintai nugalėjo iškovodamas didžiausią taškų dalį.

Antroje pozicijoje finišavo „Opel Astra“ vairavęs Dainius Stapulionis, demonstravęs aštrų ir tikslų važiavimo stilių. Trečiasis – Šarūnas Gruzinskas. Šio sportininko garaže tūno naujas autokroso bolidas, tačiau jis puoselėjamas Lietuvos autokroso čempionatui, tad Daugpilyje anykštėnas pasirodė senuoju „Honda Civic“. Ir nors trečioji vieta iškovota gana sunkiai, sezonas pradėtas podiumu sportininką nuteikė optimistiškai.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

D-2000 klasės gretas gerokai praretino gedimai. Tiek įskaitiniuose važiavimuose, tiek finale vienas po kito trasos pašonėje stojo ir iš užvirusių ar sugedusių automobilių lipo dalyviai. Itin permainingai klostėsi ir paskutinysis, finalinis važiavimas. Jo metu situacija nuolat keitėsi, o iki finišo išliko ne tik patys greičiausi, bet ir protingiausiai važiavę sportininkai.

Pirmąją vietą čia iškovojo Ramygalos sportininkas, „Ekroso“ komandos narys Nerijus Baikauskas, išvengęs techninių bėdų bei kontaktų su varžovais.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Antrąją vietą laimėjo Mykolas Baliūnas, kuris šiemet persėdo į buvusį Pauliaus Baltrukėno „Volkswagen Golf“. Technikos pokytis pasiteisino – sportininkas iškovojo prizinę vietą bei pirmuosius sezono taškus. Beje, Mykolas Baliūnas taip pat sustojo trasoje pradėjus kaisti automobiliui, tačiau tai įvyko jau po finišo.

Trečią vietą išplėšė Audrius Povilonis su „Opel Astra“, kuris kantriai ir atkakliai važiavo iki pat finišo ir su sugedusių varžovų pagalba užkopė ant trečiosios vietos laiptelio.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

D-2000 Super klasėje po itin greito sportininko Justino Mikalausko pasitraukimo, viršų paėmė praėjusių metų lyderis Gediminas Poška. „Honda Civic“ vairavęs sportininkas nei akimirksniui neleido suabejoti jo sugebėjimais bei greičiu, todėl jo oponentams teliko kautis tik dėl žemesnių pozicijų.

Antrąją vietą laimėjo Latvijos sportininkas Maris Ozolinš, kuris jau netrukus pats turės įsijausti ne tik į sportininko, bet ir į organizatoriaus vaidmenį. Būtent Maris organizuoja dar vieną šių pirmenybių etapą Latvijoje, Aknystos trasoje. Trečiąją prizinę vietą laimėjo „Toyota“ automobilį vairavęs latvis Arturs Purvinskis.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

D-2000 RWD klasė buvo ta, kuri kėlė daugiausiai emocijų ir susižavėjimo gausiam būriui žiūrovų. O žiūrovų čia buvo apstu, mat Daugpilis tą pačią dieną šventė miesto šventę, tad žiūrovams šios varžybos buvo viena iš didžiausių šventės pramogų. D-2000 RWD klasėje startavo automobiliai galiniais varomaisiais ratais.

Būtent šios klasės dalyviai ir demonstravo gražiausią važiavimą. Įspūdingus vaizdus trasoje kūrė varžybų nugalėtojas Andrejs Lajevskis, vairavęs nekasdien kroso trasoje matomą „Ford Scorpio“ modelį. Antrąją vietą iškovojo Maris Riekstins su BMW, o trečia vieta atiteko Gintui Borisjonokui, sėdusiam prie „Lada“ vairo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Tačiau didžiausios žiūrovų ovacijos trasoje lydėjo kitą latvį – „Mercedes“ modelį vairavusį Ivarą Poikaną. Šiam sportininkui nebuvo svarbu nei smėlis, nei duobės. Į visus posūkius jis atlėkdavo pilnai nuspaustu akceleratoriumi, taip žiūrovams demonstruodamas daug skerso važiavimo, įspūdingus šuolius ir artimą kovą su Andrejumi Lajevskiu.

Deja, bet finaliniame važiavime Ivaro rizika pavirto avarija. Viename iš posūkių latvis ratu iškapstė nemažą akmenį ir už jo užsikabinęs virto. Iš ant šono nuvirtusio automobilio išlipęs dalyvis buvo palydėtas gausiais aplodismentais. Ir nors sportininkas taurės neiškovojo, tačiau už „Mercedes“ baletą ant smėlio jam neabejotinai turėtų būti įteikta žiūrovų simpatijų nominacija.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Ne ką mažiau atkaklus ir intriguojantis buvo OPEN klasės finalas. Čia pergalę šventė naujuoju savo „Volkswagen Polo“ startavęs Žilvinas Lingė. R32 variklio blokas, VR6 viršus bei keturi varomieji ratai. Štai tokį monstrą per žiemą garaže susitvėrė Žilvinas Lingė su tėvu.

Tiesa, toje pačioje klasėje rokiškėnas lenktyniavo su vienu aršiausių savo konkurentų – „Audi 80 Turbo Quattro“ vairuojančiu Andriumi Luščiausku. Kad šie sportininkai dar nuo pernai metų turi nesuvestų sąskaitų, matėsi ir šeštadienį. Simpatijomis vienas kitam netrykštantys dalyviai finale nevengė artimo važiavimo ir kontaktų.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Po vieno iš tokių momentų Žilvinas Lingė apsisuko, tačiau per likusius kelis ratus vėl pavijo ir aplenkė akivaizdžių techninių problemų turėjusį oponentą.

Maža to, teisėjų sprendimas dėl kontakto Andrių Luščiauską nubloškė į trečiąją vietą, o į antrąją poziciją šoktelėjo Borisas Kotovs. Žilvinas Lingė, nors ir apdaužytu bei aplamdytu automobiliu, tačiau pirmojo etapo nugalėtojo taurę išsivežė į Rokiškį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais