Varžybų išvakarėse aplink trasą išdygusiame palapinių miestelyje viręs gyvenimas įpratusius prie griežtos tvarkos žiedinių lenktynių ar profesionalaus ralio atstovus šiek tiek glumino: jei pastarųjų renginių metu techninio aptarnavimo zonoje draudžiama rūkyti, tai autokroso „klajokliai“ ne tik nepaleisdavo tabako lazdelių iš burnos, bet ir sugebėdavo už poros metrų nuo tvarkomos technikos atsipūtę kepti šašlykus.
Kai kurių komandų vyrai po veiksmo kupinos dienos buvo pasišovę smogti „alumi per alkoholizmą“ ir šiam kilniam reikalui akivaizdžiai negailėjo jėgų. Visa laimė, kad triukšmingame automobilininkų vudstoke tvyrojo taikos dvasia, o santykius sportininkai aiškinosi tik užsisegę šalmus ir sėdę prie savo bolidų vairo.
Užbėgant įvykiams už akių reikia pastebėti, kad trasoje jokiems kompromisams ar džentelmeniškumui nelikdavo nė milimetro erdvės. Todėl tiek duženas iš kovos arenos evakuoti turėję traktoriai, tiek medikai darbo turėjo sočiai visą laiką.
Pats šiurpiausias incidentas įvyko sekmadienį antrame „Super Buggy“ klasės pusfinalyje, kai po starto į priekį šovęs 10 bagių spiečius pateko į grūstį: stengdamiesi užsiimti kuo patogesnę poziciją susirėmė iš pirmosios eilės pajudėję sportininkai – latvis Ervinas Grencis ir olandas Albersas Wiely. Atviriems bagių ratams susikabinus olandas buvo su milžiniška jėga sviestas į orą. Priešais pagrindinę žiūrovų tribūną padaręs porą aukštojo pilotažo figūrų A.Wiely bagis stogu tėškėsi į žemę, po ko dar buvo taranuotas iš rikuotės galo judėjusių varžovų. Važiavimas buvo nedelsiant sustabdytas, prie nelaimėlio akimirksniu prilėkė medikai ir gelbėtojų brigada.
Kai po keleto minučių sportininkas buvo išvaduotas iš bagio konstrukcijos ir parodė gyvybės ženklus, nuščiuvusi publika pratrūko plojimais. Vienas LASF vadovų, gydytojas Evaldas Torrau, pabendravęs su nukentėjusiajam pagalbą teikusiais kolegomis sakė, kad olandas patyrė stiprų šoką ir galvos sutrenkimą, tačiau visi kaulai liko sveiki. Nuodugnesniems tyrimams Wiely Albersas buvo išvežtas į ligoninę.
Dukart – 2007 ir 2008 metais – Europos autokroso čempiono titulą iškovojęs Nerijus Naujokaitis, komentuodamas šį epizodą, atkreipė dėmesį į Vilkyčių trasos specifiką: tiesioji po starto yra sąlyginai trumpa, o trasa susiaurėja dar prieš pirmąjį posūkį ir tampa savotiškais spąstais. Kadangi lenkimams vietų čia labai mažai, visi lenktynininkai stengiasi prasibrauti į priekį būtent čia ir labai dažnai eina va bank.
„Dar vienas Vilkyčių trasos ypatumas – jos paviršius suformuotas iš asfalto drožlių, todėl stabdymo zonose labai greitai susiformuoja duobės. Jas įveikiant didžiulį krūvį gauna pakaba. Manau, neatsitiktinai čia matėme tiek daug išlaužtų ratų. Prižiūrėti tokią trasą ir palaikyti daugiau mažiau lygų paviršių labai daug pastangų reikalaujantis darbas“, – samprotavo tituluočiausias Lietuvos autokroso meistras, dar šiais metais ketinantis išbandyti jėgas Pasaulio ralio kroso čempionate.
Į „Buggy 1600“ pusfinalius pateko ir juose rungėsi 3 lietuviai: Saulius Žunda, Tautvydas Urba, Tomas Zavarskis. „Touring Autocross“ klasėje važiavo du lietuviai: Paulius Pleskovas ir Šarūnas Glikas, prasibrovę iki finalo.
Visi kvalifikaciniai važiavimai puikiai susiklostė Pauliui, gavusiam teisę rinktis starto poziciją pirmojoje eilėje. Todėl ruošiantis finalui jam reikėjo išspręsti vieną sąlyginai nedidelę techninę problemą (perdegė vienas variklio valdymo elektronikos blokas) ir pasinaudoti namų sienų pranašumais.
Deja, finalo starte klaipėdietis į priekį praleido čeką Vaclavą Fejfarą, o su kitu jo tautiečiu Martinu Samohylu įsivėlė į kovą dėl antrosios vietos. Grumtynės baigėsi nedideliu susistumdymu, kai čekas pernelyg plačiai įvažiavęs į posūkį paliko atvirą vidinę jo dalį, o P. Pleskovas tuo pabandęs pasinaudoti dešine puse prisilietė prie M. Samohylo bolido. Šis incidentas baigėsi tuo, kad abu sportininkai trenkėsi į trasą juosiančius žemės pylimus ir į priekį praleido iš antrosios eilės startavusius Otakarą Vyborną ir Šarūną Gliką.
Tokia tvarka sportininkai kirto finišo liniją, tačiau netrukus paaiškėjo, kad P. Pleskovo ir M. Samohylo dvikovoje varžybų teisėjai iš Latvijos įžvelgė neleistinų lietuvio veiksmų ir Paulių diskvalifikavo. Savo ruožtu TSK „Baltijos autosportas“ komandos vadovas Vladas Pleskovas tokį arbitrų sprendimą pavadino nesusipratimu.
„Pirminė automobilio apžiūra leidžia spėti, kad tas kontaktas įvyko nutrūkus Pauliaus automobilio galinio dešinio rato pusašiui – dėl šios priežasties jį staiga truktelėjo į išorę, kur buvo M. Samohylas. Bet juk tokie dalykai yra kroso kasdienybė ir čia įžvelgti kažkokią tyčią yra absurdas“, – nusivylimo neslėpė V. Pleksovas.
Kur kas geresnės nuotaikos buvo Š. Gliko stovykloje. Iš autokroso pasitraukęs prieš septynerius metus, Šarūnas tik pernai vėl sugrįžo į ralio kroso trasas. Startuoti Lietuvoje surengto Europos kroso čempionato etape jį įkalbėjo jau minėtas N. Naujokaitis. Kadangi senasis Šarūno „Mitsubishi Lancer EVO“ po paskutiniųjų varžybų buvo pakankamai sveikas, startas Vilkyčiuose atrodė viso labo nedidelė avantiūra.
„Iš tiesų tokia įvykių dėlionė pakėlė nuotaiką – turiu tikrai vieną silpniausių čia startavusių automobilių (470 AG ir 700 Nm) ir, pasirodo, galiu būti konkrencingas“, – šypsojosi Š. Glikas.
LASF prezidentas Romas Austinskas po varžybų apgailestavo tik dėl to, kad autokrose šiuo metu startuoja tiek nedaug lenktyninkų iš Lietuvos.