„Aurum 1006 km“ lenktynėse – paskutinis X1 klasės mohikanų mūšis

Šeštadienį Palangoje įvyksiančiose „Aurum 1006 km“ lenktynėse žiūrovai jau tradiciškai galės išvysti raudonąjį „Lada-Mustang“ hibridą, kurį čia atsiveža Kauno automobilininkų sporto klubo (KASK) ir Greitų Automobilių Ambasada (GAA) jungtinės pajėgos. Komanda startuos X1 klasėje, kuri nuo kitų metų bus naikinama, todėl šių metų lenktynes galima vadinti paskutiniu mohikanų mūšiu prototipinių modelių kategorijoje, rašoma pranešime.
 „Lada-Mustang“ hibridas 1006 km lenktynėse
„Lada-Mustang“ hibridas 1006 km lenktynėse / Butomis media nuotr.

„Aurum 1006 km” lenktynių organizatoriai nurodo, kad X1 – tai tokia klasė, kurioje varžosi eksperimentiniai lenktyniniai automobiliai, tačiau nuo kitų metų šie prototipiniai ar mažų gamybos serijų, dviviečiai automobiliai bus draudžiami, o X1 klasė bus skirstoma į kitas klases. Būtent toks eksperimentinis, prototipinis ir pačių sukonstruotas ir yra KASK ir GAA jungtinės komandos „Lada 2104“ su „Mustang“ varikliu, tad X1 klasės erą komanda pasiruošusi baigti skambiu akordu.

KASK ir GAA ekipai šių metų varžybose atstovaus keturi pilotai – lenktynininkas ir pagrindinis „Lada-Mustang“ konstruktorius Dovilas Čiutelė bei dar trys sportininkai – Aurimas Eidžiūnas, Remigijus Veikalas ir Paulius Novakas. Komandai vėl vadovaus Tomas Šutinis. Šioje klasėje ekipos laukia gana rimtai atrodantys varžovai – gerai pažįstamas „Lotus Exige“ ir pirmą kartą Palangoje pasirodysiantis „Maserati GranTurismo MC Trofeo First“.

„Kolegų automobilis šalia tokių varžovų atrodo kaip vietinis garažo projektas, tačiau „Lada-Mustang“ yra vienas paskutinių mohikanų. Jau daug metų šį automobilį stebiu važiuojantį Palangos lenktynėse. Buvo laikas, kai šis automobilis atėjo į X1 klasę, tai dabar šią klasę ir uždarys. Mes nesakome, kad mes būsime smarkiai greitesni nei buvome pernai, ir nesakome, kad „dėsime į pavėsį“ klasės varžovus. Tiesiog sieksime juos paimti stabilumu. Aišku, varžovų „Lotus Exige“ yra įdomus, be galo greitas posūkiuose automobilis. Taip pat ir „Maserati“. Šis automobilis yra fantastiškas. Tačiau nežinau, kaip jie važiuos, be gamyklinės komandos palaikymo. Mano supratimu, iki pirmo „check engine“. Tikrai nenuvertinu jų komandos, bet tai irgi yra eksperimentinis automobilis. O mes bandysime važiuoti maksimaliai stabiliai ir laimėti technikos patikimumu. Tikimės, kad strategija ir nuoseklus darbas siekiant finišo bus mūsų koziris“, - kalbėjo jungtinės komandos narys Vaidas Morkūnas.

Su pagarba į savo varžovus žiūrintys KASK ir GAA komandos nariai neslepia, kad nors oponentai ir yra išties stiprūs, tačiau „Lada-Mustang“ ekipa labiau rūpinasi savo reikalais ir daug dėmesio skiria pasiruošimui. Jau nežiūrint į tai, kad konstruktorius Dovilas Čiutelė patikrino kiekvieną, net ir menkiausią automobilio varžtelį, ekipa daug dėmesio šiemet skyrė praktiniams bei taktiniams manevrams ir technikos reguliavimui.

„Pernai pirmą kartą į trasą išvažiavome su „Mustango“ motoru. Tai šis motoras nuo senojo skiriasi savo svoriu, todėl priekis tapo gana sunkus. Turėjome disbalansą. Atsirado problemos su galiniais stabdžiais. Šiemet truputį apsunkinome galinę dalį ir uždėjome spoilerį, kuris per bandymus parodė, kad mes turime daugiau prispaudžiamosios jėgos.

Dabar tai leidžia išlaikyti didesnį greitį posūkiuose. Labai džiugu, kad Kačerginėje per testus pradėjo lyti lietus, todėl galėjome išbandyti automobilį tiek ant šlapio, tiek ant sauso asfalto. Tai turbūt yra vienas iš nedaugelio kartų, kai mes į lenktynes išvažiuojame ne tiesiai iš garažo, bet po testų. Aišku, automobilis dar ir dabar garaže, nes dar radome ką patobulinti po bandymų, tačiau džiugu, kad pavyko surengti treniruotę. Nors Dovilas Čiutelė kiek nerimavo, kad mes, kaip jis vadina, „pilotai-bandytojai“, galime kiek perspausti, tačiau viskas pavyko puikiai. Laikėmės disciplinos. Tikimės, kad Palangoje jau nebeturėsime jokių siurprizų“, - pasakojo komandos pilotas Aurimas Eidžiūnas.

Taigi didžioji lenktynių diena artėja, technika paruošta, komanda jau susikrovė lagaminus ir artimiausiu metu pajudės Palangos link. Pasiruošimas lenktynėms bei treniruotės paliko daug įspūdžių ir „pilotams-bandytojams“, kuriems šios lenktynės Palangoje tapo rimtu savo galimybių išbandymu. Vienas iš jų – komandos pilotas Paulius Novakas. Sportininkui šios lenktynės yra pirmosios.

„Džiugu turėti bendrą projektą kartu su tikrais šių lenktynių Palangoje profesionalais. Kauno automobilininkų sporto klubas yra tikrai šauni komanda, jų pastatytas „Lada-Mustang“ - fantastiškas, nors vairuoti jį nėra taip lengva, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Su šiuo žvėriuku netgi teko apsisukti ratu važiuojant Kačerginės Nemuno žiedo trasoje. Palangoje žiūrovams ir gerbėjams žadame daug smagaus greičio“, - dalinosi įspūdžiais komandos pilotas Paulius Novakas.

Praėjusiais metais KASK komanda bendroje įskaitoje šiose lenktynėse iškovojo devynioliktą vietą, aplenkę ne vieną, kur kas didesnį biudžetą turinčią komandą, o klasėje X1 žengė ant antrojo prizininkų pakylos laiptelio.

Komandos treniruotės:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs