Varžybų išvakarėse pylęs gausus lietus lėmė tai, kad sekmadienį trasa buvo labiau tinkama bekelės visureigių pasivažinėjimui, o ne autokroso varžyboms. Tačiau tai sportininkams nėra jokia naujiena.
Panašių trasų Lietuvoje yra daugiau, o tokias sąlygas lenktyniavimui yra matę ir latviai. Taigi, sudėtingos sąlygos nieko nenustebino, tačiau dalyviams buvo aišku – lengva nebus.
Beje, Ramygalos trasa pasižymi ne tik gausiu purvo sluoksniu palijus, bet ir smėlinga danga. Joje labai greit išsimuša didžiulės duobės, kurios yra negailestingos automobiliams ir nuginkluoja net pačius greičiausius sportininkus.
Seniau lenktyniaujantys ir labiau patyrę sportininkai dar prieš startą neslėpė, jog šiose varžybose rinksis kitokią strategiją. Įprastai negailintys savo automobilių lenktynininkai sakė, kad šįkart teks važiuoti atsargiau, bandyti nesulaužyti automobilio ir daugiau dėmesio skirti kvalifikacijai.
Kiekvienas lenktynininkas sutiks, kad esant tokioms sudėtingoms trasos sąlygoms, startas iš pirmosios eilės – pusė darbo prizininkų pakylos link.
M-1600
Panašu, kad šioje klasėje, iš jos laikinai pasitraukus Erikui Narbutui, kova verda tik tarp Egidijaus Nevulio ir Artūro Stanio. Jei lažybų bukmekeriai savo pasiūlose leistų lažintis dėl lenktynių baigties M-1600 klasėje, sunku būtų laimėti daug pinigų, mat bet kurio iš šių dviejų lenktynininkų pergalės tikimybė yra gerokai didesnė nei lietaus per Jonines.
Taip nutiko ir Ramygaloje, kur visą laiką lyderiavo Egidijus Nevulis, kai kuriuose važiavimuose savo oponentus sugebėdavęs aplenkti netgi vienu ratu. Artūras Stanys tvirtai laikėsi antroje vietoje, o tuo metu jam už nugaros vyko kiek įdomesni dalykai.
Dėl trečiosios pozicijos daugelyje važiavimų intensyviai kovojo Justinas Mikalauskas, Dainius Stapulionis, Vytautas Tumasas ir latvis Elvijs Plikšs. Jiems nenusileido ir autokroso naujokas Mantas Palionis bei šiemet pirmenybėse tik priodiškai pasirodantis Ernestas Stumbrys.
Visų važiavimų metu dalyvių gretos mikliai retėjo ir finišą pasiekdavo kur kas mažiau dalyvių nei stodavo prie starto. Vienų gedimai buvo smulkūs ir serviso zonoje pataisomi per kelias minutes, kitų patirtos techninės problemos buvo rimtesnės ir automobilius dalyviams tekdavo krauti ant platformų.
Pirmame važiavime, jau po finišo sustojo Ernestas Stumbrys, patyręs variklio gedimą. Antrame važiavime su pusašio problema susidūrė per trasoje atsiradusius „apkasus“ bandęs pravažiuoti Vytautas Tumasas.
Finale pasitraukė iki tol gerą tempą demonstravęs ir į prizininkus pretendavęs Dainius Stapulionis. Taip pat sugedo ir Justino Mikalausko „Civic“, tad šiame etape laimėjo tie, kurie tiesiog išliko ir tausojo techniką.
Būtent šitaip trečią vietą užėmė iki tol gana ramiai važiavęs ir lyderiams į galinį bamperį nebaksnojęs Vytautas Poška. Autokroso veteranas ramiai suko ratus trasoje ir „vikingo“ stiliumi iškovojo trečią vietą.
Tiesiog stengiausi išlaikyti saugų atstumą nuo iš paskos važiuojančių sportininkų ir finišuoti antroje vietoje.
Su gazas.lt skaitytojais savo įspūdžiais pasidalijo antrosios vietos prizininkas Artūras Stanys. Jis į priekį praleido tik etapo nugalėtoją Egidijų Nevulį.
„Kai pamačiau, kokia trasa, supratau, kad reikia taupyti automobilį. Iš pradžių dar galvojau vaikytis Egidijų, tačiau kai pamačiau, jog jis pabėgo, nusprendžiau sumažinti tempą ir jo nebegaudyti.
Tiesiog stengiausi išlaikyti saugų atstumą nuo iš paskos važiuojančių sportininkų ir finišuoti antroje vietoje. Nenorėjau rizikuoti. Nors tai gal ir nebuvo įdomu žiūrovams, bet už duoklę aistruoliams man nemažiau svarbūs ir sezono taškai, todėl nerizikavau patirti gedimą“, – sakė Artūras Stanys.
M-2000
M-2000 klasės finalinis važiavimas taip pat buvo panašus į žaidimą „Survival“. Dalyviai čia varžėsi tarsi kovoje dėl išlikimo. Nors iki finalinių važiavimų trasa kiek pradžiuvo, tačiau atlikti lenkimus čia buvo sudėtinga net ir turint kiek galingesnį automobilį nei varžovai.
Bandymas lenkti purvina trasos dalimi daugeliu atvejų baigdavosi mažiausiai vienos pozicijos praradimu, mat purvas kaip mat įtraukdavo automobilį ir sumažindavo lenkiančiojo greitį iki tokio, kad bolidą aplenktum ir bėgdamas šalia trasos su „dviem alaus“ rankose.
Su kiekvienu važiavimu trasoje automobilių vis mažėjo ir į finalą pateko tik patys ištvermingiausi. Praktiškai jokios konkurencijos nesulaukė Eimantas Pavilonis su „Opel Astra“. Gal kiek aršiau jam grasino tik Arnas Kanapeckas, tačiau ir jo pasirodymas finale nebuvo ilgas. Trasa-žudikė vieną po kito iš varžybų eliminavo automobilius, kol galiausiai suplazdėjo šachamtinė vėliava, paskelbusi apie etapo pabaigą.
Pirmąją vietą iškovojo Eimantas Pavilonis, tvirtai siekiantis savo užsibrėžtų tikslų. Šis sportininkas puikiai supranta, kad lenktynės prasideda ne laisvosiomis treniruotėmis, bet veikla garaže. Nemažai dėmesio savo sportiniam automobiliui skiriantis lenktynininkas gali džiaugtis – valandas prie „Opel Astra“ jam ir vėl atpirko saldus šampano skonis.
Antroje vietoje „išlikimo žaidime“ finišavo Tomas Valiukas. Nuo lyderių trejeto visą dieną toli neatsitraukęs dalyvis finale pademonstravo šaltus nervus ir į viršų kėlė antrosios vietos taurę.
Itin didelės pagarbos vertas trečiosios vietos prizininkas Mantas Kurlianskas. BMW automobiliu lenktyniaujantis pilotas varžybas baigė net ir tuomet, kai per keleivio pusės priekinį sparną kiaurai išlindo ir „laba diena“ vos įpusėjus finalui pasakė jo automobilio amortizatorius. Sunkiai valdomu automobiliu lenktynininkui pavyko finišuoti ir į savo sezono kraitį įsirašyti svarbius taškus.
OPEN
„Open“ klasės važiavimai buvo vieni išskirtiniausių, mat dalyviai čia vairuoja techniką, kuri gali būti varoma visais keturiais ratais, o variklių darbinis tūris gali siekti net 3,5 litro. Itin išskirtinį eksponatą į varžybas atsigabeno svečias iš Latvijos.
Paklauskite savęs, ar daržnai autokroso varžybose matote lenktyniaujantį „Mercedes-Benz“? Asmeniškai aš tokį kroso automobilį pirmą kartą pamačiau tik šiemet Latvijoje. Su lietuviais šiltus santykius palaikantis Andrejs Lajevskis nepasididžiavo ir į Ramygalą atsigebeno savo „mersedesą“, varomą 3,5 litro darbo tūrio atmosferiniu varikliu.
Čia buvo galima išvysti ir daugiau greitos technikos – Donatas Stašiūnas-Žvėris pilotavo turbininę „Opel Corsa“, Žilvinas Lingė varžėsi VR6 varikliu aprūpintu „Volkswagen Golf“, dviem kartomis naujesnį ir R32 modifikacijos „golfą“ vairavo Egidijus Kirdeikis.
Niekas nenurašė ir Aukštaitijoje retai matomo, bet pakankamai greito Juliaus Labanausko su turbinine „Opel Astra“. Tiesa, pademonstruoti savo galios nepavyko Donatui Stašiūnui, kuris patyrė pavarų dėžės gedimą ir daugiau trasoje nepasirodė.
Ką reiškia trasos pakraščiuose esantis klampus purvas dar pirmuose važiavimuose puikiai įsitikino net keli dalyviai.
„Audi Coupe“ vairuojantis Tomas Paliulionis ir latvis Normunds Akmentinš „pribrido“ dar pirmame važiavime. Nors trasoje jie nesustojo, tačiau įvažiavę į purvą prarado po kelias pozicijas.
Nors iki finalinio važiavimo savo pranašumą demonstravo Egidijus Kirdeikis, tačiau lemiamoje kovoje ir jam teko sudėti savo galingus pabūklus.
Dėl gedimo iš varžybų pasitraukus lyderiui, estafetę parėmė Žilvinas Lingė, tačiau netrukus suskilo jo automobilio ratlankis ir rokiškėnas buvo priverstas mažinti tempą.
Į pirmąją vietą šitaip prasibrovė ir iki pat finišo atvažiavo latvis Andrejs Lajevskis su „Mercedes“. Galiausiai antrąją vietą užėmė dar vienas latvis Normunds Akmentinš, kuris taurę laimėjo net ir nebandydamas vaikytis pačių greičiausiųjų.
Pirmą poziciją praradęs ir ratlankį suskaldęs Žilvinas Lingė finišo taip ir nepasiekė, bet kadangi sugedo paskutinis, jam atiteko trečioji vieta.
„Buggy“
Nors žiūrovai nesitikėjo, kad Ramygaloje startuos ir bagiai, tačiau renginio dieną į techninę komisiją atvyko trys šą techniką vairavę sportininkai. Tačiau organizatoriai šiam netikėtumui buvo pasiruošę ir prie visų taurių puikavosi ir apdovanojimai „Buggy“ klasės dalyviams.
Čia kova virė tarp Gedo Kirdeikio, Egidijaus Česnelio ir Lietuvos autokroso čempionate dažnai matomo Virgilijaus Deveikio. Beje, pastarasis dar laisvųjų treniruočių metu įsitikino, kad Ramygalos trasa nebus vieta lengvam pasivažinėjimui.
Trasos purvas įtraukė ir apsuko sportininko bagį, tad kituose važiavimuose lenktynininkas posūkius įveikinėjo kiek platesne trajektorija. Kvalifikacijoje neteko sudalyvauti Egidijui Česneliui, nes jo bagis parodė šiokių tokių kaprizų.
Tačiau finale startavo visi trys dalyviai. Kiek nepasisekė Gedui Kirdeikiui, kuris lemiamą kovą baigė užšokęs ant trasos krašto ir ten pakabinęs savo bagį.
Iki galo tarpusavyje kovojo tik Egidijus Česnelis ir Virgilijus Deveikis. Būtent pastarasis ir laimėjo finalą bei lipo ant aukščiausio prizininkų podiumo laiptelio.
Egidijus Česnelis varžybas baigė antras, o nesėkmę patyręs Gedas Kirdeikis apdovanotas trečiosios vietos taure.
MOTO
Jau tradicija tampa tai, jog autokroso varžybų metu lenktyniauja ir motociklai. Ta pačia trasa kaip ir automobiliai čia varžėsi „Moto“ klasės dalyviai. Jų čia susirinko ne itin daug. Prie starto stojo trys krosiniai motociklai ir du keturračiai.
Visų važiavimų metu rimtesnių kritimų dalyviams išvengti pavyko, o pirmąją vietą čia laimėjo Alius Valaškevičius. Antrosios vietos prizininku tapo Gintaras Žemaitis, o trečias finišą pasiekė Jonas Sprindys.
Komandinėje autokroso įskaitoje dar vieną taurę į savo trofėjų lentyną iškvojo Panevėžio sportininkai.
Kitas Aukštaitijos autokroso pirmenybių etapas numatytas rugpjūčio 21-ą dieną. Jis vyks Biržų rajone esančioje Pačeriaukštės autokroso trasoje.