Dar prieš varžybas jau buvo aišku, kad į Kupiškį susirinks gausus būrys sportininkų.
Nors šios varžybos į sezono kalendorių kaip įskaitinės nėra įtrauktos, tačiau jas organizuojantis Saulius Valiukas pasižymi gerais ryšiais su daugeliu lenktynininkų, tad asmeninio kvietimo sulaukė ne vienas garsus Lietuvos autokroso sportininkas.
Kadangi Kupiškio trasa neseniai sulaukė atnaujinimų – atsirado nauja atkarpa, išdygo atitvarai, lenktynininkai nepraleido progos susipažinti su pokyčiais.
Kaip teigė pats varžybų organizatorius Saulius Valiukas, šios lenktynės – repeticija prieš kitus metus, mat 2018-aisiais čia planuojama surengti Lietuvos ar net Baltijos šalių autokroso čempionato etapą.
Varžybų rytas ir dalyvių registracija žadėjo, kad diena bus ilga ir įdomi, kadangi startui užsiregistravo 53 sportininkai, o bendras jų automobilių arklio galių skaičius gerokai viršijo 6000.
Vien ko verta Open įskaita, kurioje startavo 9 dalyviai. Čia kai kurių pilotų automobiliai išvystė po 400-500 arklio galių. Būtent šios klasės sportininkų pasirodymai ir buvo patys įspūdingiausi – su sprogimus primenančiais garsais ir iš išmetimo vamzdžio besiplaikstančiomis liepsnomis.
Dar prieš varžybas šių automobilių galingumą savo kūnu galėjo pajusti taures įsteigęs Kupiškio rajono meras Dainius Bardauskas, kurį trasoje savo autokroso bolidu „Audi TT“ pavežiojo Dalius Valiukas.
Po važiavimo iš automobilio išlipęs meras neslėpė, kad šis sportas reikalauja didelės drąsos net būnant tik keleiviu.
Į Uoginių automobilių sporto kompleksą atvykę žiūrovai turėjo galimybę išvysti ir retai matomą vaizdą – mažuosius Mini bagius.
Juos vairuoja patys mažiausi lenktynininkai, kelių metų vaikai. Šiuose bagiuose sumontuoti gerokai patobulinti žoliapjovių varikliai, kurių darbinis tūris siekia maždaug 150 kub. cm.
Pirmąją vietą Mini bagių kategorijoje laimėjo 163-165 kub. cm. variklį turintį ir 10-11 arklio galių išvystantį bagį vairavęs Matas Zavarskis iš Kauno.
Jis aplenkė dvi oponentes – Baibą Sileniecę iš Latvijos, sporto klubo „Vecpils“ ir jaunąją Kupiškio sportininkę Lėją Vareikaitę. Trasoje tarp pačių mažiausių sportininkų virė įnirtinga kova, o ne ką mažiau už juos jaudinosi savo atžalas prie starto surikiavę ir vėliau stebėję šių lenktynininkų tėvai.
Pasibaigus vaikų važiavimams sutrumpinta trasa, buvo duotas startas D-1600 įskaitos dalyviams. Čia savo jėgas pasimatuoti nusprendė septyni sportininkai.
Greičiausias iš jų buvo Lukas Kovera, važiuojantis už Pakruojo automobilių sporto klubą. Antrąją vietą iškovojo Sigitas Augustinas, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Kekavos atstovas, latvis Ainars Brencis. Kiek nepasisekė į Kupiškį lenktyniauti atvykusiam Pauliui Kiudžiui. Sportininkas dar varžybų pradžioje apsivertė, o priešpaskutiniame važiavime kliudė atitvarą, pažeidė automobilio važiuoklę ir buvo priverstas sustoti.
D-2000 įskaitoje startavo net 18 dalyvių, tad čia sportininkai buvo padalinti į du pogrupius. Galiausiai greičiausi dalyviai susitiko finale, kur po atkaklios kovos išsidalijo apdovanojimus. Šioje klasėje nugalėjo kaip visada greitas Tomas Skrodenis su „Honda Civic“.
Antąją poziciją užėmė lenktynėse retai bevažiuojantis, tačiau iš garažo savo legendinį „Opel Kadett“ išsitraukęs ir pakankamai gerai pasirodęs Raimundas Kukenys. Trečią vietą laimėjo kupiškėnas Dovydas Kasmauskas, trasa skriejęs „Toyota Celica“ automobiliu.
D-2000 Super įskaitoje tarp septynių dalyvių atkakliausia kova virė tarp kupiškėno Deivido Vareikos ir į aikštelę vėl išbėgusio panevėžiečio Šarūno Skaburskio. Po įtempto finalo ant aukščiausio podiumo laiptelio žengė būtent pastarasis.
Reikia tikėtis, kad šis Šarūno Skaburskio pasirodymas nebuvo tik epizodiškas priminimas apie save, tačiau šį sportininką galėsime išvysti ir kitose varžybose. Trečią vietą laimėjo visą dieną rikiuotės gale važiavęs, tačiau finale iki paskutinio rato išlikęs latvis Normunds Akmentinš iš Rezeknės.
„Open“ klasėje startavo devyni dalyviai. Vien jų variklių pajėgumas bendroje sumoje siekė apie 2500 arklio galių. Šios klasės dalyvių gretose greičiausias buvo Vytautas Petraška.
Antrąją vietą užėmė žymus Lietuvos krosinių bolidų konstruktorius, taip pat ne ką mažiau „užbombintu“ „Volkswagen Golf“ lenktyniavęs Darius Tamašauskas. Trečios vietos taurę laimėjo „Audi TT“ pilotavęs Dalius Valiukas.
Bagių klasėje startavo keturi dalyviai. Čia vyko permainga kova, o finalas susiklostė taip, kad pirmąją vietą laimėjo Plungės sportininkas Linardas Rupeika.
Antrą ir trečią pozicijas pasidalijo Pakruojo sportininkai Gedas ir Mindaugas Kirdeikiai.
Moterų įskaitoje susirungė penkios damos, tačiau iki finalo išliko tik trys. Beje, visus tris pusfinalių važiavimus laimėjo vis kita sportininkė. Po kartą greičiausios buvo Dace Rozenštama, Eglė Budrytė ir Reda Vainauskaitė.
Galiausiai merginos santykius aiškinosi finale. Jame nugalėjo Latvijos „Latgols“ klubo sportininkė Dace Rozenštama. Kai jau buvo panašu, kad antrą poziciją iškovos Reda Vainauskaitė, jos bolidas patyrė gedimą ir sportininkė sustojo.
Tuo pasinaudojo Eglė Budrytė, žengusi ant antrosios vietos laiptelio ir nustumdama Redą Vainauskaitę į trečią poziciją.
Beje, Eglė Budrytė varžybose startavo Luko Koveros automobiliu ir trečiame važiavime, po kontakto su Reda Vainauskaite, patyrė, ką reiškia kaboti ant saugos diržų žemyn galva.