Praėjusiais metais įkurta „Junior 1000“ klasė, kurioje jaunieji lenktynininkai varžosi beveik standartiniais, vieno litro variklį turinčiais automobiliais, panašu, turi perspektyvų. Jei pernai šioje klasėje startavo tik trys dalyviai, tai šiemet prie Normanto Lepšio, Valdo Mikužio ir Ramintos Jankauskaitės trijulės prisijungė dar du jaunieji sportininkai – Rytis Gurklys ir Dainis Zemnieks.
Pirmame etape didžiausia intriga trasoje virė tarp praėjusių metų favoritų. Normantas Lepšys ir Valdas Mikužis ir vėl varžėsi dėl aukščiausių pozicijų, kartais nevengdami net ir artimos kontaktinės kovos. Savo kandidatūrą į prizininkų podiumą pateikė ir Rytis Gurklys, pirmuosius važiavimus pradėjęs gana sėkmingai, tačiau finale jis nebepasirodė. Panašu, kad sportininką pavedė technika. Finale dėl pozicijų kovoti liko keturi dalyviai. Valdas Mikužis su Normantu Lepšiu varžėsi dėl aukščiausio podiumo laiptelio, o Raminta Jankauskaitė su Dainiu Zemnieku grūmėsi dėl trečiosios vietos.
Čia taip pat netrūko aštrių momentų ir net kontaktų bei smūgių į atitvarus. Visgi Dainiui Zemniekui pavyko aplenkti apgadintu automobiliu tempo išlaikyti nebesugebėjusią Ramintą Jankauskaitę ir laimėti trečią vietą. O dėl pirmosios vietos aistros verda iki šiol. Paskutiniame lenktynių rate, prieš pat finišą lyderiavęs Normantas Lepšys pavijo ratu lėtesnę Ramintą Jankauskaitę ir už jos užstrigo. Tuo pasinaudoti pabandė Valdas Mikužis, kuris atliko lenkimą kita trajektorija ir buvo tituluotas nugalėtoju.
Tačiau Normanto Lepšio komanda su tokiu teisėju sprendimu nesutiko, mat jų teigimu lenkimas įvyko jau po finišo. Kadangi situacija yra užfiksuota vaizdo įraše, atstatyti „Status Quo“ neturėtų būti sudėtinga. Kad ir kaip bepasibaigtų šis ginčas dėl pozicijų, aišku viena – šiemet „Junior 1000“ klasėje bus tikrai daug veiksmo.
„D-2000 Super“ klasėje šiemet vėl tempą diktuoti pasiryžęs Tomas Skrodenis su „Honda Civic“. Nors šįkart jis sulaukė itin nemažos konkurencijos iš tokių dalyvių kaip Raimundas Kukenys, Arnas Kanapeckas ar Martynas Pikčilingis, tačiau patyrusiam autokroso vilkui spaudimą atlaikyti pavyko. Antras finišavo „Opel Kadett“ vairavęs ir šįkart techninių problemų išvengęs biržietis Raimundas Kukenys.
Jo pagrindiniu varžovu tapo Arnas Kanapeckas iš Pakruojo, kuris iškovojo trečiąją vietą pabėgęs nuo Ramūno Zabielos. Finalas nesusiklostė Martynui Pikčilingiui, kuris be jokios abejonės prieš startą buvo nusitaikęs į prizininkų trejetą ir tai demonstravo visų važiavimų metu. Iš viso šioje klasėje startavo dešimt dalyvių, kurie žiūrovams dovanojo artimą kovą ir aštrius momentus.
Tiesa, šiose varžybose „D-2000 Super“ klasėje nestartavo praėjusių metų lyderis Mindaugas Sidabras, kuris, tikėtina, būtų privertęs greičiausiųjų trejetuką dar labiau paprakaituoti dėl taškų pirmame etape.
„Bombų“ klase vadinamoje „OPEN 4500“ įskaitoje buvo karšta tiesiogine to žodžio prasme. Čia prireikė net gesintuvų ir ugniagesių pagalbos. Finaliniame važiavime įspūdingą užsispyrimą pademonstravo latvis Janis Vegeris su „Audi Coupe“. Visą dieną gedimų kamuojamas automobilis finale užsiliepsnojo. Kai pasirodė dūmai ir ugnis iš po latvio automobilio variklio gaubto, iki finišo buvo likę trys ratai. Tačiau patyręs sportininkas nusprendė – viskas arba nieko.
Užsiliepsnojus turbinai ir automobiliui pradėjus degti, latvis nepasidavė ir kirto finišo liniją laimėdamas trečiąją vietą. Sportininkas sustojo iškart po finišo. Čia prie jo pribėgo teisėjai, kurie greit išlaipino Janį Vegerį iš degančio automobilio ir ėmė gesinti ugnį. Per kelias akimirkas prie „Audi“ privažiavo ir trasoje budėję ugniagesiai, tad didesnių nuostolių išvengti pavyko, o Janis Vegeris tokiu būdu iškovotą taurę prisimins dar ilgai.
Tuo metu dėl pirmosios vietos atkakliai kovojo du sportininkai – „Volkswagen Polo“ vairavęs Dovydas Vaitkevičius ir su „Volkswagen Golf“ startavęs Steponas Jančauskis. Šis duetas žiūrovams padovanojo ne tik įspūdingus vaizdus – autokroso simfonija buvo papildyta ir „Launch Control“ bei „Antilag“ sistemų kuriamais šūvių ir sprogimų garsais. Finale savo pranašumą įrodė Dovydas Vaitkevičius. Stabiliai ir užtikrintai važiavęs sportininkas įveikė Steponą Jančauskį, tačiau šiame sezone lyderiui dar teks paplušėti.
Pirmasis etapas ne itin sėkmingai susiklostė kitiems greitiems sportininkams. Paulius Šniukas, Egidijus Kirdeikis ir Darius Tamašauskas neišvengė techninių problemų ir savo ambicijas žengti ant podiumo turės patausoti kitam etapui. Parodyti savo galimybių progos neturėjo ir čempionato debiutantas, rokiškėnas Žilvinas Lingė, kurio „Volkswagen Polo“ sugedo dar prieš laisvąsias treniruotes.
Visos dienos varžybų kulminacija tapo „Buggy 1600“ klasės finalas. Šįkart bagių įskaita buvo kaip niekada gausi – prie starto stojo net 13 dalyvių, tad juos iš pradžių teko atskirti į du pogrupius. Kvalifikaciniuose važiavimuose buvo visko – nulūžusių ratų, smūgių į atitvarus, tarpusavio kontaktų. Žiūrovus žavėjo spiegiantys varikliai bei iš po bagių ratų kylančios akmenų ir žvyro audros.
Galiausiai finale susitiko patys greičiausi ir techninių problemų išvengę sportininkai iš Lietuvos, Latvijos bei Estijos. Nugalėtoju po įnirtingos kovos tapo vienas greičiausių bagių lenktynininkų Lietuvoje Tomas Zavarskis, už savęs palikęs estą Janarą Kadaką. Pagyrimų nusipelnė trečiąją vietą iškovojęs Laurynas Petraška, kuris anksčiau lenktyniavo kėbuliniu automobiliu, o dabar persėdo į bagį. Taigi, trečioji vieta debiutinėse varžybose ir lenktyniaujant tokiame gausiame dalyvių būryje negali būti tiesiog atsitiktinumas. Tikėtina, kad šis lenktynininkas yra nusiteikęs kituose etapuose pasimatuoti ir kitus prizininkų pakylos laiptelius.
Komandinėje Lietuvos čempionato įskaitoje triumfavo tiek patyrusius, tiek jaunus ir perspektyvius sportininkus vienijanti „Smart Motorsport“ ekipa. Jos nariai surinko 71 tašką. 53,5 taško iškovojo ir antroje vietoje įsitvirtino Biržų ASK. Treti su 39,8 taško – „Motorsport LT“ komandos nariai.
Gana gausiai į Pavilkijo trasą susirinko ir patys mažiausi dalyviai, lenktyniaujantys „Mini Buggy“ klasėje. Mažieji sportininkai, kaip ir jų suaugę kolegos iš didžiųjų bagių ir kėbulinių automobilių klasių, taip pat turėjo važiuoti ta pačia trasa. Vaikams teko įveikti pačius įdomiausius Pavilkijo trasos posūkius – kilti į akląjį kalną ir leistis nuo kvapą gniaužiančios nuokalnės. Jaunieji lenktynininkai varžėsi itin atkakliai, nevengdami ir tarpusavio kontaktų bei rizikingų lenkimų.
Nugalėtoju čia tituluotas Daugirdas Dungveckis, kuris už savęs paliko Latvijos sportininką Janį Kozlovskį. Trečioje vietoje finišavo nugalėtojo brolis Ąžuolas Dungveckis.
„Super 1600“ klasėje startavo tik trys dalyviai, tačiau finalinis važiavimas buvo išties intriguojantis ir nugalėtojas čia paaiškėjo tik paskutiniame posūkyje. Šioje klasėje savo jėgas išmėgino Eligijus Abartis, Erikas Narbutas ir Šarūnas Gruzinskas. Šarūnui Gruzinskui Pavilkijo trasa jau buvo žinoma ir išbandyta, o Erikas Narbutas ir Eligijus Abartis čia startavo pirmą kartą.
Deja, bet Šarūnui Gruzinskui per žiemą, panašu, nepavyko išspręsti „Honda Civic“ kamavusių pavarų dėžės problemų, tad į lyderio poziciją jis taikytis negalėjo tiesiog fiziškai.
Kova dėl pirmosios vietos užvirė tarp Eligijaus Abarčio ir Eriko Narbuto. Finale visą laiką lyderiavo Eligijus Abartis, tačiau iš galo nuolat jį spaudęs Erikas Narbutas pasiekė savo – varžovo klaidą išprovokavo paskutiniame posūkyje ir pro finišo vėliavą biržietis praskriejo pirmas. Eligijui Abarčiui teko džiaugtis antra vieta. Tačiau iš pastarojo sportininko galima tikėtis gerų rezultatų.
Iki šiol tik mėgėjų lygyje važiavęs sportininkas šiemet su „Lada“ automobiliu yra nusitaikęs į pergales geriausiose šalies trasose. Tačiau jam nebus lengva. Erikas Narbutas labdara neužsiminėja ir taškų lengvai nedalina, o Šarūnas Gruzinskas savo greitį jau yra įrodęs. Telieka kituose etapuose sulaukti dar bent trijų dalyvių ir turėsime dar vieną įdomią klasę.
Regionų taurės 2000 klasės važiavimai buvo išties sunkiai prognozuojami, mat čia taip pat susirinko gausus sportininkų būrys. Žiūrovai trasoje išvydo ir virtimų. Kliudęs atitvarą pirmame kvalifikaciniame važiavime apsivertė šios disciplinos naujokas Simas Gudavičius.
Vos sportininkas išlipo iš automobilio, dvigubos geltonos vėliavos galiojimo zonoje ant šono gulintį jo „Volkswagen Golf“ kliudė kitas dalyvis Valdemaras Vitkus. Šio „Honda“ taip pat virto ant stogo. Per avariją buvo smarkiai apgadinta Simo Gudavičiaus „Volkswagen Golf“ prekinė išvaizda – kliudytas bagažinės dangtis atplyšo su visu stogu.
Tačiau dėl tokių „gedimų“ lenktynes gali baigti tik žiedinių lenktynių dalyviai, bet ne autokroso sportininkai. Mechanikai mikliai rado sprendimą kaip atkurti nuplėštas kėbulo dalis ir Simas Gudavičius tęsė pasirodymą.
Šioje klasėje nugalėtoju tituluotas Mindaugas Skiezgilas, kuris per daug nesivėlė į kontaktinę kovą su oponentais ir dažnai finišuodavo atitrūkęs nuo varžovų. Antrąją vietą iškovojo Antanas Mažonas, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Saulius Guoga.
Komandinėje Regionų taurės įskaitoje triumfavo 20 taškų surinkusi ASK „Žaibas“ komanda. 17 taškų iškovojo ir antroje vietoje įsitvirtino „Tornada Racing“ rinktinė, o su 13 taškų trečiąją vietą laimėjo „Ekroso“ ekipa.
Visi nugalėtojai ir prizininkai buvo apdovanoti išskirtinio dizaino taurėmis ir rėmėjų įsteigtais prizais. Organizatoriai džiaugiasi, kad varžybose dalyvavo toks gausus dalyvių būrys ir primena, kad paskutinysis Lietuvos autokroso čempionato etapas taip pat vyks šioje trasoje. Iki tol Pavilkijo autokroso kompleksas bus kiek atnaujintas, tad dalyvių lauks dar patogesnė infrastruktūra.