Čia varžybas surengęs VšĮ „Kupiškio auto-moto sportas“ vadovas Saulius Valiukas ir vėl gerokai pasistengė. Jo pastangų vaisiai – pagerintas dalyvių skaičiaus rekordas.
Kuomet kitų varžybų organizatoriai tenkinasi dviem ar trimis dešimtimis dalyvių per visas klases, autokroso sezono uždarymo šventėje vien D-2000 klasėje užsiregistravo 29 (taip, dvidešimt devyni!) dalyviai. Prisimenate, kada buvo daugiau? Aš ne, nes vargu ar daugiau apskritai vienoje klasėje kur nors yra buvę tiek dalyvių. Beje, kad kova tarp dalyvių būtų dar nuožmesnė, autokroso lenktynininkas ir didžėjus iš Latvijos Mareks Dainis įsteigė papildomą prizą – jo atstovaujamas „Malatesta“ padangas pačiam greičiausiam dalyviui dviejų litrų klasėje.
Iš viso autokroso varžybose, skirtingose klasėse savo jėgas paskutinį kartą šiemet išbandė 94 sportininkai. Dar 7 dalyviai savo automobilių kėbulus lamdė „bulių kautynėse“.
Turistinius ir sportinius maršrutus bekelės žiedu ir Kupiškio rajono keliais iš viso išmėgino 22 visureigių ekipažai. Suskaičiuoti nesunku – bendras dalyvių skaičius pasiekė 123. Jau praėjusių metų sezono uždarymas Kupiškyje buvo grandiozinis, tad šiemet reikėtų dar pridėti žodį „mega“.
Saulius Valiukas juokauja, kad kai kiti organizatoriai sunkiai surenka pakankamą dalyvių skaičių klasei, jis svarsto apie maksimalaus dalyvių skaičiaus limito klasėje nustatymą, mat toks gausus būrys dalyvių lengvai šokiravo ir jį patį.
Į kvietimą uždaryti autokroso sezoną Lietuvoje atsiliepė gausus būrys kaimynų iš Latvijos. Jų čia atvyko net 26. Palenktyniauti Kupiškyje nusprendė ir du svečiai iš Rusijos.
Dienos pradžia lengvų važiavimų nežadėjo, kadangi gausus lietus trasą pavertė gana slidžia, tad ji iš vairuotojų reikalavo ne tik techniškumo, bet ir šalto proto. Vos persistengus buvo galima savo pasirodymą baigti į trasos pakraščius sustumtoje klampioje košėje. Kiek vėliau situacija pasikeitė. Išlindusi saulė ir rudeninis vėjas pastebimai džiovino gruntą, tad dienos eigoje padidėjo ir dalyvių trasoje demonstruojamas greitis.
Iš viso autokroso dalyviai varžėsi net aštuoniose klasėse, visureigiai – dviejose sportinėse ir vienoje turistinėje įskaitoje. Vyko ir „bulių kautynių“ važiavimai. Deja, bet dėl laiko stokos ir anksti besileidžiančios saulės nebepavyko surengti mechanikų autokroso.
Organizatorius Saulius Valiukas pasidžiaugė, kad itin gausi šįkart buvo ir mažųjų Mini bagių klasė, kurioje varžosi patys jauniausi sportininkai. Čia startavo net 9, žoliapjovių variklius turinčius bagius vairuojantys vaikai.
Jų gretose geriausią rezultatą pademonstravo lietuvis, „Ugira Kross“ atstovas Daugirdas Dungveckis. Antrąją vietą laimėjo iš Latvijos atvykusi Baiba Sileniece. Trečiosios vietos taurę iškovojo dar vienas latvis Linards Jasons.
Itin atkakli kova virė D1600 klasėje. Čia prie starto stojo net 17 dalyvių. Geriausiai čia pasirodė Pakruojo ASK narys Lukas Kovera, kuriam įnirtingiausiai priešinosi antroje vietoje finišavęs „Kupiškio auto-moto sporto“ narys Justinas Mikalauskas. Ant trečiosios vietos laiptelio žengė ASK „Extempas“ atstovas Laurynas Petrauskas.
Pačioje gausiausioje D2000 klasėje dalyvius organizatoriai atskyrė į du pogrupius, tad patys greičiausi susitiko finale. Užtikrintą pergalę čia iškovojo visą dieną stabiliai važiavęs ir varžovams didesnių šansų nesuteikęs Tomas Skrodenis su „Honda Civic“. Jis iškovojo ne tik taurę, bet ir „Malatesta“ padangas. Dar vieną taurę laimėti pavyko per dvi klases lenktyniavusiam ir čia taip pat antroje vietoje finišavusiam Justinui Mikalauskui. Latvis Viesturs Pletiens žengė ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio.
D2000 Super įskaitoje pasirodė 16 dalyvių. Finalas geriausiai susiklostė latviui Kasparui Silenieksui. Jo tautietis Viesturs Pletiens laimėjo antrąją vietą ir dar kartą užlipo ant prizininkų pakylos. Lietuvos spalvas apgynė ant trečiosios vietos laiptelio žengęs Joniškio sportininkas Gediminas Poška su „Honda Civic“.
OPEN klasėje vilčių niekam nepaliko Andrius Luščiauskas, vairavęs turbininį variklį ir visus varančiuosius ratus turintį „Audi 80” bolidą. Antroje vietoje finišavo svečias iš Plungės Tomas Batys. Trečios vietos taurę išplėšė „Ekroso“ narys, rokiškėnas Žilvinas Lingė.
SuperCars įskaitoje startavo tik trys dalyviai, tad jų važiavimas buvo sujungtas su bagių klase, kur taip pat užsiregistravo trys dalyviai. SuperCars įskaitoje nugalėtoju tapo šių eilučių autorius Tomas Markelevičius, vairavęs „Audi S6” lainerį, ant kurio šono puikuojasi legendinis užrašas „Bulka“.
Tiesa, nesuklysiu sakydamas, kad pirmoji vieta man tiesiog atiteko, nes iki finalinio važiavimo atlaikė tik „Audi S6”. Petro Kirdeikio vairuojamam „Volkswagen Golf R32” „nusibaigė” sankaba, o „Audi TT“ pilotas Dalius Valiukas pasitraukė dėl su turbina susijusių problemų.
Bagių įskaitoje nugalėtoju tapo latvis Mortens Perševič. Jis aplenkė savo tautietį Intarsą Grandansą ir trečioje vietoje finišavusį Gedą Kirdeikį.
Organizatoriai sezono pabaigoje pakvietė pasivaržyti ir moteris. Damų klasėje susigrūmė net 7 sportininkės. Greičiausia dama buvo pripažinta be klaidų važiavusi Dace Rozenštama su „Opel Kadett“. Antrąją vietą iškovojo lenktynes autokroso trasoje pirmą kartą išmėginusi ir prie „Audi S6 Bulkos” vairo sėdusi Rūta Nedzelskienė.
Ji trasoje atkakliai kovojo su kur kas labiau patyrusia, tačiau gerokai silpnesnį automobilį vairavusia Reda Vainauskaite. Deja, bet Redą Vainauskaitę pavedė technika, todėl šių dviejų damų kova tęsėsi tik pusę distancijos. Trečioje vietoje finišavo Deimantė Čiūdaraitė, kuri lenktyniavo biržiečio, D2000 klasės dalyvio Mariaus Varno automobiliu.
„Bulių kautynių“ įskaitoje savo „tankus“ į trasą išleisti panoro septyni sportininkai. Nors virtimų žiūrovai čia neišvydo, tačiau daugiausiai oponentus apstumdė Radviliškio atstovas Karolis Steponas. „Vampyru“ vadinamas Vytautas Vainauskas finišavo antras, o trečiosios vietos taurę laimėjo Ovidijus Gintautas.
Į trasą susirinkę žiūrovai galėjo kartu stebėti ne tik autokrosą ar bulių kautynes, bet ir sportinių visureigių klasių dalyvius. Bekelės žiedo trasa įrengta visiškai greta autokroso trasos, tad viskas, ką reikėjo padaryti norint pamatyti abi disciplinas, tai pasukti galvą į šoną.
Visureigių TR1 įskaitoje nugalėtojais tapo per dvi valandas daugiausiai kartų bekelės žiedą apvažiavę anykštėnai Šarūnas Bernatonis ir Agnius Abraškevičius. Antrąjį rezultatą pademonstravo Aivaras Maciulevičius su šturmanu Donatu Plieskiu. Trečiojo rezultato autoriais tapo rokiškėnų Mindaugo Indrašiaus ir Deivido Šiminsko duetas.
TR2 kategorijoje kova virė tarp 6 dalyvių. Geriausiai čia pasirodė panevėžiečiai Aurimas ir Arnas Šalteniai. Rokiškio atstovai Vygantas Ališauskas ir Laurynas Ališauskas finišavo antroje pozicijoje, o trečios vietos taure apdovanoti pasvaliečiai Tomas Gužauskas ir Žydrūnas Patkauskas.
Visureigių turizmo įskaitoje, per Kupiškio rajoną nusidriekusioje orientacinėje rungtyje savo sugebėjimus demonstravo net 12 ekipažų.
Greičiausiai reikiamus objektus aplankė ir mažiausiai klydo rokiškėnai Sigitas Ruželė ir Rytis Potapovas. Uteniškiai Andrius Kavaliauskas ir Tomas Eidžiulis parodė antrą rezultatą, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Gintaras Šimėnas ir Gvidonas Bajorūnas.
Varžybų organizatorius Saulius Valiukas dėkoja gausiam būriui dalyvių už suteiktas geras emocijas miniai žiūrovų ir žada naują rekordą kitais metais.
Nutilus variklių gausmui liko dar viena, iškilminga procedūra – metiniai Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybių apdovanojimai, kurie įvyks spalio 21-ą dieną, 15 val. greta Uoginių trasos esančiame muziejuje.