Visos naujienos apie lenktynes
Automobilių sportu besidomintiems, tačiau mažiau renginio subtilybes išmanantiems skaitytojams 15min primena, kas yra 1006 km lenktynės, kaip jos vyksta ir kokios pagrindinės lenktynių taisyklės.
TAIP PAT SKAITYKITE: Avarija Palangoje, drifto varžybose
Lenktynių ypatybės
„Aurum 1006 km“ lenktynės – tai kasmet šalia Palangos vykstančios žiedinės ištvermės lenktynės. Šiais metais paruoštoje lenktynių trasoje dėl geriausiųjų titulo kovos Lietuvos, Olandijos, Belgijos, Estijos ir Latvijos komandos.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Aurum 1006 km lenktynėse“ įtampa pasiekė piką: paskutinę akimirką „pole“ poziciją išsikovojo Robertas Kupčikas
Iš viso varžysis 38 komandos (viena iš jų iškrito po kvalifikacijos), kurios važiuos skirtingose klasėse pagal automobilio tipą ir bendroje įskaitoje dėl absoliutaus nugalėtojo vardo. Vieną komandą sudaro du trys arba keturi lenktynininkai. O vienas pilotas negali be pertraukos važiuoti ilgiau nei valandą ir dešimt minučių ir privalo ilsėtis bent valandą, kad vėl galėtų sugrįžti į trasą.
Pirmosios treniruotės prasidėjo jau ketvirtadienį, o kvalifikaciniai važiavimai vyko penktadienį. Vienas vairuotojas gali atstovauti dviem komandom, tačiau negali pažeisti taisyklių ir po kiekvieno važiavimo privalo bent valandą ilsėtis.
Išskirtiniai automobiliai
Automobiliai lenktynėms yra specialiai paruošiami, modifikuojami. „Aurum 1006 km“ automobiliuose dažniausiai yra tik viena sėdynė, likusią erdvę užima saugos lankai , kita saugumo įranga bei papildomas degalų bakas. Maksimali jo talpa gali siekti 120 litrų.
Automobiliai pagal tipą yra skirstomi į septynias klases, vienoje klasėje esant mažiau negu penkiems dalyviams klasės yra jungiamos. Šiais metais būtent taip nutiko su A2000 klase, kurioje buvo užregistruoti tik du „Honda“ automobiliai su dviejų litrų darbinio tūrio varikliu: 1998 m. „Integra“ ir 2003 m. „Civic“. Šie automobiliai prijungti prie A3000 klasės.
Lenktynių vieta
Lenktynės vyks specialiai joms kasmet paruošiamoje trasoje greta Palangos, prie viaduko, vedančio į Kretingą. Lenktynių dienomis kelias uždaromas.
Trasos ilgis – 2 682 m., tad visą lenktynių distanciją sudaro 375 ratai.
Lenktynių dalyviai
Registruotis jose dalyvauti gali visi norintys, tačiau automobiliai turi atitikti reikalavimus. Lenktynėse gali važiuoti tik specialiai paruošti ir FIA reikalavimus atitinkantys automobiliai. Licenciją vairuotojui, leidžiančią dalyvauti lenktynėse, išduoda Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF). Jei vairuotojas jaunas ir turi mažai patirties, reikalaujama, kad jis šiais metais būtų dalyvavęs bent dvejose žiedinėse lenktynėse.
Be to, dalyvavimas brangus – skaičiuojama, kad kukliausiems ekipažams lenktynės atsieina mažiausiai keliasdešimt tūkstančių eurų. O lyderių grupėje važiuojančios komandos išlaidas drąsiai gali suapvalinti iki šimto tūkstančių eurų.
Komanda gali naudoti vieną pagrindinį ir vieną atsarginį automobilį. Jį pasitelkti galima tik tuo atveju, jei pagrindinis automobilis yra nepataisomai sugadintas.
Dalyvių rikiuotė
Komandų starto pozicijos nustatomos pagal geriausią komandos pasiektą vieno rato įveikimo laiką kvalifikacijoje (penktadienį).
Kad būtų kuo tiksliau išaiškintas TOP 10, kuris išsirikiuos priekyje, greičiausi 10 automobilių dalyvauja papildomame kvalifikaciniame važiavime. Jo metu dalyviams nekliudo lėtesni automobiliai.
Lenktynių trukmė
Lenktynės baigiasi, kai pirmasis ekipažas įveikia 1006 km atstumą arba kai praeina 10 valandų nuo jų starto – žiūrint, kas nutinka pirmiau.
Per 10 valandų niekas nefinišuoja tais atvejais, kuomet oro sąlygos arba avarijų gausa neleidžia važiuoti maksimaliai greitai. Taip pat teisėjai gali nutraukti lenktynes tais atvejais, kai trasa tampa nesaugi, dėl, pavyzdžiui, sulaužytų apsauginių atitvarų. Taip nutiko 2014 m.
Įvykus avarijai
Tada į trasą išvažiuoja saugos automobilis (SC), pažymėtas mirksinčiais geltonais signalais. Jame važiuoja teisėjas, iškėlęs geltoną vėliavą. Geltona vėliava reiškia, kad lenkimai trasoje draudžiami. Visi automobiliai turi rikiuotis paskui saugos automobilį ir važiuoti jo diktuojamu saugiu greičiu, kol bus atlaisvinta trasa.
SC išjungia geltonus žiburėlius prieš pasukdamas atgal į techninę zoną. Jam pasitraukus iš trasos, lenktynės tęsiamos įprastu tempu. Lenktynės gali būti stabdomos ir naudojant virtualų saugos automobilį. Tokiu atveju visi lenktynių dalyviai turi sumažinti greitį iki 60 km/val. ir nelenkti kitų automobilių, kol išvys žalią vėliavą.
Ką reiškia teisėjų rodomos vėliavos?
Žalia vėliava rodo, kad trasoje pavojaus nėra.
Raudona – kad lenktynės stabdomos. Geltona – kad reikia sumažinti greitį ir negalima lenkti.
Kartais teisėjai papildomai rodo ir lentelę su užrašu SLOW. Geltona su dryžiais – kad trasoje slidi danga (pavyzdžiui, dėl išsipylusio tepalo).
Mėlyna – signalas, kad reikia praleisti greičiau važiuojantį automobilį.
Populiariausi automobiliai
Dažniausiai lenktynininkai važiuoja su BMW markės automobiliais – ne išimtis ir šie metai. Važiuos net 16 BMW automobilių. Kitų komandų bolidai įvairūs: 4 – Volkswagen, 4 – Porsche, 3 – Cupra, 2 – Honda, 2 – Audi, po vieną „Alfa Romeo“, „Subaru“, „Lotus“, „Lada“, „Maserati“, „Hyundai“, „Seat“.