Dalyvius organizatoriai pasitiko puikiai paruošta trasa, tačiau ne visiems sportininkams pakako žiemos tam, kad pasirengtų sezonui tinkamai. Šiemet naujai sukurtoje jaunųjų sportininkų klasėje „Junior 1000“ debiutavo tik vienas dalyvis Normantas Lepšys.
Jo oponentai laiku paruošti automobilių nespėjo, todėl šios klasės dalyvių akistata veikiausiai įvyks kituose etapuose. Visgi Normantas Lepšys savo dailiuoju „Toyota Yaris“ pasirodė trasoje, apsukdamas keletą neįskaitinių ratų.
Tačiau kitose klasėse intrigos ir kovos dėl taškų netrūko. Divizione 1600 prie starto stojo penki dalyviai. Nepralenkiamas čia buvo Deividas Kusas, kuris į savo šių metų taškų kraitį įsirašė 24 balus. Antroje vietoje savo pasirodymą baigė Ričardas Mockus, o trečią poziciją iškovojo Deividas Janulaitis.
Pirmenybių 2000 divizione dalyvauti užsiregistravo keturi dalyviai, tačiau dėl techninių kliūčių dar iki kvalifikacinių važiavimų iš žaidimo iškrito Linas Petrauskas. Taigi, šioje klasė liko tik trys sportininkai, kurie kovėsi dėl prizinių vietų. Pirmąją vietą laimėjo Mindaugas Skiezgilas, antrosios vietos taurę iškovojo Arūnas Majauskas, o trečioji vieta atiteko Pauliui Mikelaičiui.
Kurioziška situacija susiklostė galine ašimi varomų bagių klasėje „Buggy RWD“. Čia startavo trys dalyviai, tačiau Romas Kiaulakys sugedo dar iki finalo. Finale startavo du sportininkai – po pertraukos į bagį vėl sėdęs Vytautas Kuras ir Mindaugas Kirdeikis. Abu šie sportininkai finalo taip pat nebaigė dėl techninių problemų, tačiau Mindaugas Kirdeikis sugedo vėliau, todėl jam atiteko aukštesnė pozicija. Antroje vietoje liko Vytautas Kuras, o trečias – Romas Kiaulakys.
Super 1600 Lietuvos čempionato klasėje pasirodė keturi sportininkai. Atkakliausia kova čia virė tarp Lauryno Petraškos ir Tomo Skrodenio, tačiau šįkart greitesnis buvo „Lada“ vairavęs Laurynas Petraška. Trečiąją vietą iškovojo Kęstutis Janukaitis, kuris už savęs paliko šių metų debiutantą Šarūną Gruzinską.
Pati gausiausia ir daugiausiai emocijų žiūrovams dovanojusi klasė buvo 2000 Super. Čia finaliniame važiavime prie starto stojo net dešimt sportininkų. Itin permainingai diena klostėsi kupiškėnui Deividui Vareikai. Antro kvalifikacinio važiavimo metu jis legendiniame nusileidime nuo Pavilkijo trasos kalno bandė išorine trasos dalimi lenkti pirmavusį Mindaugą Sidabrą ir netrukus patyrė virtimą. Sportininko „Volkswagen Golf“ vertėsi tris kartus ir pakibo ant trasos atitvarų. Lenktynininkas incidento metu nenukentėjo, tačiau kiek aplamdė techniką. Ir nors mechanikai jo automobilį finalui paruošė, tačiau lemiamo važiavimo metu neatlaikė pusašio granata.
Taigi, Deivido Vareikos gedimas leido lengviau atsikvėpti šių varžybų nugalėtojui Mindaugui Sidabrui, kuris iškovojo pirmąją vietą. Antrą poziciją laimėjo po šiokios tokios pertraukos į autokrosą sugrįžęs Raimundas Kukenys su „Opel Kadet“, o trečiosios vietos taurę iškovojo itin užtikrintai važiavęs ir vienintelis galu varomą automobilį šioje klasėje vairavęs Mindaugo Sidabro sūnus Lukas su BMW.
Griausmingiausia klasė, žiūrovams dovanojusi daug įspūdingų momentų, buvo Super-Cars. Joje nugalėjo Saulius Kairaitis su „Audi“. Ankstesniais metais dyzeliniu varikliu lenktyniavęs, tačiau dažnai varžybų nebaigdavęs sportininkas į savo bolidą sumontavo benzininį agregatą ir jo sprendimas pasiteisino.
Visą dieną maksimalaus tempo neatskleidęs dalyvis finale parodė viską, ką sugeba ir aplenkęs iki tol lyderiavusius kolegas laimėjo pirmosios vietos taurę. Ant antrojo prizininkų pakylos laiptelio žengė Steponas Jančauskis su įspūdingai atrodančiu „Volkswagen Golf MK II“. Trečiosios vietos taurė iškeliavo į Latviją. Ją laimėjo „Audi Coupe“ vairavęs Janis Vegeris.
Galingiausių, abiem ašimis varomų bagių klasėje triumfavo Andrius Lugauskas. Jis finale stojo į kovą su itin patyrusiu sportininku Sauliumi Žunda, tačiau pastarojo spaudimą lyderiui pavyko atlaikyti. Trečiosios vietos taurė atiteko Tautvydui Urbai, tačiau jis didelio džiaugsmo dėl šio pasiekimo nerodė.
Antrojo važiavimo metu Tautvydas Urba padarė gana apmaudžią klaidą ir kliudė trasos atitvarą. Nuo jo atsimušęs jis rėžėsi į kitoje trasos pusėje esantį atitvarą ir vertėsi. Sportininkas gerokai aplamdė savo naująjį bagį, kuriuo ketina startuoti Europos čempionato varžybose. Nepasisekė ir dar vienam greitam šios klasės sportininkui Gintarui Morkevičiui. Jo bagis į dalyvių parką taip pat grįžo pakeltas keltuvu – neatlaikė sankaba.
Lietuvos automobilių kroso pirmenybių komandinėje įskaitoje Pavilkijo trasoje daugiausiai taškų iškovojo ir nugalėjo ASK „Žaibas“ komanda. Antrosios vietos taurę į viršų kėlė „Motorsport LT“ ekipa. Trečios vietos laiptelį užėmė „Kupiškio Auto-Moto“ komanda.
Lietuvos čempionato įskaitoje daugiausiai taškų surinko ir lyderių poziciją užsitikrino šiemet debiutavusi nauja komanda „Smart Motorsport“. Antri – Telšių „Bolids“ sportininkai. Trečiosios vietos komandinė taurė iškeliavo į Pakruojį. Ją laimėjo „Mūša Kross“ atstovai.
„Manau, kad autokroso sezonas Lietuvoje prasidėjo puikiai. Pasistengėme paruošti trasą, kad dalyviai galėtų mėgautis važiavimu. Šiek tiek gaila, kad šįkart nesusirinko „Junior 1000“ klasės dalyviai, bet tikiu, kad ši klasė turi dideles perspektyvas. Džiugu, kad žiūrovų susirinko išties daug. Trasa buvo tiesiog apsupta iš abiejų pusių. Buvo visko – ir gražių lenkimų, ir kontaktų, todėl tikiuosi, kad čia atvykę kroso gerbėjai išvažiavo patenkinti“, – sakė varžybų organizatorius Andrius Remeza.